Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Painonvartijat mielestäsi hyvä konsti laihtua vai silkkaa huijausta?

Vierailija
05.01.2007 |

Kyllähän sitä kai jokainen tietää miten laihtua, toteutus vaan on vaikeampaa :( Tuntuu että pitäisi johonkin mennä, missä ryhmäkuri vaatisi sitä laihtumista, ja josta saisi tukea! Nyt pähkään että menenkö painonvartijoihin vai sääsätänkö 10 egee viikossa...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: karppi, ex-pv

Vierailija
2/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät siellä niin pitkään, että saavuttavat tavoitteensa. Ja parin vuoden päästä ovat taas entisessä painossaan ja eiku uudestaan mukaan.... nyt taitaa olla kolmas kierros menossa ;-(

Jokin siinä mättää, kun lopputuloksena ei ole pysyvä painonhallinta ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän mikään laihdutusmetodi ole pysyvä, jos laikkarin jälkeen palaa entiseen pulla/karkki puputukseen! Varmasti on esim. pv pysyvä, jos niitä ohjeita jatkaa lopun ikää!

Vierailija
4/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmille ei sovi. Ensin laihdutaan kituuttamalla ja kärsimällä ja sitten hankitaan kilot pikapikaa takas. Mä kuulun tuohon jälkimmäiseen ryhmään

: )

Vierailija
5/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin syystä se on keskieuroopassa nimetty lääkäreiden taholta pahaimmaksi laihdutusavuksi. Olen laihtunut niiden avulla itsekin. Parhain tapa olisi jäädä jäseneksi unelmapainon jo saavutettuaankin (sittenhän se on ilmaista!) sillä painon pitäminen alhaalla on tosi vaikeaa. Ryhmän kontrolli kun auttaa.

Suosittelen!

Vierailija
6/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-liian pienet annoskoot (kituuttamista)

-väärä ruokavalio (saa syödä paljon hh:teja jotka taas aiheuttaa nälkää)

-ruokavalio laihduttaa juuri väärin eli lihasta ellei ota tosi pientä kilomäärää laihdutustavoitteekseen /viikko

-lähtee ensi alkuun paljon nestettä

yms

Vierailija
7/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä ei varmasti vaivaa PV:n annoskoolla, jos vaan pistelee kasviksia ja vihanneksia myös...Ja noi PAHAT hiilarit, huh huh. Niillä se nälkä pysyy poissa!

Vierailija
8/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla laihdutin pv-kotiohjeiden mukaan. Kuukautiset jäivät pois vuodeksi ja gynen mukaan hormoniarvot olivat anorektikon tasolla. Laihduin 4 kuukaudessa noin 7 kg (158 cm, 64 > 57 kg).

Toisella kerralla olin ryhmässä. Tulin jo muutaman viikon jälkeen hyvin voimattomaksi, vaikka elin jälleen sataprosenttisesti ohjeiden mukaan. Painokin putosi erittäin hitaasti. Ohjaajan mukaan harrastin liikaa liikuntaa, kun jatkoin myös pv-aikana jumppien harrastamista samalla tavalla kuin jo vuosia olin harrastanut (5 krt viikossa). Ohjaaja kehotti vähentämään liikuntaa ja vihjaisi, että hänkään ei ollut harrastanut ollenkaan liikuntaa pv:ssa laihduttaessaan. Lisäksi hupaisa muisto on se, kun hän kiinnitti huomiota siihen, että ryhmäläistet olivat korvanneet karkinsyönnin purukumilla, jossa on kamalasti kaloreita, mutta, yllätys yllätys, painonvartijoiden omaa (kallista) kevytpurkkaa voi syödä vapaasti niin paljon kuin haluaa... Laihduin tämän parin kuukauden työpaikkakurssin aikana 3,5 kg.

Kutrin ohjeilla olen sitten päässyt pysyvämpään ja parempaan tulokseen myöhemmin.

Vierailija
9/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän sitä on motivaatiota laihtumiseen, kun käy joka viikko vaaalla ja näkee oman painonsa numeroina. Sama onnistuisi kotonakin, ja ihan ilmaiseksi.

Tosin, onhan niitäkin, jotka eivät oikeasti tiedä, mitä on terveellinen ruoka. Heille painonvartijoiden ohjeista voi olla apua.

Vierailija
10/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tosin, onhan niitäkin, jotka eivät oikeasti tiedä, mitä on terveellinen ruoka. Heille painonvartijoiden ohjeista voi olla apua.

Vierailija
11/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

-liian pienet annoskoot (kituuttamista)

-väärä ruokavalio (saa syödä paljon hh:teja jotka taas aiheuttaa nälkää)

-ruokavalio laihduttaa juuri väärin eli lihasta ellei ota tosi pientä kilomäärää laihdutustavoitteekseen /viikko

-lähtee ensi alkuun paljon nestettä

yms

Siinä ei määritelty, mitä _pitää_ syödä. Jos joku on niin tahvo, että panee pisteensä vaikka suklaaseen, mutta kituuttaa kuin kituuttaakin pisteillä, ei se ole PV:n vika. Siellä kyllä yritetään ohjata oikeaan ruokavalioon ja kerrotaan, että syödä saa ja paljonkin, kun tekee oikeita valintoja.

Vierailija
12/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tarvi kituuttaa paikkareissa, syödä saa paljon kun valitsee viisaasti. Itse syön 5 kertaa päivässä ja riittää pisteet. Jos syö paljon pisteitä vieviä ruokia niin tuntuuhan se kituuttamiselta.

Vierailija
13/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa keino millä mulla pysyy itsekuri on se, että käyn siellä puntarilla ja ryhmässä.

Olen laihduttanut useaan otteeseen siellä ja välillä ei ole paino noussut. Kohta on tavoitepaino saavutettu ja yli 20kg hoikempana. Tosiaan olen pitänyt taukoa välillä esim viime kesän kokonaan ja muutenkin välillä useita kuukausia ja olen pystynyt painoni pitämään.

Annoskoot eivät todellakaan ole pieniä, mutta hiilareita kyllä suositaan. Söin itse jossakin vaiheessa kuusikin perunaa aterialla, ei siinä nälkä voinut ihan heti yllättää ja painoa tippui kuitenkin keskimäärin kilo viikossa.

Vierailija
14/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun siinä onkin se ryhmän tuki, ja kuri etuna! Ainakin minä tarvitsen sen, tokihan osaan itteni punnita kotonakin.

Vierailija
15/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ryhmän tuki

-ohjaus

-kyttäyspsykologia (joku näkee mun painon, haluan painon putoavan)

-hyvät ja terveelliset ruokaohjeet

-symboliset kannustimet, tähdet ja avaimet

-58 pudotettua ja poispidettyä kiloa

Miinuksena

-laihdutus on kohtalaisen kallista jos on paljon pudotettavaa, mutta toisaalta nyt tavoitepainoisena on täysin ilmaista käydä hakemassa tsemppiä, kun vaan pitää painonsa tietyssä haarukassa :)

Vierailija
16/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näkee ryhmässä kunniajäseniä jotka ovat vuosia jo pystyneet pitämään kilot pois ja ovat hyvinvoivannäköisiä niin se näyttää että voi se tosiaan toimia ja olla hyväkin keino muiden joukossa. Kilot tulevat takaisin kaikilla muillakin keinoin jos palaa takasin vanhoihin tapoihin. Pakkareissakaan ei tungeta pullaa suuhun tavoite rajan jälkeen.

Vierailija
17/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivopesuahan se tietysti on mitä suuremmassa määrin, mutta jos se toimii niin mikä ettei. Itse olen laihtunut siellä tavoitteeeseeni. Mutta nythän se sitten onkin se vaikein paikka kun pitäisi pysyä siinä mihin on päässyt. Aina välillä tulee ikävä sitä hurmosta ja innostusta mikä istunnoissa vallitsee.

Vierailija
18/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielestäni se on ainoa oikea menetelmä! Se ei perustu mihinkään huu-haa jätä nämä pois, ota nuo tilalle -juttuihin.

Siellä opetetaan syömään kaikkien normaaleiden ravitsemusoppejen mukaisesti. JOS ei kuitenkaan sattuisi esim. pitämään leivästä, niin sen voi korvata jollain muulla, mistä pitää. Voi itse päättää mitä syö (pisteiden puitteissa).

Ei kenekään ole pakko syödä montaa pientä ateriaa, vaan voi syödä kaikki päivän pisteet vaikka kahdella aterialla, jos se tuntuu paremmalta.

Nälkää ei tarvitse kärsiä, kun syö 0-pisteen juttuja ja jos vaikka lintsaakin vähän ja syö vaikka yhden leivän enemmän, niin ei se dieetti siihen kaadu.

Vierailija
19/19 |
05.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kukin taaplatkoon tyylillään.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi