Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiskierto 24-31 pv, onko normaalia????

Vierailija
15.12.2023 |

Yleensä 25-26, mutta joskus voi olla 25 ja pari kertaa ollut 31

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä normaali

Vierailija
2/14 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole normaali. Itselläni kierto on 28-29 päivää eikä siihen vaikuta oikein mikään. Sairasteletko paljon?

Vierailija
4/14 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin kierto vaihtelee sen mukaan kummalta puolelta ovuloin. Toiselta puolelta tulee muutaman päivän pidempi kierto.

Vierailija
5/14 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin kierto vaihtelee sen mukaan kummalta puolelta ovuloin. Toiselta puolelta tulee muutaman päivän pidempi kierto.

Tuossa on jo viikko eroa..

Vierailija
6/14 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Normaali kuukautiskierto on 21-35 päivää" tämä naisten tautien erikoislääkärin kommentti 

Vierailija
7/14 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia jos on epäsäännöllinen kierto. Harvalla on se lääketieteen oppikirjan mukainen 28,00 päivää joka kerta.

Vierailija
8/14 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana 14-35 v se oli 31 p mutta nyt löhemmäs 40 se on lyhentynyt. 21 p. Tuskaa , mutta lörätys ei ole enää kun 2 päiväinen. Entisen 5 p sijaan. Jotain hyvää vanhenenmisessa

Vierailija
9/14 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Normaali kuukautiskierto on 21-35 päivää" tämä naisten tautien erikoislääkärin kommentti 

Tuo on ihan eri asia. 

"Oma kierto ei saisi heitellä kierrosta toiseen yli seitsemää päivää, synnytys- ja naistentautien professori sekä lisääntymislääketieteen erikoislääkäri Terhi Piltonen kertoo."

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/01/14/kuukautiset-kertovat-terveydes…

Vierailija
10/14 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "kummalta puolen ovuloin". Eikö se tapahdukaan etupuolelta.

t. aidosti ihmettelevä (mies)

Vierailija
11/14 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan eri asia. 

"Oma kierto ei saisi heitellä kierrosta toiseen yli seitsemää päivää, synnytys- ja naistentautien professori sekä lisääntymislääketieteen erikoislääkäri Terhi Piltonen kertoo."

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2021/01/14/kuukautiset-kertovat-terveydes…

Mikähän muassa sitten on vikana kun itselläni kierto 23-31 päivää. 6 lasta saanut heti parin kuukauden yrityksellä. Koskaan kukaan ei ole tuota epänormaaliksi kommentoinut. Lähinnä että mitä haittaa tuosta heittelystä on??

Vierailija
12/14 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastataan nyt tähän ryhmään kysymykseen. Munasarjoja on 2. Oikealla ja vasemmalla. Ovulaation tapahtuu hommasta kummasta. Usein vuorotellen, ei kuitenkaan aina. Joskus jopa molemmista. Joskus irtoaa 1 munasolu, joskus useampia.

Vierailija
13/14 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastataan nyt tähän ryhmään kysymykseen. Munasarjoja on 2. Oikealla ja vasemmalla. Ovulaation tapahtuu hommasta kummasta. Usein vuorotellen, ei kuitenkaan aina. Joskus jopa molemmista. Joskus irtoaa 1 munasolu, joskus useampia.

Kiitos, olin yli 20v naimisissa, mutta ei mitään tietoa tällaisista. No, miksi pitäisikään tietää?

Vierailija
14/14 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, olin yli 20v naimisissa, mutta ei mitään tietoa tällaisista. No, miksi pitäisikään tietää?

Ehkä kannattaisi vilkaista peruskoulun biologian oppikirjaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan