Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ei postita nettikirppareilla?

Vierailija
19.12.2023 |

Itse postitan, enkä ihan ymmärrä miksi se on ihmisten mielestä niin hankalaa. Tietysti riippuu tavarasta, mutta ei se paketoiminen kestä kuin pari minuuttia, pakkauksena voi käyttää vaikka muropakettia jos ei muuta ole (itse siis kyllä käytän ihan oikeita postitukseen tarkoitettuja, mutta ei laittaisi yhtään vaikka saisin tuotteen jossain tuollaisessa, kunhan tulee perille?). Ja monet kuitenkin ehdottaa vaikka tapaamista jossain julkisella paikalla, eli miksi se postissa käyminen olisi yhtään sen hankalampaa? Postituksen ostaa helposti netistä, sitten vaan koodia kylkeen ja postiin. Mikä siinä on joidenkin mielestä vaikeaa? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon helpompaa huikata pihassa ostajalle tavara ja saada käteistä kuin odottaa rahoja, pakata kamoja ja alkaa ravata postissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko paketointi vaikeaa vai onko kyse vain  korkeista postitushinnoista?  Koronan jälkeen nettikirppikset ovat hiipuneetkin. Huijauksen pelossa osalle on tärkeää sopia noutopaikka. Minä en osta mitään, mikä pitäisi postittaa. En vain luota ihmisiin yhtään.

Vierailija
4/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon helpompaa huikata pihassa ostajalle tavara ja saada käteistä kuin odottaa rahoja, pakata kamoja ja alkaa ravata postissa.

Rahat siirtyy sekunnissa mobilepayn avulla, sen jälkeen postitus sovitun aikataulun mukaan. Kauemmin saattaa joutua odottelemaan, että joku muu jaksaa lähteä sinun luoksesi hakemaan.

Vierailija
5/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko paketointi vaikeaa vai onko kyse vain  korkeista postitushinnoista?  Koronan jälkeen nettikirppikset ovat hiipuneetkin. Huijauksen pelossa osalle on tärkeää sopia noutopaikka. Minä en osta mitään, mikä pitäisi postittaa. En vain luota ihmisiin yhtään.

No ostajahan ne postit maksaa.

Vierailija
6/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas postitan mieluiten. En halua jakaa kotiosoitettani täysin vieraille ihmisille.

Vierailija
7/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas postitan mieluiten. En halua jakaa kotiosoitettani täysin vieraille ihmisille.

Samoin. Ja jos myy enemmän tavaraa, niin saa useat tavarat lähetettyä yhdellä reissulla, eikä tarvitse päivystää kotona, että milloin kukakin käy hakemassa tavaransa.

Vierailija
8/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat siirtyy sekunnissa mobilepayn avulla, sen jälkeen postitus sovitun aikataulun mukaan. Kauemmin saattaa joutua odottelemaan, että joku muu jaksaa lähteä sinun luoksesi hakemaan.

Miksi jankkaat? Mulla ei ole mobilebayta ja postiinkin on matkaa 5 kilometriä. Ei kukaan maksa mulle bensoja, jos liikun autolla. Jos ei jaksa hakea, ei tarvitse tavaraa.

Vierailija
9/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi jankkaat? Mulla ei ole mobilebayta ja postiinkin on matkaa 5 kilometriä. Ei kukaan maksa mulle bensoja, jos liikun autolla. Jos ei jaksa hakea, ei tarvitse tavaraa.

Miksi sinä jankkaat? Tässä nyt puhuin niistä, joille kuitenkin sopisi se tapaaminen jossain julkisella paikalla. Sinä et edes halua poistua kodistasi, eli et kuulu tähän porukkaan.

Vierailija
10/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän aiheen ohi, koska nyt puhuttiin myyjistä, jotka ei halua postittaa. Se, miksi ei haluaa ostaa postitettuna on sitten eri asia.

Vierailija
11/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä jankkaat? Tässä nyt puhuin niistä, joille kuitenkin sopisi se tapaaminen jossain julkisella paikalla. Sinä et edes halua poistua kodistasi, eli et kuulu tähän porukkaan.

Lueppa kuule ihan uudestaan aloitus. Siinä oli vain "monet" ei siis tarkoittanut yksinomaan tätä vaihtoehtoa. Ja pois kodista on OMIEN MENOJEN MUKAAN.

Jos haluat tapella, niin kyllä täältäkin pesee.

Vierailija
12/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskat ihmiset. Eivät varmaan jaksa töissäkään käydä.

Vierailija
13/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä postitan n. 95 % ostoista. Rahat tilille (hinta + todelliset postikulut, ei mitään lisiä) ja kun ne näkyvät, postia lähtee seuraavana aamuna. Seurantakoodin lähetän myös, kirjeestä ilmoitan lähetysajankohdan.

Vierailija
14/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enkä myy postituksella useammasta syystä.

1. Huijarit. Myymäni tavara liikkuu kädestä toiseen vasta kun se on maksettu.

2. Sovitus. Ostajana joidenkin kalliimpien tuotteiden kohdalla on ollut kiva nopeasti varmistaa, että tuote on sopiva (esim. sadan euron takki)

3. En jaksa säheltää ostajien kanssa siitä, koska tuote on postitettu, selvittää postikuluja enkä paketoida asioita. Mulla ei ole edes printteriä, jolla tulostaa sitä koodia netistä, ja kuljen postin ohi ehkä kerran viikossa. Mulla on ihan tarpeeksi muistettavaa muutenkin, ja että pitäisi vielä jotain muropakettia säästää ja paketoida ja muistaa viedä postiin... nääh. Ei kiinnosta. Saati sit selvitellä jotain postin mokia tai ihmetellä särkyvämpien esineiden kanssa et mihin käärin ne, kun en hamstraa kotiini roskaa, jolla pehmustaa paketteja.

Paljon helpommalla pääsen kun joku tulee taloyhtiön pihasta hakemaan sovitun aikaikkunan sisällä, kun olen joka tapauksessa kotona.

Vierailija
15/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä perusteluja on jo esitetty. Ajatuksen tasolla itseä mietityttää se, että pakettia ei noudetakaan tai se palautetaan. Sitten pitäisi rahoja alkaa palauttamaan ym.

Vierailija
16/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole autoa, ja etenkin talvella on vaikea sairauden vuoksi liikkua ulkona. Posti on kaukana, bussilla täytyisi mennä.

En syö muroja, en ala maksamaan paketointitarvikkeita.

Monet ostajat vänkäävät vastaan, että eivät halua maksaa tuotetta ennen postitusta. Myyjänkö täytyy aina ottaa riski huijauksesta, maksaa postikulut ym. Arvokkaamman tuotteen kanssa on kaikin puolin reiluinta kaupat kasvotusten. Ei voi huijata, ostaja voi varmistaa laadun ennen ostopäätöstä.

Minulle on oikein hyvin sopinut se, että ostaja hakee tuotteen viereiseltä parkkipaikalta.

Vierailija
17/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en todellakaan kutsu ihmisiä kotiini. Sovin tapaamisen naapuritalon rapun eteen tai kaupan pihalle.

Vierailija
18/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen postiin en enää laittaisi pakettia. Häviää ikiajoiksi tai tulee useiden viikkojen jälkeen.

Vierailija
19/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn 99% tavaroista postituksella. Olen vuosia kierrättänyt kaiken ostamani käytön jälkeen ja on tullut ihan vakiostajiakin.  Aina saan kiitoksia hyvästä pakkaamisesta ja nopeasta postituksesta. On huomattavasti nopeampaa myydä postituksella kuin noudolla. Mieluummin tuherran pakettia kotona kuin juoksen pitkin kyliä tavaroiden kanssa, odotellen että tekikö taas ostaja oharit. Juoksen vain kerran, postiin ja sinnekin vain muun kauppareissun ohessa. Ja samalla reissulla tuon kotiin lisää ilmaisia pahvilaatikoita. En ymmärrä miksi joku haluaa tehdä arjestaan vielä hankalampaa tarjoamalla vain noudon.

Vierailija
20/27 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Ja jos myy enemmän tavaraa, niin saa useat tavarat lähetettyä yhdellä reissulla, eikä tarvitse päivystää kotona, että milloin kukakin käy hakemassa tavaransa.

Ja usein vielä yhdessä ja samassa paketissa. Postipakettina ei usein kannatakaan yksittäisiä tavaroita ostaa. Useampia samalta myyjältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi