Keikkatyöpaikka ottaa koko ajan yhteyttä
Olen 0 sopimuksella töissä ja ilmoitin, että en ole nyt joulukuussa käytettävissä ja tammikuu täytyy miettiä vielä kuinka sopisi, kun mulla alkaa uusi koulu. Nyt tulee joka päivä jotain viestiä, että sopiiko silloin ja tällöin. Olen ystävällisesti kertonut uudelleen, että en vielä tiedä. Nyt tulee viestejä kuinka he tarvitsevat tietoa, olenko täysipäiväisesti opiskelemassa vai kuinka.
Kommentit (22)
Turha tässä nyt on ap:ta syyllistää.
0-tuntisopimuksen luonne on se, että firma tarjoaa tai on tarjoamatta keikkaa omien tarpeidensa mukaan ja keikkalainen voi ottaa tai olla ottamatta haluamansa keikat omien tarpeidensa mukaan. Se on se nollatuntisopimuksen idea.
Ei silloin aleta tivaamaan mitään tietoja siitä opiskeleeko ap täyspäiväisesti tai ylipäätään yhtään mitään. Ap ei ole sitoutunut tekemään mitään, se on 0 tuntia pelin henki. Ap tekee jos voi.
Kun pitää tasapainotella pätkätyöläisten kanssa, niin hyvä tekijä on arvokas. Nykyinen työhakumalli aiheuttaa paljon harmeja jos pätkätyöläinen passitetaan toiseen firmaan töihin, vaikka tälle olisi odotettavissa töitä ns. vakipaikasta, mutta vakipaikalla ei ole varaa tarjota töitä kyseisellä ajanjaksolla.