Voiko yliopiston ruokalassa varata istumapaikkoja?
Eilen aika täydessä ruokalassa istuin lähimmälle vapaalle paikalle. Vastakkaisella paikalla istunut sanoi että olen varatulla paikalla ja että hänelle tulee seuralainen hetkenä minä hyvänsä. En välittänyt siitä vaan jatkoin omaa ruokailua aivan rauhassa. Sitä seuralaista ei sitten sitten koskaan kuulunut vaan toinen söi ruokansa pikaisesti ja poistui.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Joku vain sanoo varaavansa sen paikan, mutta virallisesti niin ei voi tehdä.
Miksi joku sanoo niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Joku vain sanoo varaavansa sen paikan, mutta virallisesti niin ei voi tehdä.
Miksi joku sanoo niin?
Koska hän haluaa ruokailla kaverinsa kanssa samassa pöydässä ja jutella samalla.
Varmaan voi jos on jokin erityine tilaisuus, joka on määrä järjestää yliopiston ruokalassa..., - Toki kaverukset saattavat sopia vaikka lounastreffit tms. ja siten varata toisilleen paikkoja. - Itse olen löytänyt itselleni uusia kavereita jopa niin, että olen joskus onnistunut menemään aluksi vieraitten ihmisten pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Miksi joku sanoo niin?
Koska hän haluaa ruokailla kaverinsa kanssa samassa pöydässä ja jutella samalla.
Mutta ei voi tavata sitä kaveriaan vaikka ruokalan ulkopuolella ja sitten yhdessä siirtyä pöytään?
Aika tavallista, että odottaa kaveria, jolloin voi ajatella varaavansa hänelle paikkaa. Asian voi tietysti esittää fiksusti tai epäfiksusti. Samoin ruokalan vähät vapaat paikat kiireisenä aikana voisi ymmärtää ottaa huomioon. Kuten aloittaja hyvin tietää, ei opiskelijaruokalassa mitään pöytävarauksia voi tehdä. Toisaalta muitakin vapaita paikkoja vielä oli. Vuorovaikutustilanne kuulostaa menneen molempien osalta pieleen, mikä on ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku sanoo niin?
Mutta ei voi tavata sitä kaveriaan vaikka ruokalan ulkopuolella ja sitten yhdessä siirtyä pöytään?
Mikä ongelma? Oliko ruokala täynnä ja tuo paikka ainoa vapaana ollut paikka? On aiivan tavallista, että sitä ihmiset yrittävät tavata toisiaan kiireisen päivän aikana opintojen (tai töiden jne) välissä lounaan merkeissä. - Jos siis on kaksi yliopisto-opiskelija, niin luonteva paikka tavata heille on yliopistonruokala. Toki samassa paikassa voi tehdä myös uusia tuttavuuksia ja tai muutoin nauttia ruuastaan mistä nyt vapaan paikan löytääkin mutta on pöhköä ängetä kenenkään viereen/ samaan pöytään, jos 2. keertoo paikan olevan varattu ja tilaa on ympärillä. - Mutta toisaalta on tylsää myös valehdella paikan olevan varattu, Jos haluaa syödä ehdottomasti yksin niin yleensä kannattaa valita, joku muu paikka kuin julkinen paikka, joka yliopiston lounasravintola on.
Yliopisto-opiskelija
Minullekin yritettiin tehdä tuota vuosia sitten. Yhtälailla kieltäydyin lähtemästä ja paikan "varannut" jätti ruuat pöytään ja poistui itse.