Tiedän ettei enää ole eristäytymisohjeita, mutta ns. ihmetyttää että just ennen joulua pitää mennä kahvihuoneeseen muiden viereen köhimään..
Kun itsellä on korona ja muulla perheellä influenssa, tai molemmat. Eikö nyt vaan voi istua omassa työhuoneessa, kun sellainen on? Tai tehdä etätöitä kotona???
Kommentit (156)
Minulle koronan antoi tässä sopivasti joulun alla joku kusipäinen mummo kauppajonossa. Yski ja köhi niin hemmetisti ja tunki ihan minuun kiinni. Oli jonossa takanani, ja jotenkin kuvitteli että pääsee nopeammin kun on kiinni minun selässäni. 70-vuotiaat naiset on kaikista pahimpia ja itsekkäimpiä tapauksia. Hävetkää.
Nykyään kun asiaan tulee tahtomattaankin kiinnitettyä huomiota, niin tähän sellainen pikantti lisä, että vielä on ihmisiä, jotka yskivät käteen. Ja näitä käteen yskijöitä yhdistää yksi asia: Kaikki ovat eläkeiän kynnyksellä olevia miehiä. Toki joitain lapsiakin on, mutta ne oppivat, kun niille opetta nykyaikaiset yskimiskäytänteet.
Mutta nuo vanhemmat miehet yskivät ihan estoitta käteensä ja työntävät sitä samaa kättä seuraavaksi kättelyyn. Olen ystävällisesti kieltäytynyt kättelemästä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tautia, mutta tarkoituksella köhin kahvihuoneessa, koska on hauskaa pelotella paniikissa olevia mt-potilaita, joita meilläkin työpaikalla on.
Ja olet näköjään yksi heistä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sano sille kahvihuoneen köhijälle/ylipäätään kahvihuoneessa, jotta kaikki kuulevat kohteliaasti pahoitellen jotain tämän suuntaista "lähden juomana kahvini tuonne työhuoneeseen, kun täällä on näemmä jotain virustautia liikkellä: en halua jouluksi mitään tautia, kun pitää käydä vanhuksiakin katsomassa"
Kyllä lähdinkin kun pärski ja kertoi olevansa koronassa. Sanoin "voi ei, no minäpä otan etäisyyttä, kun on sukua tulossa jouluksi enkä halua tartuttaa silloin". En muutenkaan olisi pitkään istunut, on paljon töitä.
Ja kaikki huokaisivat helpotuksesta kun hysteerikko luikki omaan koloonsa.
Ihan miten vaan... taidat itse levittää tauteja töissä ihan huviksesi?
Oletpa hölmö. Ei ihminen voi päättää tarttuuko virus muihin vai ei. Se on ihan sattumasta kiinni. Miksi muuten et meuhkaa kaupassa tai bussissa tästä aiheesta? Sielläkin voi joku olla oireisena sinua "tartuttamassa".
Onko kiva olla hysteerinen ruma akka maskissa ja pelätä kuollakseen nuhaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole mitään tautia, mutta tarkoituksella köhin kahvihuoneessa, koska on hauskaa pelotella paniikissa olevia mt-potilaita, joita meilläkin työpaikalla on.
Ja olet näköjään yksi heistä...
Kyllä. Seura tekee valitettavasti kaltaisekseen. Kuten täälläkin huomaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sano sille kahvihuoneen köhijälle/ylipäätään kahvihuoneessa, jotta kaikki kuulevat kohteliaasti pahoitellen jotain tämän suuntaista "lähden juomana kahvini tuonne työhuoneeseen, kun täällä on näemmä jotain virustautia liikkellä: en halua jouluksi mitään tautia, kun pitää käydä vanhuksiakin katsomassa"
"Hienoa, että ymmärrät itse lähteä. Helpottaa meidän kaikkien oloa"
käy päinvastoin. Yskijälle tulee alitajuinen syyllisyydentunne, kun tietää kuitenkin, että hengitystieinfektioissa pitäisi aina itse osata pysytellä erossa muista. Ihan riippumatta siitä eletäänkö ajassa ennen koronaa, koronan aikana vai koronan jälkeen.
Ikävä pilata fantasiasi, mutta en koe lainkaan syyllisyyttä, jos yskittää. En ole
olet kuitenkin tarpeeksi tyhmä kuvitellaksesi kirjoitukseeni asioita, joita siellä ei ole ollut.
yskä on oikein hyvä merkki hengitystieinfektiosta. TOki yskä voi olla vaikka tupakkayskää tai ns. virkayskää, tai vaikka homealtistuksesta johtuvaa, mutta yleensä sitten se yskijä on yskinyt työpaikalla "aina" tai vähintään "pitkään", joten jokainen tietää, että se ei ole "mitään". Kun sitten ei ole kyse noista vaihtoehdoista, niin mitä todennäköisimmin se yskä todellakin on jokin hengitystieinfektio ja ihan yleiset ohjeet ovat olleet jopa ennen koronaa, että pitäisi osata ajatella muita ja pitäytyä yskänsä kanssa poissa muiden lähettyviltä, jottei turhaan levittäisi tautiaan muihin.
Nuoret osaavat pitää huolta hygieniasta, turvaväleistä ja oikeaoppisesta yskimisestä. Vanhukset on kaikista pahimpia. Ei mitään käytöstapoja. Räkä roiskuu vastaantulijoiden naamalle tuolla kaupoissa ja kaduilla.
Sama se on koulussa. Olen toisinaan koulussa töissä, ja sairaita yskiviä ja niiskuttavia lapsia tulee kouluun. Loppuviikosta on sitten puoli luokkaa sairaana kotona. Joillain ei se kokonaisuuden hahmottaminen oikein luonnistu, joten "minä laitan lapseni sairaana kouluun, koska minä voin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
käy päinvastoin. Yskijälle tulee alitajuinen syyllisyydentunne, kun tietää kuitenkin, että hengitystieinfektioissa pitäisi aina itse osata pysytellä erossa muista. Ihan riippumatta siitä eletäänkö ajassa ennen koronaa, koronan aikana vai koronan jälkeen.
Ikävä pilata fantasiasi, mutta en
Googlaa astma ja opi äläkä mesoa turhasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole pelosta, vaan siitä että haluan olla toimintakykyinen. Olen nyt koronassa ja joka paikkaan sattuu niin ettei edes kotityöt onnistu. Että kiitos vaan sille mummolle joka on tähän syyllinen.
Totta kai joku aina tietämättään tartuttaa, aivan kuten vatsataudeissakin, että se tarttuu jo ennen kuin on mitään oireita. Mutta ei maailma tule paremmaksi sillä, että ihan tarkoituksella tullaan oireisena töihin tartuttamaan muutkin. Ei siitä seuraa mitään hyvää, vaan vain se, että suurempi joukko ihmisiä on sairaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole pelosta, vaan siitä että haluan olla toimintakykyinen. Olen nyt koronassa ja joka paikkaan sattuu niin ettei edes kotityöt onnistu. Että kiitos vaan sille mummolle joka on tähän syyllinen.
Sinä itse olet siihen syyllinen. Miksi sinulla ei ollut kaupassa FFP-suojainta etkä pitänyt turvaväliä ja huolehtinut käsihygieniasta?
Voi kuule. Silloin kun korona laskettiin vielä vakavaksi tartuntataudiksi, niin meillä töissä tultiin kipeänä/koronassa töihin (toimistotyö, pieni firma) ja totta kai ilman maskia. Testi oltiin tehty ekana tautipäivänä, niin eihän se vielä näytä positiivista tulosta. Kaikki muut sairastuivat peräjälkeen, minä pysyin terveenä, koska käytin maskia ja pesin heti kädet, kun olin koskenut esim. kopiokonetta. Yksi asia mikä minua myös kovasti ihmetyttää on se, että k a i k e n tämän koronavalistuksen jälkeen jotkut ihmiset vieläkin yskivät ja aivastavat käteensä!!! Sitten niillä räkäisillä käsillä kosketaan kaapin oviin, oven kahvoihin, tulostimiin, kopiokoneisiin jne. Ei ihme, että taudit leviävät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. En minäkään jätä töihin menemättä, vaikka tiedän, että siellä on koronaa liikkeellä. En minä silti siitä iloitse, että joku tulee sinne yskimään ja tartuttamaan. On se huonoa käytöstä, pelkäsi muut tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos astma yskittää, niin silloin on huonossa hoitotasapainossa ja pitää hakeutua lääkäriin. Lue uudet hoitosuistukset ja sivistä itseäsi. Terkuin astmaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan kyse on pelosta, jos vauhkoontuu heti jos joku vähän köhäisee. Vain hysteerikot kuvittelevat tuollaisia harhoja kuin sinä. Sinä et tiedä, oliko mummo sairas vai oliko hänellä esim. tupakkayskä tai astma.
Pakko mennä töihin puolikuntoisena, kun ohje on, että töihin vaan jos ei ole kuumetta ja pystyy tekemään töitä. Ei ole varaa palkattomaan lomaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule. Silloin kun korona laskettiin vielä vakavaksi tartuntataudiksi, niin meillä töissä tultiin kipeänä/koronassa töihin (toimistotyö, pieni firma) ja totta kai ilman maskia. Testi oltiin tehty ekana tautipäivänä, niin eihän se vielä näytä positiivista tulosta. Kaikki muut sairastuivat peräjälkeen, minä pysyin terveenä, koska käytin maskia ja pesin heti kädet, kun olin koskenut esim. kopiokonetta. Yksi asia mikä minua myös kovasti ihmetyttää on se, että k a i k e n tämän koronavalistuksen jälkeen jotkut ihmiset vieläkin yskivät ja aivastavat käteensä!!! Sitten niillä räkäisillä käsillä kosketaan kaapin oviin, oven kahvoihin, tulostimiin, kopiokoneisiin jne. Ei ihme, että taudit leviävät!
Olen minäkin ihmetellyt, että miten voi olla, että hygienia on nykyään heikompaa kuin esim meidän lapsuudessa. Nykyään on liikkeellä täitä, kihomatoja, syyhypunkkia, jne. Näitä ei ollut meidän lapsuudessa lainkaan. Kerran oli jollain täitä, ja koko koulun päät tarkistettiin. Nykyään jos on täitä, niin kotiin laitetaan tiedote, jos jaksetaan, ja se oli siinä.
Voithan sinä käyttää. Mutta oletko koskaan miettinyt, miksi infektio-osastoilla ei käytetä kirurgin maskeja, vaan siellä pidetään FFP hengityssuojaimia?