Pankeissa ja vakuutusyhtiöissä olisi töitä sihteereille ja toimistovirkailijoille
Sen sijaan, että paikkaisivat työntekijöitä, pakottavat asiakkaat tekemään toimistotyöt itse. Jos ei esim. vanhus pysty hoitamaan asioita älylaitteilla, vaihtoehtona on varata aika ns. palvelupisteeseen. Kiireellinen asia hoituu kätevästi matkustamalla esim. Hyvinkäältä Kirkkonummelle, koska vapaita aikoja ei ole lähempänä kahteen viikkoon. Hakemuksen näpyttely puhelimella vie hermot, kun ei toimi, aloita alusta, puuttuu se ja puuttuu tämä, aloita alusta. Kun olet hakenut jotain nippelitietoa liian kauan, ohjelma heittää pellolle. Siinä olisi työttömille töitä, mutta kun niille pitäisi maksaa palkkaakin, niin tehköön asiakkaat itse. Rahat niiltä saa kuitenkin.
Kommentit (7)
Eipä näy täällä olevan tuommoisia paikkoja auki.
Vierailija kirjoitti:
Eipä näy täällä olevan tuommoisia paikkoja auki.
Ei ole, kun toimistotyöt siirrettiin lääkäreiden, juristien ym tehtäväksi ja sihteerit siirrettiin kortistoon. Siinä se menee kalliit koulutukset hukkaan, jonot ja työttömien määrä kasvaa. Niin, ja osingot.
Naiset sopii tuolle alalle hyvin kun joka Pakki sekä vakuutusvirkailija ei mitään muuta teekkään kun valehtelee että ei tarvi korvauksia maksaa ja pääsee vain ryöstämään asiakkaan rahat
Ymmärrän tuon asiakasavun. Ehkä iäkäs haluaisi hoitaa myös kotoa käsin asiat tai sitten tiskillä, ennen oli lankapuhelimet. Vakuutusten pakkomyynti ei ole kyllä hyvä asia tai oheispalvelujen, kohta iäkäs maksaa niistä liikaa tai ei tarvitse kaikkea.
Seuraavaksi aloittaja valittaisi, kuinka ei saa pankilta kaikkea ilmaiseksi. Voi nyyh!
Olen nähnyt Nordean konttorin edessä mummojen ja vaarien jonottavan konttoriin pääsyä Helsingin asematunnelissa. Missään muussa maassa näin huonoa palvelua ei ole.
Näinhän se on monella alalla. Lääkäriinkin pääsisi nopeammin, jos he saisivat keskittyä omaan osaamiseensa, eikä heidän tarvitsisi hoitaa sihteerin hommiakin. Se, että sihteerin työ on lähestulkoon lakkautettu teki suurta hallaa monille toimialoille.
T. Sihteeri