Näyttäminen mistä kana pissii, työnantajalle joka ei arvosta yhtään
Mulla oli yhessä työpaikassa aivan paska työturvallisuus. Vaaratilanteita oli mutta esimiehen kanta oli että kyllä te selviitte älkääkä soitelko ainakaan mulle, muutoksia ei tehdä kuitenkaan. Yhden tapahtuman jälkeen, jota ei taaskaan otettu vakavasti, meitä irtisanoutui 7 työntekijää samalla viikolla. Pomo ei meinannut uskoa mitä tapahtuu 😄 Tuli kuulemma yhtäkkiä työturvallisuusasioihin muutoksia.
Nyt miestä on kyykytetty työpaikassaan, tehtäviä lisättiin jo kesällä mutta palkkaa ei tullut lisää, vaikka niin on tehty kaikkien muiden kohdalla. Hän on hyvä ja pidetty työntekijä ja esimies esim. juuri maksoi hälle kalliit ja vaativat koulutukset ja vielä itse ehdottivat niitä, koska mies on työnantajan mukaan yksi parhaista työntekijöistä. Haluavat hänelle lisää vastuuta, kehittämistyötä ym. Nyt putosi sitten pommi eli mies komennettiin tästedes hoitamaan entistä laajempaa kokonaisuutta, edelleen palkkaa korottamatta kun _kaikilla_ muilla on tuossa tilanteessa korotettu. Nyt "sähän hoidat tän helposti, ei oo sulle iso juttu".
Olipa kiva kun tuli miehen odottama työpaikka toisesta firmasta auki ja hän haki sitä ja hyvin todennäköisesti pääseekin. Tulee olemaan nykyisille alaisille ja työkavereille tosi ikävä yllätys mutta pomo saa mitä tilasi 🙄
Kertokaa vastaavia tilanteita...
Kommentit (2)
Haaveilen siitä että voisin marssia pomon huoneeseen ja sanoa että tämä oli tässä, jättää avaimet pöydälle ja lähteä. Ehkä vielä joskus.
Menin kauppaan töihin. Taukoja ei saanut pitää, työkaverin kanssa ei saanut työajalla jutella, vapailta piti tulla töihin mutta mitään lisiä saati ylityökorvauksia ei maksettu. Yhtenä vapaapäivänä menin töihin koska mukamas pakottava tilanne, sitten selvisi tuo raha-asia. Pomo vittuili minulle ahneudesta jonka jälkeen totesin että muuten, en huomenna enää tule enkä ikinä sen jälkeen (koeaika).