Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syvin syy meikkaamiselleni, mitä ajatuksia herättää?

Vierailija
15.12.2023 |

Tein nyt uuden keskustelun aiheesta koska tajusin että alkuperäisen otsikointi ei oikein kohdannut avausviestin kanssa.

Haluan kuulla näkemyksiänne tästä ja siksi otsikko on nyt muutettu.

Minä myönnän, että meikkaan peittääkseni luonnolliset kasvoni, joita pidän jotakin tavallisen ja ruman väliltä. Minun on vaikea valita noiden kahden väliltä, koska tiedostan kyllä miltä ns. "yleinen" rumuus näyttää, eli on vaikkapa aivan valtava kyömynenä yhdistettynä kapeisiin huuliin, pieniin tihrusilmiin ja olemattomaan leukaan. Eli on vähän kuin perinteinen lastenelokuvan pahis. En minä nyt ihan niin karikatyyrimäinen ole, mutta en mikään nättikään luonnontilassa. Lapsena ja teininä kun en vielä meikannut, olin näkymätön. Ei kukaan rumaksi haukkunut, muttei myöskään kauniiksi. Minuun ei myöskään ihastuttu kuten niihin luonnonkauniisiin tyttöihin.

Aloin meikata peruskoulun jälkeen ja mitä taitavammaksi meikkaamisessa tulin, sitä enemmän aloin saada kehuja kauneudestani sekä iskuyrityksiä. Tajusin siis, että kauniina tulen saamaan asioita, mitä en tavallisena saanut.  Toki nyt myöhemmin olen huomannut, että toisaalta olisin varmaan ihan eri ihminen nyt myös persoonaltani, jos olisin pitäytynyt siinä näkymättömyydessä. Tietyssä mielessä olen nyt onnettomampi kuin silloin, kun olin näkymätön. Minulle on osunut kohdalle paljon huonoja, vahingollisia ihmissuhteita ja uskon, etten olisi niihin edes mennyt mukaan, jos olisin ollut se meikitön tavis, joka ei edes usko saavansa saati halua ketään sellaista, joka kiinnostuisi minun näköisestäni luonnontilassa.

En tiedä mikä psykologinen juttu siinä on, että haluaa tulla nähdyksi ulkonäöllisesti jonain sellaisena, mitä ei oikeasti ole. Että se mitä oikeasti aidoimmillaan olen, on rumaa eikä sellaisena halua tulla hyväksytyksi. Sitä haluaa tietynlaista ihailua, vaikka sitten valheellisesti.

Nuorempana minun on ollut vaikea puhua tästä enkä oikeastaan edes ole tiedostanut pakkomielteisen meikkaamiseni syvimpiä syitä. Nyt tiedostan ja mietinkin, mikä tarkoitus tällä tiedostamisella nyt sitten on ja mihin se johtaa.

En ole onnellinen tällä hetkellä. En ole ollut onnellinen enää pitkään aikaan.

Minulle on joskus tarjottu vaihtoehtoa "lopeta meikkaaminen", mutta jos näin tekisin, veisi se viimeisenkin ilon elämästäni.

Niin surullista kuin se onkin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
2/7 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoikaa nyt vaikka että olen aivan hel v etin tyhmä akka. Kun on riittävän kauan yksin, jopa muiden negatiivinen huomio on parempi kuin ei mitään.

Aika sairasta, kun sen tiedostaa. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä löytää elämään muutakin sisältöä kuin oman ulkonäön pohtiminen. Olisiko jokin harrastus mahdollinen? Kun löytää kiinnostavia asioita ja toimii toisten joukossa, oman ulkonäön liiallinen pohdinta jää sivuun.

Vierailija
4/7 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä löytää elämään muutakin sisältöä kuin oman ulkonäön pohtiminen. Olisiko jokin harrastus mahdollinen? Kun löytää kiinnostavia asioita ja toimii toisten joukossa, oman ulkonäön liiallinen pohdinta jää sivuun.

Olen kuullut samat sanat monilta, mutta olen jotenkin itseni ja ajatusteni vanki. Tavallaan saan nautintoa elämästäni juuri tällaisena, mutta kärsin siitä aivan yhtä paljon. Kuulostan varmasti tosi yksitoikkoiselta ja pinnalliselta ihmiseltä, mutta mulla on rikas sisäinen maailma ja siksi tämä todellinen maailma ei tunnu oikein miltään. Pään sisällä eläminen on jotenkin paljon antoisampaa ja ahdistaa kun joutuu olemaan täällä ihmisten kanssa ihan realistisesti. Tuntuu ettei vaan pysty kiinnostumaan asioista kuten muut.

Toivon kuolevani mahdollisimman pian. En ole nähnyt maailmaa kuten muut, mutta olen elänyt pääni sisällä niin rikkaan ja antoisan elämän, että olen valmis lähtemään vaikka huomenna. Kunpa ihmiset ymmärtäisivät että joillekin kuolema nuorena on helpotus.

Ap

Vierailija
5/7 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytä huulia, ota kevyet ripsienpidennykset. Parantaa jo ihmeesti

Vierailija
6/7 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/7 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytä huulia, ota kevyet ripsienpidennykset. Parantaa jo ihmeesti

En mä tarvitse noita. Kun meikkaan niin se lopputulos kelpaa. En inhoa peilikuvaani silloin. En vaadi mitään ihmeitä, kunhan näytän miellyttävältä,  niin se riittää.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme