Onko lapsiperheitä, joilla ei ole Pleikkaa?
Puhutaan lapsiperheköyhyydestä. Suomessa toki köyhyys suhteellista. Onko oikeasti perheitä (jos nyt ei oteta mukaan pakolaisia) keillä ei olisi Pleikkaa (edellyttäen, että perheen lapset sitä ovat halunneet)? Tuntuu että sellainen on lasteni vähävaraisillakin kavereilla kaikilla!
Kommentit (11)
Naapuri saa toimeentulotukea ja kaksi Pleikkaa on
No meillä ei ole. Ostettiin halvempi pelikone (XBox) käytettynä.
Meillä on kaksi pleikkaa, yksi nintendo, ainakin kolme läppäriä ja vaikka mitä elektroniikkaa. Itse en tee töitä, mutta lapsellani on työpaikka.
Luulen että suurimmalla osalla ei ole pleikkaa. Meilläkään ei ole. Lapset ovat sitä toivoneet nytkin, taitaa olla päätoive, mutta ei sitä nytkään hankittu. Ei ole rahasta kiinni, mutta meillä ennemmin vähennetään ruutu-aikaa kuin lisätään. Puhelimet ja tabletit riittää, nekin kerätään usei pois. Ei meillä ole tietokonettakaan ollut vuosikausiin. Tv on, mutta nykyisillä ohjelmatarjonnoilla senkin vois huoletta viedä jätteiden käsittelyyn.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ei ole pleikkaa. Ei ole rahasta kiinni, mutta lapset opetettiin mieluummin itse koodaamaan kuin pelaamaan muiden koodaamia pelejä.
Sama täällä.
Lapsiperheitä moniakin kenellä ei ole. Enempi taitaa olla "aikuisilla" miehillä.
Meillä ei ole pleikkaa (ellei varastossa pölyttyvää ikivanhaa ps1:stä lasketa), mutta switch löytyy. Koskaan eivät lapset ole halunneet pleikkaa, vaikka ovat jo teini-ikäisiä. Tietokoneilla pelaavat enimmäkseen ja koodaavat myös.
Kyllä se monessa kodissa on. Ei kannata jämähtää 1600-luvulle.
Ei meilläkään ole. Tosin ei lapset ole osanneet sellaista kaivatakaan ja yritän muutenkin olla tyrkyttämättä pelejä. Mies sellaisesta välillä haaveilee mutta ei ole vielä itselleenkään ostanut.
Kyröläisillä käsittääkseni ei ole.
Täällä ei ole pleikkaa. Ei ole rahasta kiinni, mutta lapset opetettiin mieluummin itse koodaamaan kuin pelaamaan muiden koodaamia pelejä.