Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Mikä auttaa tulivuoren kokoiseen ihonalaiseen finniin?

Vierailija
12.12.2023 |

Leuassa ihon alla muhii sellainen jättikokoinen pahkura, sen kohdalta iho on punainen. Auttaisiko kortisonivoide? 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Desinfioi terävä neula ja tee desinfioituun ihoon finnin keskelle sillä reikä. Purista steriilien vanulappujen kanssa moska ulos. Valele sen päälle teepuuöljyä kolmesti päivässä. Jos ei auta, tai et itse uskalla, niin varaa aika kosmetologille.

Ei noissa usein ole juuri ollenkaan mätää sisällä, joten ei useinkaan auta vaan voi vaan pahentaa tilannetta. Dalacin-liuos (antibioottia, saa vain reseptillä) nopeuttaa paranemista. 

Olen huomannut saman, eli tuon että ei niihin juuri koskaan kehity minkäänlaista mätää mitä edes purista. On vaan sellainen iso punainen pahkura. 

Vierailija
22/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Desinfioi terävä neula ja tee desinfioituun ihoon finnin keskelle sillä reikä. Purista steriilien vanulappujen kanssa moska ulos. Valele sen päälle teepuuöljyä kolmesti päivässä. Jos ei auta, tai et itse uskalla, niin varaa aika kosmetologille.

Ei noissa usein ole juuri ollenkaan mätää sisällä, joten ei useinkaan auta vaan voi vaan pahentaa tilannetta. Dalacin-liuos (antibioottia, saa vain reseptillä) nopeuttaa paranemista. 

jos se on iso, niin jotain siellä on sisällä, eikä se ole ilmaa. Jos finni ei ole vielä ns. kypsynyt tarpeeksi, pelkkä teepuuöljykin voi kuivattaa sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaapi olla kunnon paise ja saatat joutua käymään lääkärillä. 

Ei ole sellainen, aina joskus näitä tulee. Kestävät kauan parantua ja sen jälkeen siinä on punainen arpiläikkä monta kuukautta. 

Paise on juuri tuollainen. Ihon punoitus kertoo tulehduksesta-Se mätä mitä on sisällä on bakteerista. Pienet voivat parantua itsestään mutta jos iso mätäpaakku muhii ihon alla pitkään voi saada jopa sepsiksen eli verenmyrkytyksen. 

Lääkäri yleensä avaa nuo ja poistaa mädän, antibioottikuuri mukaan. 

Toki moni on posauttanut ne itse neulalla :) 

Ei ole paise, usko pois. Ihan tavallinen iso finni kyseessä.&

No sehän on ihan sama asia. Paiseessa on sisällä mätää ja tulehtuneessa isossa finnissä myöskin mätää. 

Ei ole mätää tässä

Vierailija
24/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonifinni. 

Voit kokeilla mixausta, BHA ja benzyyliperoksidi yöksi. 

Jos niitä tulee useasti niin pyydä lääkäriltä ab-kuuri.

Vierailija
25/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä sai alapeukkuja? Varsin pätevän oloinen ohjehan tämä on. Desifiointiin käy esim. vodka tai gin, jos kaapissa sattuu olemaan.

Vierailija
26/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bacibact voide nopeuttaa paranemista.

Vierailija
27/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu ei ole auttanut yhtä nopeasti kuin lämmin haude. Kannattaa kokeilla. 

Vierailija
28/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehon suuri ylipaino sekoittaa hormonit myös, ja finnejä voi tulla yhtäkkiä.

Mitenkä tuo on mahdollista? Kun olin rankasti alipainoinen, minulla oli hirveästi finnejä ja nyt kun on ylipainoa, ihoni on sileä ja kaunis kuin vauvan peppu.

Vierailija
29/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos se on iso, niin jotain siellä on sisällä, eikä se ole ilmaa. Jos finni ei ole vielä ns. kypsynyt tarpeeksi, pelkkä teepuuöljykin voi kuivattaa sen.

Heh, katsos kun tulehdus turvottaa sen kudoksen. Mätää ei näihin "luufinneihin" todella useinkaan kehity. Ja teepuuöljy on jo tutkimuksissa todettu tehottomaksi, mitä se onkin.

Vierailija
30/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Kerro täällä ensi ennekuin se posahtaa, menen bunkkeriin suojaan. Kuulostaa to-del-la vaaralliselta. Missä on lähin hiirenkolo?

Vierailija
31/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, katsos kun tulehdus turvottaa sen kudoksen. Mätää ei näihin "luufinneihin" todella useinkaan kehity. Ja teepuuöljy on jo tutkimuksissa todettu teh

No käytännössä finni kuivuu ja tulehdus paranee parissa päivässä teepuuöljyllä. Sanokoot tutkimukset mitä tahansa. 30 vuotta kokemusasiantuntijuutta takana.

Vierailija
32/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, katsos kun tulehdus turvottaa sen kudoksen. Mätää ei näihin "luufinneihin" todella useinkaan kehity. Ja teepuuöljy on jo tutkimuksissa todettu teh

Ne mitään luufinnejä ole! Finni syntyy siitä kun ihohuokonen tukkeutuu ja alkaa kerätä sitä purulenttia massaa ihon sisälle.  Kun ihohuokonen ei pääse tyhjenemään se alkaa paisumaan ja infektoitumaan eli iho punoittaa, siinä on turvotusta ja kipua. Infektio helpottaa antibioottikuurilla ja/tai ihon aukaisulla niin, että infektoitunut massa pääsee pois. Toisaalta pienet ihonsisäiset paiseet voivat parantua ajan kanssa itsestäänkin.

Vierailija
33/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkosen iso finni sulla.

Vierailija
34/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, katsos kun tulehdus turvottaa sen kudoksen. Mätää ei näihin "luufinneihin" todella useinkaan ke

Ei mulla teepuuöljy auta kyllä mitään, kivantuoksuista kyllä on!

-eri

Vierailija
35/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, katsos kun tulehdus turvottaa sen kudoksen. Mätää ei näihin "luufinneihin" todella useinkaan ke

"Luufinni" on vain kansankielinen ilmaisu tällaisesta hankalasti tulehtuneesta finnistä, nyt tiedät senkin.

Vierailija
36/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin itse äkkiä lääkärissä tarkistuttamassa ettei ole syöpäkasvain. Välillä kasvaimet saattavat muistuttaa erehdyttävästi finnejä tai muita vaarattomia ihomuutoksia. 

Vierailija
37/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudo lämpimällä vanulapulla tai froteepyyhkeellä, niin pää tulee kunnolla esille

Vierailija
38/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäisesti sinkkiä, ehdottomasti. Illalla otan sinkkiä sallitun rajoissa mutta maksimi annoksen, ja aamulla on rauhoittunut, tämä kyllä pitää toistaa useita päiviä. Ulkoisesti sitten niasiiniamidia päälle, on tehokkain aine mitä on elinikäisen aknetaistelun aikana löytynyt. The Ordinaryltä saapi hyvään hintaan, joku +/- 10 euroa.

Vierailija
39/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäisesti sinkkiä, ehdottomasti. Illalla otan sinkkiä sallitun rajoissa mutta maksimi annoksen, ja aamulla on rauhoittunut, tämä kyllä pitää toistaa useita päiviä. Ulkoisesti sitten niasiiniamidia päälle, on tehokkain aine mitä on elinikäisen aknetaistelun aikana löytynyt. The Ordinaryltä saapi hyvään hintaan, joku +/- 10 euroa.

Jatkan vielä. Tuo siis toimii mulla hormonaaliseen akneen. Sille ei voi mitään että se finni ottaa silti aikansa kun niille hormoneille ei voi mitään, mutta silti nuo sinkki + niasiiniamidi auttaa ja sitten kun finni alkaa rauhoittua niin se rauhoittuu pois todella nopeasti. 

Vierailija
40/43 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt hyvät ihmiset alkako kasvojen finnejä törkkimään itse neuloilla. Saatat saada oikein kunnon tulehduksen siihen, antibioottikuuri ja kas, arpapeliä, jääkö siihen sitten näkyvä arpi tai jopa kuoppa oikein pahan tulehduksen jälkeen. Siis tuonne ihon alle ei kannata itse neuloja työnnellä.