Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joulun tsemppiketju

Vierailija
16.12.2023 |

En ole varmasti ainoa, joka tarvitsee hieman lisävoimaa joulua varten. 

Valmistaudun jo henkisesti siihen, että aatto vietetään anopin kanssa. Joka joulu hän säätää, päsmäröi, stressaa, ei ota rennosti vaikka käskee, yrittää saada huomion kaikin keinoin. Viime jouluna alkoi availla lasten lahjoja kun "kesti liian kauan", jotta voisi erikseen tuoda omat lahjansa lapsille ne suurieleisesti ojentaen (siis sen jälkeen, kun pukki oli jo käynyt). Teen jo hengitysharjoituksia, jotta minä en ala stressata tulevaa anoppishow'ta. 

Mihin sinä tarvitset tsemppiä? Meneekö joulu helposti suoritukseksi, rasittaako sukulaiset, onko rahahuolia (niitä on meilläkin, tänä vuonna aikuiset ei saa pakettia jotta lapset saa ja on varaa ostaa kinkku), mikä tänä jouluna saattaa ahdistaa? Ehkä purkaminen helpottaa...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvu aikuiseksi voisi auttaa. 

Vierailija
2/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään kummankin vanhemmalla juomassa kupilliset kahvia ja sen jälkeen keskitymme toisiimme. Aikuisuudessa on pirun hyvä juttu se, että voi ihan itse tehdä valintoja ja päätöksiä omassa elämässään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei anoppi susta koskaan tule tykkäämään vaikka kuinka nuolisit sen persettä.

ps esim koronaa on paljon nyt liikkeelle. (Jos ymmärrät vinkin)

Vierailija
4/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kaikki työvuorot mitä saatavilla oli.😂

Vierailija
5/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käydään kummankin vanhemmalla juomassa kupilliset kahvia ja sen jälkeen keskitymme toisiimme. Aikuisuudessa on pirun hyvä juttu se, että voi ihan itse tehdä valintoja ja päätöksiä omassa elämässään. 

Samoin. Toisella käydään perjantaina ja toisen lauantaina. Muuten ollaan ihan rauhassa oman perheen kesken. 

Vierailija
6/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittumaista joulua kaikille tasapuolisesti, paitsi mulle vähän enempi.

Vierailija
7/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ei tarvitse mitään spektaakkelia eli suureellisia näytelmiä viettää. Ei ole stressiä ja rahaa tuhlataan vain juhlaruokiin ja juomiin niistä nautiskellen. Haalin sitten jotain joulu uutuuksia ale myynneistä ja lahjoitan vanhoja pois. Koti on aika maltillisesti ja hillitysti koristeltu. Joulu ruokia olemme puolison kanssa syöneet jo joulukuun alusta lähtien.

En sietäisi kodissani mitään hössöttäjiä ja stressin aiheuttajia. Saa mennä muualle höösäämään. Haluan vieraita vain kesällä kun saa olla pihalla saaden omaakin rauhaa kun on vierasmökki niille.

Vierailija
8/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei anoppi susta koskaan tule tykkäämään vaikka kuinka nuolisit sen persettä.

ps esim koronaa on paljon nyt liikkeelle. (Jos ymmärrät vinkin)

Miellyttämisen sijaan olen jo vuosikaudet harjoittanut etäisen kohteliasta ignooraamista. Parasta omalle mielenterveydelleni. 

ap

Vierailija
9/9 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt johonkin eniten haluaisin tsemppiä itselleni, niin ruuanlaittoon. Ei meille tule muita kuin kolme aikuista lastamme, eli meitä on vain 5 aikuista yhtä aikaa, mutta siitä huolimatta ruuanlaitto on väsyttävää. Vaikka mä vieläpä tykkään ruuanlaitosta ja leipomisesta. En tiedä miksi se vie sitten jouluna voimat. On niin vaikeaa laskea uuninkäyttövuoroja ja -aikoja, kun monta erilaista ruokaa ja kastiketta ja pasteijaa ja laatikkoa pitää paistaa/lämmittää, perunoita keittää ja kastikkeita suurustaa. Osittain johtuu siitäkin, että osa on kasvissyöjiä ja osa ei. Höh, nuo muut vielä auttaakin mua (mutta tosiaan auttaa, aina joudun kuitenkin olemaan se keittiömestari). Kaiken siis pitäisi olla helppoa ja hyvin, mutta... joskus toivon että voisin viettää yhden joulun yksin mökillä ihan ilman mitään kompromisseja. Koiran kanssa kahdestaan.