Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalaisella kestää noin 1,5 tuntia koulumatkassa (2 km). Normaalia?

Vierailija
03.09.2008 |

Matkan varrella pyydystää perhosia, etsii myyränkoloja, leikkii "asvalttiin ei saa koskea" -leikkiä jne...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin ei saa ekaluokkalaiset kulkea yksin kouluun. Omilla ekaluokkalaisilla koulumatkaa on 300 metriä, ja saattaa täytyy aikuisen.

Vierailija
2/8 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan normaalia, kiva että lapsi löytää maailmasta mielenkiinnon ja ihmetyksen aiheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia en itse ihan helposti päästäisi ekaluokkalaista noin pitkälle matkalle itsekseen - mitä tahansa houkutuksia voi löytyä matkan varrelta, eikä 7-vuotias vielä aina osaa ja muista miettiä, mitä on järkevää tehdä. Impulsiivisia päähänpistoja voi myös tulla, vaikka lapsi kuinka olisi muuten järkevä.

Vierailija
4/8 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koulumatka vajaan kilometrin ja aikaa siihen kuluu yleensä tunti. Poika on nyt 2. luokalla, eikä vauhti ainakaan ole parantunut.

Vierailija
5/8 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon takia en itse ihan helposti päästäisi ekaluokkalaista noin pitkälle matkalle itsekseen - mitä tahansa houkutuksia voi löytyä matkan varrelta, eikä 7-vuotias vielä aina osaa ja muista miettiä, mitä on järkevää tehdä. Impulsiivisia päähänpistoja voi myös tulla, vaikka lapsi kuinka olisi muuten järkevä.

Itse olen tokaluokkalaisena saanut kulumaan kahden kilometrin kotimatkaan kerran 3 tuntia, mistä tuli kyllä huutia. SIlloin ei vielä vanhemmatkaan osanneet pelätä kaikkea mitä tänäpäivänä

Vierailija
6/8 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. luokalla menee 15min. vähemmän jne.

Kokemusta on jo peräti 6. luokkalaisesta - joka tosin ei tule suoraan kotiin koskaan, vaan menee kavereilleen.

Vierailija
7/8 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tuossa ei ole mitään pahaa. Ulkoilua ja biologian kenttäretkeä samassa paketissa.

Tietysti jos alkaa mennä nin kauan, että vanhemmat huolestuu, asialle kannatta tehdä jotain.

Vierailija
8/8 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta samalta bussipysäkiltä tuli koululaisia bussiin. Näin heidän kävelynsä pysäkiltä noin sadan metrin päähän. Tähän 100 metriin meni heiltä yleensä helposti viisi minuuttia. Tosiaan piti kävellä välillä ojan pohjien kautta, ihmetellä kaveri pipoa, tutkia maasta löytyneet tavarat ja mennä lumisotaa ja välillä vaan unohtuivat seisoskelemaan porukalla.

Iät olivat jotain ala-astelaisia. Vähän isommilla oli vauhti kovempi, mutta etenemistahti ei aina paljoakaan parempi, kun pusikossa ehti juoksemaan vähän kauempanakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä