Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö katkaista välit perheeseen?

Vierailija
17.12.2023 |

Olen itse transnainen, elämäntavaltani vapaamielinen ja arvoiltani liberaali. Koko perheeni on uskonnollisia konservatiiveja. Ei tekisi mieli katkaista välejä perheeseeni koska siitä on minulle taloudellista hyötyä ja henkilötasolla ei ole mitään ketään perheenjäsentäni vastaan, mutta koen itseni hyvin ulkopuoliseksi. Pitäiskö vaan pikkuhiljaa siirtyä takavasemmalle ja jäädyttää välit? Voisin hankkia vaikka jonkun kumppanin jonka kanssa elämäntyyli kohtaisi ja sitten olla vaan sen kanssa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi katkaista välit? Sanoit itsekkin että ei tee mieli katkaista välejä. 

Vierailija
2/6 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siltoja kannata katkaista. Elämässä on erilaisia vaiheita. Minä olen cis heteronainen ja siltikin varmasti musta lammas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On arvokas taito tulla toimeen myös erilaiset arvot omaavien ihmisten kanssa. Eri mieltä voi myös olla toisiaan kunnioittaen. Ei minunkaan äitini tuputa uskoaan eikä siskontyttö muunsukupuolisuuttaan tai kaveri vegaanisuuttaan.

Vierailija
4/6 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi katkaista välit? Sanoit itsekkin että ei tee mieli katkaista välejä. 

En koe mitään yhteistä heidän kanssaan. Vain se että kaikki ovat aina toisilleen mukavia ja tunnen heidät hyvin niin onko se sitten syy viettää aikaa ihmisten kanssa joiden koko maailmankäsitys ja elämäntyyli on ihan täysin erilainen? Oon menossa sitten nyt taas jouluna ja ahdistaa jo valmiiks. Eikö perheen pitäis olla sellainen jossa kokee jotain yhteenkuuluvuutta? 

Vierailija
5/6 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse katkaista välejä. En minä ainakaan perheeni kanssa ole ikinä puhunut niin henkilökohtaisia asioita kun oma seksuaalinen suuntautuminen, tai ylipäätään seksikästä, kai omat vanhemmat ymmärtävät että seksiä olen joskus harrastanut kun lapsia on kuitenkin kolme...

Vierailija
6/6 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheesi hyväksyy sinut sellaisena kuin olet, en näe syytä suhteiden katkomiseen. Jos taas perheesi ei hyväksy sinua, ja joudut kärsimään ja häpeämään, niin oman onnesi ja mielenterveytesi vuoksi, katkaisisin välit. Eihän sun tarvitse välttämättä olla niin dramaattinen, vaan voit vain hiljaa liueta pois.