Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä asiat aiheuttaa lapsettomuutta

Vierailija
13.12.2023 |

En halua lapsia, poltan tupakkaa ja käytän alkoholia. Mutta edes päihteiden käyttö ei estä raskaaksi tuloa jos niin on tullakseen. Kuten Jurassic parkissa sanotaan: life finds a way

Onko niin että elämäntavoilla ei ole merkitystä vaan ainoastaan geeneillä jos ajatellaan hedelmällisyyttä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä kunnossa siittävän miehen kama on. Jos heikossa, ei tulosta tule.

Vierailija
2/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni nivereumalääke aiheutti siittiöiden vähenemistä. Lääkkeen tauolle jättö normalisoi tilanteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selibaatti

Vierailija
4/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selibaatti

Ainoa 100 % varmuudella toimiva tapa.

Vierailija
5/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anaali seksi, siemensyöksyn nostaminen navalle.

Vierailija
6/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihtaaminen.

Vierailija
7/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuri, geenit, myös olosuhteet jossain määrin. Itse en elämäni aikana yhtä ainotta tupakkaa ole maistanut. Alkoholia käytin nuorena tosi vähän ja harvoin, sittemmin en ollenkaan. Jo reilu 3-kymppisenä minulla oli surkea hedelmällisyys. Yritin kaikin tavoin saada tilannetta paremmaksi, mutta mikään ei auttanut.

Huono tuuri. Melkeinpä niin huono tuuri, että edustaa varmaan jotain lottovoiton tuuria käänteisesti. Myös kumppanilla hyvin huono tuuri.

Vierailija
8/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristömyrkyt, erityisesti palonestoaineet ja flataatit joita on esim muoviastioissa ja muovisissa vedenkeittimissä. Myös osa torjunta-aineista todennäköisesti.

Vierailija
9/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyvälineet.

Vierailija
10/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäristömyrkyt, erityisesti palonestoaineet ja flataatit joita on esim muoviastioissa ja muovisissa vedenkeittimissä. Myös osa torjunta-aineista todennäköisesti.

Nuo vaikuttavat jo edeltävän sukupolven kautta. Ihan onnenkauppaa, mihin sattuu syntymään. Ei oikein itse voi tehdä juuri mitään. Itsehän lopetin meikkaamisenkin vuosikausiksi, jätin kaikki tuoksut, deodorantit ym., jopa shampoon välillä pois. Käytin vain käsisaippuaa ja ruokasoodaa. Ei mitään vaikutusta mihinkään. Ruokaa on pakko syödä ja ilmaa on pakko hengittää ja vettä juoda. Ei itse voi juurikaan mitään tehdä.

Vierailija
11/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi aina huolehtia ehkäisystä paremmin, käyttää jälkiehkäisyä tai tehdä abortin. Minä en voi tehdä mitään. Mikään ei auta. 

Vierailija
12/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voi aina huolehtia ehkäisystä paremmin, käyttää jälkiehkäisyä tai tehdä abortin. Minä en voi tehdä mitään. Mikään ei auta. 

Et voi käyttää ehkäisyä tai tehdä noita muitakaan, miksi?

Vierailija
13/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa sori. Olen siis tuo tahattomasti lapseton. En voi tehdä mitään, mikä auttaisi minun tilannettani. Ap voi tehdä vaikka mitä omalleen. 

Vierailija
14/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa sori. Olen siis tuo tahattomasti lapseton. En voi tehdä mitään, mikä auttaisi minun tilannettani. Ap voi tehdä vaikka mitä omalleen. 

Tästä tuli mieleen että mikä on syynä että et saa lapsia? Sitä kai kysyttiin tuossa aloituksessa. Omaa tilannettani en tiedä, mutta äitini sanonut että hänelle oli vaikeaa saada lapsia ja joutui käyttämään hoitoja. Epäilen kovasti että tämä on perinnöllistä sillä olin suhteessa missä käytettiin pois veto - menetelmää kymmenen vuotta enkä kertaakaan tullut raskaaksi. Tuolloin ei olisi lapsen saaminen haitannut joten siksi noin. Saattoi tietysti johtua miehestäkin.

Voiko hedelmällisyyttään tutkia mitenkään vai vasta silloin kun yrittää lasta eikä se onnistu?

Vierailija
15/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on paska paikka. 

Vierailija
16/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PCOS tai PCO-tyyppiset munasarjat, ultraus selvittää. Sairastetut spuolitaudit

Vierailija
17/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja hajuvedetkin voi kuulemma aiheuttaa... hormonit menee sekaisin. Ja kaikki kosmetiikan parabeenit voi vaikuttaa myös hormoneihin.

Vierailija
18/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömishäiriöt

Vierailija
19/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi suurimmista on sairastetut sukupuolitaudit, varsinkin, jos ne ovat jääneet hoitamatta ajoissa, jos oireet ovat olleet vähäisiä tai huomaamattomia. Aiheuttavat myös syöpiä.

Vierailija
20/34 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit, sairaudet ja anatomia vaikuttavat eniten.