Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän yh:n lahjat teineille

Vierailija
15.12.2023 |

Olen säästänyt palkastani 120€ lasten lahjoihin eli 60€ nuppi. Saavat pehmoiset oloasut, pörrösukat ja joulukarkkeja. Toiselle toivomiaan meikkisiveltimiä ja toiselle tuoksushampoo&suihkusaippua. Olisin halunnut ostaa vielä kirjat, mutta kirjakaupassa käydessäni ei olisi rahat riittäneet kahteen kovakantiseen.

Keksin sitten, että käyn kirjastosta lainaamassa nuo kirjat ja laitan pakettiin karkkien kanssa :D. Onko mielestänne ok idea vai huono? Ainakaan ei mene rahat hukkaan, jos eivät niitä sitten luekaan eikä ole tarvetta päästä kirjasta eroon myöhemmin, kun ne voi palauttaa kirjastoon loman jälkeen.

(Lomaa 2vkoa ja siitä ensimmäinen vko vietetään mummon kanssa mökillä. Siellä voi ulkoilla ja kirjoja ajattelin siksi, että ei menisi koko loppuaika heillä kännyköiden ääressä. Lukevat jonkin verran, mutta arjessa enää aika vähän. Pohdin että lainaan itsellenikin pari kirjaa, joita olisi mukava lueskella takkatulen ääressä. Tv:tä tuolla mökillä ei ole. Vanhoja lautapelejä löytyy ja niitä voimme pelailla.)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsopa niitä kirjoja tori.fi, voisit jopa laittaa ostetaan-palstalle kyselyn sinne ja facen paikalliskirppikselke. Itse ostan kirjoja usein uutena ja kerran luettuani myyn ihan pilkkahinnalla (1-5€) pois.

Kiitos vinkistä :)

Vierailija
22/24 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä paketoi kirjoja. Lainaa niitä vähän enemmänkin. Kirjastoissa on myös upeita jouluaiheisia kirjoja. Äänikirjoja jos niitä voi kuunnella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin tänään kirjastossa lainaamassa itselleni joululukemista. Olen 60 v nainen.

Vierailija
24/24 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut jo 25 vuotta äidiltäni kirjaston kirjoja lahjaksi. Aluksi hän ei saanut haluamaani kirjaa kaupasta, mutta löysi sen kirjastosta. Siitä se lähti. Tyytyväinen ja iloinen olen joka kerta.

Lapsille ehkä kertoisin etukäteen, että yksi lahjoista on muuten sitten vain lainaksi vähäksi aikaa.

No ei se ole lahja silloin, kun se täytyy antaa takaisin tai luopua siitä. Tulkaa ihmiset nyt viihdoin ja viimein järkiin. Ei niin tyhmä voi olla. Kyllä pitää tietää eroon lahjan ja lainan välillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi