Mommy issues
Hei!
En tiedä mitä tällä haen, ehkä samanlaisia kokemuksia jos omaat niin kertokaa alle, tai saa kommentoida muutenkin!
Eli tuntuu kuin itselläni olisi joku "mommy issues" tmv. (Mikähän olisi sille suomeksi suora vastine tälle) Tyyppinen tilanne.
Eli ihastun herkästi itseäni vanhempiin naisiin, erityisesti jos heissä on sellaisia lämpimiä mutta samalla itsevarmoja piirteitä. Tästä taas seuraa se että saatan jopa avoimesti flirttailla naisille ja joskus jopa saanut vastakaikua. Tämä nainen keneen ihastun, pyörii mielessä aina tietyn ajan. Riippuen siitä kuinka paljon vietämme aikaa ja missä yhteydessä ylipäätään. Ongelma on kuitenkin se että koen itseni aika heteroksi, koska naisen kanssa ns. Toiminta tasolle en ikinä mene tai edes tosissaan yritä. Lisäksi miesten kanssa seurustelu suhteita tähän saakka ollut.
Itseäni vaan kovasti hämmentää oma käytös ja ylipäätään tämä ilmiö, kun tuntuu toistuvan edelleen aina vaan uudelleen.
Kommentit (5)
Tai varmistus että on muuta kuin hetero
"äiti ongelma" on keittiöpsykologialla selitetty syy just tollaselle käytökselle :D joskus kyllä luin ihan jonku uskottavan artikkelin tähän liittyen et miks on totta. Esim. Että kun ei oo omalta äidiltään saanu riittävästi huomiota nuorena niin hakee sitä sitten vähä tollasilta mommy-ish hahmoilta. Kannattaa googlailla aihetta jos haluat enemmän "faktaa"
Vaikea äitisuhde varmaan riittää suomennokseksi. Tunnista itsessäni samaa, tosin en ihastu vanhempiin naisiin millään tavalla romanttisesti tai seksuaalisesti, vaan kiinnyn heihin nimenomaan äidillistä turvaa ja hyväksymistä etsien. Uskon että on varmasti hämmentävää jos tähän sekoittuu kysymyksiä omasta seksuaalisuudesta, minulla ei ole näin ja siksi pidän noita kiintymisiä pikemminkin rikastuttavina. Toki pelkona on että kiinnyn joskus väärään ihmiseen ja luottamukseni rlkotaan.
moi AP! Mulla ollut tavallaan sama ongelma jos voin sitä ongelmaksi sanoo. Näyttäytynyt juuri noin että ihastun ja "salama" rakastun naisiin, jotka kaikki tod.näk ei ole naisiin päin edes... Itse pidän taas sitä tosi kiihottavana vaikka samalla outona, koska seurustelen miehen kanssa ja oon oikeesti tosi ihanassa parisuhteessa. Uskon että voisin joskus olla naisen kanssa vielä, kerran siis kokemus joka ei niin vakava ja siitä jäikin aika tosi hyvä fiilis! Hauskaa oli juurikin siksi että se nainen oli tällänen salama rakkaus. Mut siis sun asiaan liittyen se että oon ite tunnistanut et kaikki nää naiset keneen näitä tunteita kohdistan on juuri mulle ollut itsevarmoja, mukavia, ihania, minun tukena olevia, yleensä vähän vielä auktoriteetin asemassa mun elämässä. Kannattaa joskus kattoa mitä käy jos annat mennä pidemmälle mutta mitään ei kannata katua :) terkuin sielunsisko