Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei postita nettikirppareilla?

Vierailija
19.12.2023 |

Itse postitan, enkä ihan ymmärrä miksi se on ihmisten mielestä niin hankalaa. Tietysti riippuu tavarasta, mutta ei se paketoiminen kestä kuin pari minuuttia, pakkauksena voi käyttää vaikka muropakettia jos ei muuta ole (itse siis kyllä käytän ihan oikeita postitukseen tarkoitettuja, mutta ei laittaisi yhtään vaikka saisin tuotteen jossain tuollaisessa, kunhan tulee perille?). Ja monet kuitenkin ehdottaa vaikka tapaamista jossain julkisella paikalla, eli miksi se postissa käyminen olisi yhtään sen hankalampaa? Postituksen ostaa helposti netistä, sitten vaan koodia kylkeen ja postiin. Mikä siinä on joidenkin mielestä vaikeaa? 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas postitan mieluiten. En halua jakaa kotiosoitettani täysin vieraille ihmisille.

Miksi jakaisit kotiosoitteen!?! Ihan vaan kadunvarteen tai alepan pihaan voi sopia. 

Vierailija
22/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä perusteluja on jo esitetty. Ajatuksen tasolla itseä mietityttää se, että pakettia ei noudetakaan tai se palautetaan. Sitten pitäisi rahoja alkaa palauttamaan ym.

Ilmoitat heti myydessä että jos ostaja ei pakettia hae, ei saa myöskään rahoja takaisin. Kyllä haetaan jokainen sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ettei kaikki jaksa postittaa. Sopivan postimaksun selvittäminen voi vaatia punnaamista ja mittausta= työläs. Paketointi voi olla jollekin vaikeaa, kun ei osata hyödyntää kotona olevia materiaaleja. Eikä aina sopivia laatikoita vaan ole. Kunnon teippiä pitää ainakin olla.

Paketin nettiostaminen voi olla vaikeaa jos sitä ei ole tehnyt. Postiin voi olla matkaa ja automaatin käyttäminen voi ahdistaa. Nykyään kun monet ahdistuvat kaikenlaisesta. 

Vierailija
24/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä perusteluja on jo esitetty. Ajatuksen tasolla itseä mietityttää se, että pakettia ei noudetakaan tai se palautetaan. Sitten pitäisi rahoja alkaa palauttamaan ym.

Jos paketti palautuu myyjälle niin myyjän pitäisi maksaa postikulut (jotta saa paketin postista). Ei kiitos.

Jos ostaja ei ole pakettia hakenut ajallaan niin paketti jää postille. Minä olen myyjänä oman osuuteni tehnyt.

Enkä ala rahoja palauttamaan, tietenkään.

Vierailija
25/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee vähintään 0,5h ylimääräistä per postitettava paketti, enkä enää postita kuin arvotavaroita. Saa tulla hakemaan halvat kohteet.

Vierailija
26/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee vähintään 0,5h ylimääräistä per postitettava paketti, enkä enää postita kuin arvotavaroita. Saa tulla hakemaan halvat kohteet.

Mulla menee noin 10min. Se on vähemmän kuin hakuajan sopimiseen menee :-D

Hakemiset lisäksi peruuntuu usein. Postitukset ei oikeastaan koskaan. 

Vierailija
27/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin ettei kaikki jaksa postittaa. Sopivan postimaksun selvittäminen voi vaatia punnaamista ja mittausta= työläs. Paketointi voi olla jollekin vaikeaa, kun ei osata hyödyntää kotona olevia materiaaleja. Eikä aina sopivia laatikoita vaan ole. Kunnon teippiä pitää ainakin olla.

Paketin nettiostaminen voi olla vaikeaa jos sitä ei ole tehnyt. Postiin voi olla matkaa ja automaatin käyttäminen voi ahdistaa. Nykyään kun monet ahdistuvat kaikenlaisesta. 

Kaiken voi opetella. Minäkin, vanha ihminen, olen osannut opetella ja opetan muitakin. Joudun joka vuosi opettelemaan uusiksi kun automaatit, palvelupisteet, hinnat, koot ja kaikki muukin muuttuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi