Tämä pimeys on karmeaa
Kuka tykkää tästä vuodenajasta, minä en. Valoa vain reilut viisi tuntia, tuntuu kuin olisi koko ajan yö. Hermot menee!
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Paras aika vuodesta.
On, ihanan sinistä valoa keskellä päivää, vaikka ei aurinko pilkahda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo päivän tosiaan lyhyt. Täällä kun alkoi jo lokakuussa valitus pimeydestä, sanoin jo silloin, että en ymmärrä valitusta, kun pimeää on oikeasti vasta joulukuussa! Mutta nyt täytyy vaan ottaa kaikki irti siitä vähästäkin valosta. Olin tänään ulkona aamukymmenestä kahteen. Aurinkokin paistoi ja ilma oli plussalla! Neljältä lähdin ulos uudestaan ihmettelemään pimeää. Taivaalla oli kaunis kuunsirppi ja koko tähtitaivas auki! Pääsin yllättämään rusakon hiljaa paikallaan seistessäni. Pitkän aikaa tarkkailin sen touhuja ihan lähietäisyydeltä ennen kuin sai hajun minusta. Ei tämä nyt niin karmeaa ole. Perjantaina alkaa jo päivä pidentyä.
Ai jaa, onko sinulle totuuden sanominen valittamista. Perjantaina päivä on 2 sekuntia pidempi, sitä ei hullu huomaa, mutta sinä huomaat, ohoh.
Sanoinko että perjantaina päivä on pitempi? Sanoin että alkaa pitenemään. Kuvittelin jokaisen osaavan tulkita sen niin, että pikkuhiljaa valoisampaa aikaa kohti ollaan sen jälkeen menossa, koska tähän asti päivä on lyhentynyt.
No mutta. En minä ole syypää ankeaan ajatteluusi. Tällä hetkellä muuten aurinko paistaa ja lämpöä on +2. Ei hullumpaa ollenkaan.
Todellakin. Lamppuja on kotona.