Mitä omalle 3-vuotiaalle tytölle synttärilahjaksi? AUTTAKAA!
Lapsella on mielestäni (ja varmasti kaikkien muidenkin mielestä) ihan tarpeeksi kaikkea mitä tarvitsee, vaikkei me "lelukaupassa" asutakaan. Jotain kuitenkin olisi kiva antaa lahjaksi synttäripäivänä.
Olen jo sanonut sukulaisille ja tuttaville, jotka ovat lahjatoiveita kyselleet, että muovailuvaha, helminauhahelmet, värityskirjat yms. joka kuluu käytössä on ainoa, jota tarvitaan. Lisäksi kummi ilmeisesti ostaa lasten tietokoneen, eli sitten on viimeistään kaikki tarvittava meidän taloudessa.
Mitä te muut olette 3-vuotiaille ostaneet?
Kommentit (7)
ehkä sellaisia?
osta pipsa possu figuureja?
Oman kirjastokortin, jota tosin käytetään vanhemman opastuksella.
Uimahallikäyntejä, retken eläinpuistoon, leivontavälineet, jonkun elämyksen ylipäätään.
Jotain sellaista, johon liittyy yhdessäolo vanhemman kanssa.
vaatteita, omat ruokailuvälineet, kivat lastenlasit, oman lautasen ja mukin.
Jos on tarvetta ensi talveksi luistimiin tms., voi nekin hankkia jo nyt. Teatteri, konsertti, leffa, sirkus tms. voi olla mukava kokemus.
Myös nuo ruokailuvälineet ovat hienoja juuri 3-vuotiaalle.
Palapelejä tarvitsee aina uusia.
Myös meillä taisi taskulamppu olla tosi mieluinen lahja ja tarrat... niistä puhuttiin, vaikka "isojakin" lahjoja tuli.
minun täytyy nyt vähän ihmetellä tilannettasi. Oletko oikeasti ostanut lapsellesi kaiken, mitä hän ikinä on keksinyt haluta? Musta on jotenkin karmivaa, että lapset hukutetaan nykyaikana tavaraan, niin että oma äiti ei enää tiedä, että mikä olisi omalle lapselle mieluinen lahja...
Itse olen pitänyt tiukkaa linjaa tavaroiden kanssa. Annan kummeille ja sukulaisille lähinnä hyötylahjatoiveita tyyliin kumpparit tai yöpaita ja harkitsen tarkkaan, että mikä lelu olisi lapselle oikeasti rakas ja sen sitten saa, mutta ei asu minkään leluvuoren keskellä. Ja vaikka lapsi jossakin kylässä innostuisikin jostakin tavarasta, sitä ei meille ihan periaatteen vuoksi osteta, kun usein tavarat lakkaavat kiinnostamasta, kun ne saa omaksi...
olivat taskulamppu ja omat askartelusakset. Sai myös varsin kallita lahjoja, mutta ne eivät olleet yhtä mieluisia.