Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi luulette että vanhat asuvat vanhainkodissa?

Vierailija
19.12.2023 |

Meitä on 90 v, 87, v, 86 v ja nuorin täyttää 80 v. Meillä on juhlat. Asumme omissa kodeissa. Yksikään ei tupakoi, ei käytä päihteitä, on elänyt terveellisesti paitsi, että ylipainoa on ollut joskus, koska ollaan syöty liikaa ja liikuntaa olisi voinut olla enemmän. Jokainen sauvakävelee ja jumppaa. Nyt vain on pahuksen liukasta.

Terveisiä 80 v synttäreiltä! Kaihileikkaukset on takana, joten näemme kirjoittaa tänne. Erikoinen palsta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairauden takia sinne vasta yleensä pääsee. Ei iän.

Vierailija
2/6 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Muistisairaus vie vanhainkotiin. Muuten sinne  ei joudu.

80 v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ehtii matkan varrella saamaan invalidisoivan sairauden. Mun isäni, 71, on vanhainkodissa sänkyynhoidettavana ihan huolimatta terveellisistä elämäntavoista. Hän ei voittanut geenilottoa.

Vierailija
4/6 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa vanhainkoteja ei ole enää olemassakaan. 

Vierailija
5/6 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen vanhainkoti? Ei sellaisia ole enää olemassakaan. Sen sijaan muistisairaat töpöttelevät vaarallisesti suljettuina koteihinsa. Palveluasumisen piirii pääsee vain jos on varaa, ja liian monella sairaalla vanhuksella ei ole.

Olisikin niin, että vanhat pääsisivät tarvittaessa kunnalliseen vanhainkotiin, mutta se on mennyttä maailmaa.

Vierailija
6/6 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu on terveyskeskuksen vuodeosastolla ollut jo kuukausia, kun kaatui ja selkä meni. Hänen kotiuttaminen on suunnitteilla.  Saa monta kertaa päivässä kotisairaanhoitoa, jos palaa kotiin.

Osa miehistä on avuttomia kotona. Jalkeilla  olevat ja ei dementoituneet leskimiehet olisi hyvä ohjata kotitalouskurssille. En jaksaisi itse sellaista enää kotona katsella.

80 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi