Oletteko laskeneet paljonko teillä menee joulun ruokiin?
Laskin vanhoista kuiteista kaikki jouluruokiin menevät kulut ja yllätyin. Jouluruoka on tosi halpaa! Tein siis kaiken itse, mikä nyt järkevältä tuntui itse tehdä. Juustot ja muut tuollaiset tietenkin valmiina, mutta laatikot ja jälkiruoat itse.
Pitäisiköhän jouluruoilla kitkutella vähän pidempään, säästäisi ruokalaskuissa melkoisesti.
Kommentit (32)
En ole laskenut, mutta noin 1100-1500€ varmaan menee.
No nyt tähän mennessä on mennyt 2,5€:a, laitoin puoli tuntia sitten riisipuuron kiehumaan. Tarkkana saa olla ettei pala pohjaan :)
En ole laskenut, mutta yleensä kauppaan menee noin 70€/viikko (käydään kerran viikossa) eikä joulu sitä miksikään muuta. Melkolailla samaa ruokaa ostetaan kuin muulloinkin. Vähän enemmän juustoja, tosin niitäkin olen jo varannut. Ehkä suklaalevy.
Ei yhtään, kun mennään vanhempieni luokse.
Ootas, minä meen lähikaupan sivulle katsomaan paljonko menee.
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt ihan varma? Kuinka monelle ja mitä ruokaa teillä syödään? Minä tarjoan 24:lle henkilölle jouluruoat kahtena päivänä. Kaikki laatikot, kinkut, juustot, kaikki. Menee yhteensä vain 300 euroa. Eikä todellakaan kitsastella tai säästetä.
Muutama kymppi, kinkku saatu lahjaksi.
En ole laskenut, kun olen tehnyt suurimman osan itse ja pikkuhiljaa ostanut kaupasta.
Sen näkee sitten 23 lauantai-iltana,silloin ostetaan appeet.
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään, kun mennään vanhempieni luokse.
Ja kehtaat olla viemättä sinne mitään mukanasi, minä en kehtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt ihan varma? Kuinka monelle ja mitä ruokaa teillä syödään? Minä tarjoan 24:lle henkilölle jouluruoat kahtena päivänä. Kaikki laatikot, kinkut, juustot, kaikki. Menee yhteensä vain 300 euroa. Eikä todellakaan kitsastella tai säästetä.
8 henkeä ja kolme päivää. Yksi punaviinipullo maksaa jo 42€ ja niitä ostetaan 7kpl. Yksi hyvä konjakkipullo 250€. Meillä tulee kaikki ruuat paikalliselta tekijältä.
Vierailija kirjoitti:
Ootas, minä meen lähikaupan sivulle katsomaan paljonko menee.
Kutakuinkin 100 € + Alkossa käynti.
Herkkuineen 136,50. Kaikki valmiina, kahdelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 henkeä ja kolme päivää. Yksi punaviinipullo maksaa jo 42€ ja niitä ostetaan 7kpl. Yksi hyvä konjakkipullo 250€. Meillä tulee kaikki ruuat paikalliselta tekijältä.
Aivan, eli te juotte enemmän euroja kuin syötte. Teillä menee jo viiniin ja konjakkiin yli 500 euroa, joka on aivan naurettava summa. Me tuotiin viinit kesällä Keski-Euroopan matkalta, lähinnä Saksasta. Ei todellakaan tarvinnut käyttää yhteen hyvään punaviiniin noin paljoa.
Ja jos ette itse tee ruokaa, niin tottakai teillä menee ruokaankin enemmän rahaa. Ehkä kohderyhmää tälle kysymykselleni olikin ne perheet, joissa ostetaan ruoka kaupasta, ei valmiina joltain pitopalveluyrittäjältä.
ap
Mahtoiko edes 15 euroa maksaa yksinasuvalla ja 1-2 päivää jotain yksinkertaista jouluruokaa syövänä. Valmiina ostin kaupasta kaiken: pienen lattulooran, kinkkusiivuja, rosollia ja kylmäsavulohta. Ja kotikaljaa, glögiä, suklaata, luumurahkaa. Joulutorttuja sain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, eli te juotte enemmän euroja kuin syötte. Teillä menee jo viiniin ja konjakkiin yli 500 euroa, joka on aivan naurettava summa. Me tuotiin viinit kesällä Keski-Euroopan matkalta, lähinnä Saksasta. Ei todellakaan tarvinnut käyttää yhteen hyv
Ei juoda enemmän, jos osaisit edes laskea raukka hyvä.
Meillä menee sama mitä muutenkin 4 hlö, joista 2 teiniä, muutenkin viikossa, eli 120-170. Sisältäen kaikki markettiostokset ruuasta vessapaperiin ja hammastahnaan. Julmustia voi ostaa cokiksen tilalta. Kinkku ostettu jo, maksoi alle 30e.
Parikymppiä taitaa mennä, mutta säästän saman verran kun jätän normaalin ruoan ostamatta