Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko laskeneet paljonko teillä menee joulun ruokiin?

Vierailija
18.12.2023 |

Laskin vanhoista kuiteista kaikki jouluruokiin menevät kulut ja yllätyin. Jouluruoka on tosi halpaa! Tein siis kaiken itse, mikä nyt järkevältä tuntui itse tehdä. Juustot ja muut tuollaiset tietenkin valmiina, mutta laatikot ja jälkiruoat itse.

Pitäisiköhän jouluruoilla kitkutella vähän pidempään, säästäisi ruokalaskuissa melkoisesti.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiä taitaa mennä, mutta säästän saman verran kun jätän normaalin ruoan ostamatta

Vierailija
2/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö "jouluruokia"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut, mutta noin 1100-1500€ varmaan menee.

Vierailija
4/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tähän mennessä on mennyt 2,5€:a, laitoin puoli tuntia sitten riisipuuron kiehumaan. Tarkkana saa olla ettei pala pohjaan :)

Vierailija
5/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut, mutta yleensä kauppaan menee noin 70€/viikko (käydään kerran viikossa) eikä joulu sitä miksikään muuta. Melkolailla samaa ruokaa ostetaan kuin muulloinkin. Vähän enemmän juustoja, tosin niitäkin olen jo varannut. Ehkä suklaalevy.

Vierailija
6/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, kun mennään vanhempieni luokse.

Vierailija
7/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootas, minä meen lähikaupan sivulle katsomaan paljonko menee.

Vierailija
8/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt ihan varma? Kuinka monelle ja mitä ruokaa teillä syödään? Minä tarjoan 24:lle henkilölle jouluruoat kahtena päivänä. Kaikki laatikot, kinkut, juustot, kaikki. Menee yhteensä vain 300 euroa. Eikä todellakaan kitsastella tai säästetä.

Vierailija
9/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kymppi, kinkku saatu lahjaksi.

Vierailija
10/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut, kun olen tehnyt suurimman osan itse ja pikkuhiljaa ostanut kaupasta.

Vierailija
11/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen näkee sitten 23 lauantai-iltana,silloin ostetaan appeet.

Vierailija
12/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään, kun mennään vanhempieni luokse.

Ja kehtaat olla viemättä sinne mitään mukanasi, minä en kehtaisi.

Vierailija
13/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nyt ihan varma? Kuinka monelle ja mitä ruokaa teillä syödään? Minä tarjoan 24:lle henkilölle jouluruoat kahtena päivänä. Kaikki laatikot, kinkut, juustot, kaikki. Menee yhteensä vain 300 euroa. Eikä todellakaan kitsastella tai säästetä.

8 henkeä ja kolme päivää. Yksi punaviinipullo maksaa jo 42€ ja niitä ostetaan 7kpl. Yksi hyvä konjakkipullo 250€. Meillä tulee kaikki ruuat paikalliselta tekijältä.

Vierailija
14/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootas, minä meen lähikaupan sivulle katsomaan paljonko menee.

Kutakuinkin 100 € + Alkossa käynti.

Vierailija
15/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuineen 136,50. Kaikki valmiina, kahdelle.

Vierailija
16/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8 henkeä ja kolme päivää. Yksi punaviinipullo maksaa jo 42€ ja niitä ostetaan 7kpl. Yksi hyvä konjakkipullo 250€. Meillä tulee kaikki ruuat paikalliselta tekijältä.

Aivan, eli te juotte enemmän euroja kuin syötte. Teillä menee jo viiniin ja konjakkiin yli 500 euroa, joka on aivan naurettava summa. Me tuotiin viinit kesällä Keski-Euroopan matkalta, lähinnä Saksasta. Ei todellakaan tarvinnut käyttää yhteen hyvään punaviiniin noin paljoa. 

Ja jos ette itse tee ruokaa, niin tottakai teillä menee ruokaankin enemmän rahaa. Ehkä kohderyhmää tälle kysymykselleni olikin ne perheet, joissa ostetaan ruoka kaupasta, ei valmiina joltain pitopalveluyrittäjältä.

ap

Vierailija
17/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtoiko edes 15 euroa maksaa yksinasuvalla ja 1-2 päivää jotain yksinkertaista jouluruokaa syövänä. Valmiina ostin kaupasta kaiken: pienen lattulooran, kinkkusiivuja, rosollia ja kylmäsavulohta. Ja kotikaljaa, glögiä, suklaata, luumurahkaa. Joulutorttuja sain.

Vierailija
18/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, eli te juotte enemmän euroja kuin syötte. Teillä menee jo viiniin ja konjakkiin yli 500 euroa, joka on aivan naurettava summa. Me tuotiin viinit kesällä Keski-Euroopan matkalta, lähinnä Saksasta. Ei todellakaan tarvinnut käyttää yhteen hyv

Ei juoda enemmän, jos osaisit edes laskea raukka hyvä.

Vierailija
19/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa jouluruokiin

Vierailija
20/32 |
18.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee sama mitä muutenkin 4 hlö, joista 2 teiniä, muutenkin viikossa, eli 120-170. Sisältäen kaikki markettiostokset ruuasta vessapaperiin ja hammastahnaan. Julmustia voi ostaa cokiksen tilalta. Kinkku ostettu jo, maksoi alle 30e.