Mitkä asiat aiheuttaa lapsettomuutta
En halua lapsia, poltan tupakkaa ja käytän alkoholia. Mutta edes päihteiden käyttö ei estä raskaaksi tuloa jos niin on tullakseen. Kuten Jurassic parkissa sanotaan: life finds a way
Onko niin että elämäntavoilla ei ole merkitystä vaan ainoastaan geeneillä jos ajatellaan hedelmällisyyttä?
Kommentit (34)
Suosittelen ehkäisyvälineitä. Alkoholi ja tupakka ei niitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Geenit, sairaudet ja anatomia vaikuttavat eniten.
Kyllä, ja syödyt lääkkeet. Henkilön oman äidinkin (ja isän) popsimat sikiövaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voi aina huolehtia ehkäisystä paremmin, käyttää jälkiehkäisyä tai tehdä abortin. Minä en voi tehdä mitään. Mikään ei auta.
Et voi käyttää ehkäisyä tai tehdä noita muitakaan, miksi?
Aa sori. Olen siis tuo tahattomasti lapseton. En voi tehdä mitään, mikä auttaisi minun tilannettani. Ap voi tehdä vaikka mitä omalleen.
Tästä tuli mieleen että mikä on syynä että et saa lapsia? Sitä kai kysyttiin tuossa aloituksessa. Omaa tilannettani en tiedä, mutta äitini sanonut että hänelle oli vaikeaa saada lapsia ja joutui käyttämään hoitoja. Epäilen kovasti että tämä on perinnöllistä sillä olin suhteessa missä käytettiin pois veto - menetelmää kymmenen vuotta enkä kertaakaan tullut raskaaksi. Tuolloin ei
Huono hedelmällisyys. Nykyään myös ikä. En reagoi kunnolla tai normaaliin tapaan hormonilääkityksiin. Soluja ei saada ulos normaalia määrää. En voi edes yrittää luomuna, koska miehellä on siittiöitä siemennesteessä 0- 1 kpl. Miehen puolella syynä kai vuosikymmenien takaiset ympäristömyrkyt. Äitini raskautui heti ensi yrittämällä molemmissa raskauksissaan.
Sinun kannattaa hommata vaikka klamydia ja jättää se jylläämään hoitamattomana. Se tuhoaa hedelmällisyyden. Toinen vaihtoehto on kunnon anoreksia. Kun olet nälkäkuoleman partaalla, eikä ole menkkoja ollut aikoihin, on raskautuminen epätodennäköistä.
Pilven poltto ja nimenomaan miehellä. Laiska mies laiskat siittiöt. Kun jätti kyseisen harrastuksen niin raskauduin samantien.
Vierailija kirjoitti:
Ikä estää saamasta enää lapsia
Mikä on tämä maaginen ikä jolloin ei enää saa lapsia +60 ? Nimittäin alle tuon on mahdollista raskautua
Kun lapsettomuushoitojen avulla saadaan lapsia, niin nämä lapset eivät saa lapsia muuten kuin lapsettomuushoitojen avulla, jos sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsettomuushoitojen avulla saadaan lapsia, niin nämä lapset eivät saa lapsia muuten kuin lapsettomuushoitojen avulla, jos sittenkään.
Ei pidä paikkaansa. Olen itse siitä elävä todiste, lapsia kolme ja ihan luonnollisesti raskaaksi olen tullut.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Hupaisaa argumentointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on tämä maaginen ikä jolloin ei enää saa lapsia +60 ? Nimittäin alle tuon on mahdollista raskautua
Tiedät varmasti itsekin, että jotkut syntyvät ilman mahdollisuuksia ja toiset hyvillä mahdollisuuksilla.
Joskus syy on naisessa (munasolujen kypsyminen, kohtu, hormonit jne.) ja joskus miehessä (siittiöiden määrä/laatu jne.), mutta joissakin tapauksissa syytä ei löydy kummastakaan osapuolesta. Tuolloin voi kyseessä olla parin yhteensopimattomuus. Eli miehen siittiöt ei aktivoidu naisen sisälle päästyään oiken tjsp. Tästä oli juttua lehdessä parikolme vuotta sitten. Muistaakseni ihan suomalaisessa yliopistossa oli tutkittu asiaa.
Ihminen on vaan liian monimutkainen. Olisi parempi olla vaikkapa sammal.
Avaruudessakin on jo iät ja ajat puuhattu vaikka mitä, mutta sukusoluja ei vaan saada keinotekoisesti tehtyä.