karenssi
voi itku. Uhkaavat minua työkkäristä karenssilla ja vaativat lisäselvityksiä.
Minulle soitettiinLAUANTAINA!
ja tarjottiin 3kk työtä. Sanoin että epäilen ettei käteni kestä sitä vielä.(olen ollut kädestäni hiljan sairaslomalla)Työnantaja oli soittanut työkkäriin ja kertonut etten ota työtä vastaan terveyteni vuoksi. En kieltäytynyt työstä, epäilin vain.
Olen myös ilmoittanut joka kerta työkkärissä käydessäni että haen päivätyötä. Kuitenkin tarjoavat 3 vuorotyötä(ammattini ei tee 3vuorotyötä) En pysty perhetilanteen vuoksi juuri nyt tekemään iltavuoroja. Yötyötä en voi tehdä, koska elimistöni ei pidä siitä(migreeni, unettomuus, oksentelut, verinen ripuli kouristuksineen) Työ olisi myös sisältänyt nostamista. Olen toimittanut aikasemmin lääk. tod selästäni ja siitä että nostotyö ei ole sallittua.
Ilmeisesti haluavat kyykyttää minua nyt. Tietävät että olen psyykkisesti nyt heikoilla perheessä sattuneen äkillisen kuolemantapauksen johdosta.
Päivätyöhön olisin valmis meneen vaikka huomenna kunhan ei ole raskaita nostoja. Mielestäni ei ole mitään järkeä pakottaa ketään sellaseen työhön mihin terveys ei anna myötä.
Kommentit (15)
Kyllä mäkin vaatisin työkkärinä sulta lisäselvitystä. Jos sulla on hyvä syy olla ottamatta vastaan tarjottuja töitä, niin eihän tossa mitään hämminkiä sillon ole. Jos taas ei, niin työttömyyskorvaus ei ole sulle se oikea tulonlähde.
niin tarkoitatko että jos on selkäsairaus niin ei voi olla työtöntyönhakija.
Vajaakuntoisia työntekijöitä on paljon. Heille vain etsitään terveydelle sopiva työpaikka.
niin sinun on hakeuduttava sairaseläkkeelle. Perhetilanne tms. ei ole syy kieltäytyä työstä, tästä on omaa kokemusta. Toimita vain ne lisäselvitykset tai ota karenssi mutisematta vastaan, harmillistahan toi on. Yksi mahdollisuus voisi olla, että haet työvoimakoulutukseen työkkärin kautta.
Voihan haastattelussa sanoa rehellisesti, että joudun sitten todennäköisesti olemaan paljon sairaslomalla (jonkin syyn vuoksi, joka alkaa todennäköisesti vaivaamaan) - pallo on sen jälkeen työnantajalla, ethän sinä ole kieltäytynyt työstä, olet vain rehellisesti kertonut, että sinulla on tämä vaiva.
Miten siitä voi tulla karenssi sinulle?
[
niin tarkoitatko että jos on selkäsairaus niin ei voi olla työtöntyönhakija.
Vajaakuntoisia työntekijöitä on paljon. Heille vain etsitään terveydelle sopiva työpaikka.
Tällä hetkellä ap:lla ei ole edellytyksiä saada työttömyyskorvauksia, koska oman ilmoituksensa mukaan ei ole työkykyinen.
Ne lisäselvitykset tarvitaan jotta todetaan vajaakuntoiseksi.
Tällä hetkellä ap:lla ei ole edellytyksiä saada työttömyyskorvauksia, koska oman ilmoituksensa mukaan ei ole työkykyinen.
Nimenomaan. Eihän sitä kukaan itse päätä, onko työkykyinen vai eikö. Mikäli ap sitä todella on, kyllä lääkärikin sen toteaa ja silloin ongelmaa ei ole. Sitä mä tarkoitin, en halunnut olla ilkeä tai muuta.
Voihan haastattelussa sanoa rehellisesti, että joudun sitten todennäköisesti olemaan paljon sairaslomalla (jonkin syyn vuoksi, joka alkaa todennäköisesti vaivaamaan) - pallo on sen jälkeen työnantajalla, ethän sinä ole kieltäytynyt työstä, olet vain rehellisesti kertonut, että sinulla on tämä vaiva.
Miten siitä voi tulla karenssi sinulle?
mikäli käy ilmi, ettei ole valinnut työntekijää mahdollisen sairauden vuoksi. Tuolloin on kyse syrjimisestä (sama pätee myös raskaana olevien "ohittamisesta" työhönottotilanteessa). Eri juttu on jos kyseessä on yksityinen sektori.
Kai mun täytyy tyytyä karenssiin.
Oma ammattini(mihin kouluttauduin jatko opiskelulla) olisi fyysisesti kevyttä päivätyötä. Olen etsinyt laajaltakin alueelta, mutta ei ole tärpännyt vielä.
En katso olevani niin huonokuntoinen etten töihin kykenisi. Monet selkärankareumaa sairastavat ovat töissä.
Ihmettelen vai sitä pakottamista vuorotyöhön. Omalla alallani ei ole vuorotyötä.
Kokeilin keväällä yövuoroja, mutta ei se pitemmänpäälle käy jos vähäväliä joutuu saikulle.
Ilmeisesti ei olisi saanut epäillä ääneen käteni kestävyyttä vaan mennä töihin ja jäädä parin vuoron jälkeen saikulle ja jättää työkaverit pulaan. Työ olisi ollut sellasta että aina on jonkun oltava paikalla.
niin eihän sitä tarvitse ottaa vastaan
ei dippainssin tarvii lähtee siivojaks
Sen jälkeen voi tulla osoituksia muihinkin hommiin.
En ymmärrä, miksi et marssi lääkärille selittämään asiaasi niin, että sut todella voitaisiin todeta vajaakuntoiseksi. Taidan olla vähän tyhmä (enkä kyllä näistä jutuista juuri mitään tiedä).
En ymmärrä, miksi et marssi lääkärille selittämään asiaasi niin, että sut todella voitaisiin todeta vajaakuntoiseksi. Taidan olla vähän tyhmä (enkä kyllä näistä jutuista juuri mitään tiedä).
Tyhmäkin varmaan olen myös, mutta sitä en ymmärrä miksi se minun viemä lääkärintodistus selästäni ei riitä? Kuitenkin samasta vaivasta olen lääk jo kulkenut 15v ja tod on kyllä hyvin yksiselitteinen. Vielä minuakin tyhmempien työkkärihenkilöiden pitäisi osta lukea ja ymmärtää se.
Etkös sä tossa ekassa viestissäsi puhunut kädesta sun muusta vaivasta? Silloinhan kaikesta tosta pitäisi olla todistus ja sitähän ne siellä työkkärissä penää. Ei ne tahdo sulle pahaa, mutta täytyy sunkin osata pitää puoliasi vähän. Ei se että ne "uhkailee" karenssilla automaattisesti tarkoita sitä että sellaiseen joutuisit, mutta sun täytyy nyt vähän nähdä vaivaa että kaikki kremppasi otettaisiin huomioon niiden vaatimalla vakavuudella. Ihan turhaa ja tyhmää on heittäytyä marttyyriksi, miten ne siellä työkkärissä automaattisesti voisi kaikki sun ongelmat ymmärtää?
että 3kk:n suojan jälkeen voivat tarjota mitä työtä vaan? Että akateemisesti koulutettuna saatan joutua vaikkapa siivoojaksi?
että 3kk:n suojan jälkeen voivat tarjota mitä työtä vaan? Että akateemisesti koulutettuna saatan joutua vaikkapa siivoojaksi?
Kyllä mäkin vaatisin työkkärinä sulta lisäselvitystä. Jos sulla on hyvä syy olla ottamatta vastaan tarjottuja töitä, niin eihän tossa mitään hämminkiä sillon ole. Jos taas ei, niin työttömyyskorvaus ei ole sulle se oikea tulonlähde.