Mistä johtuu että eräs ihminen puhuu jatkuvasti ja nopeaa tahtia?
Ikäänkuin se puhe ei lakkaa, ihan järkevää puhetta, mutta sellaista rauhatonta
Kommentit (14)
Kysy siltä. Sano suoraan että se kuulostaa rauhattomalta. Sitten se selviää. Onko se järkevää puhetta vai horinaa.
Jonkinlainen ylivirittyneisyys- / kiihtymystila? Jouduin itse todella stressaavaan paikkaan elämässä, ja yksi seuraus oli, että puhuin kuin papupata koko ajan, nopeutuneella puhetahdilla ja aina kaikkien muiden päälle. Jokin kortisolin, adrenaliinin ja joidenkin muiden stressiaivoaineenvaihdunta-aineiden seuraus.
Minkä ikäinen ihminen? Tuollainen voi olla myös alkavan muistisairauden ensioire.
voi olla super älykäs, mikä on 1 miljoonasta.
yleensä on hermostunut ja puhelee otta hiessä puuta heinää
kun yrittää purkaa tilanteen tuomaa painetta
ADHD ja mania ainakin.
Sitten joillakin vaan on nopea puhetyyli.
Mulla on äidin puolelta muutamia sukulaisia jotka puhuu aika nopeaan tahtiin. Eivät kyllä ole koko ajan äänessä, mutta lausuvat sanat vain nopeasti.
Muistan, että oli hauska kuunnella lapsena aikuisten keskusteluita. Isäni esim. puhuu tosi rauhallisesti ja sitten vieressä eno vaan pälpättää menemään. Se kontrasti oli vaan niin huvittava.
Vierailija kirjoitti:
Johtunee paljolti siitä, ettei mainitsemasi ihminen ole hiljaa.
Auts, mä olen just tuollainen jota ap kuvaa... En vaan osaa olla hiljaa. Sori siitä. Joku diagnoosi varmasti tulisi jos kävisin tutkimukset läpi. Ikä 56 ja juttu ei lopu. Paitsi todella hiljaisessa seurassa ;) en viitsi yksin puhua.
Plätplät. . Plätplät. .
Voi olla masennusta. Oireilee varsinkin alussa näin. Voi olla adhd, maniaa. Voi olla monta asiaa. Mutta kyllä jotain mielenterveyteen liittyvää.
Vierailija kirjoitti:
Jonkinlainen ylivirittyneisyys- / kiihtymystila? Jouduin itse todella stressaavaan paikkaan elämässä, ja yksi seuraus oli, että puhuin kuin papupata koko ajan, nopeutuneella puhetahdilla ja aina kaikkien muiden päälle. Jokin kortisolin, adrenaliinin ja joidenkin muiden stressiaivoaineenvaihdunta-aineiden seuraus.
Minkä ikäinen ihminen? Tuollainen voi olla myös alkavan muistisairauden ensioire.
61v
Liikaa kahvia....tai
Myös yksinäinen, liian kauan yksin ollut voi saada puheripulikohtauksen kun pääsee puhumaan. Sille ei tule loppua. Aika inhimmillistä.
Jotkut vaan puhuvat nopeasti, asiaa on tutkittukin mutta sille ei voi tehdä mitään. Jos puhuu jatkuvasti se onkin aivan toinen asia.
Johtunee paljolti siitä, ettei mainitsemasi ihminen ole hiljaa.