Yle: Maahanmuuttajakuskit uhkailevat tappamisella ja pahoinpitelevät suomalaisia naiskuskeja taksitolpilla
Kiitos Berner ja Sipilä.
Kommentit (293)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vihervassut!
Hei. Nyt kannattaa tarkistaa mikä puolue teki taksiuudustuksen. Meni pahasti pieleen tuo sun arvaus.
Miksi Sanna ei viitsinyt tehdä mitään ongelmalle? Ai niin oli liian kiire bailata ja vetää jauhoja.
No nythän on persuministereillä hyvä tilaisuus hoitaa asia. Vielä ei ole kuulunut mitään toimenpiteitä.
Tähän se norminpurku sitten johtaa. Ennen mukamas oli jotain byrokratiaa. Nyt saatiin sitten klaanien byrokratia basaarimeininki tilalle. Kiitos tästä kuuluu taksiuudistuksen tekijöille. Ennen systeemi toimi ja oli selkeä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä alkuperäisessä persujen kannattamassa Bernerin laissahan ei tarvinut edes taksikupua, eikä edes taksamittaria!
No onneksi tämän järjettömyyden Marinin hallitus korjasi.
Eikä ollut mitään vaatimuksi millaisella ajoneuvolla voit harjoittaa taksiliikennettä. Mikä voisikaan mennä pieleen??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat tämän käytöksen mahdollistaa. Mitäs jos selvittäisitte mitkä ryhmät tätä jengiytymistä harrastavat ja menisitte vain kunnon kuskien kyytiin? Tuskin esim taksi Helsinki tukee mitään jengikuskeja.
Huom. he käyttää autoissaan tekaistuja taksi Helsingin kylttejä. Taksi pitää tilata ennakkoon.
Hankkikaa muutama tuttu suomalainen taksikuski, ja varatkaa heiltä kyydit ajoissa etukäteen. Yhteystietoja saa esim. asuinalueiden someryhmien kautta.
Olin itse taksikuskina 15 vuotta josta puolet isäntänä.Olin persujen kannattaja ja minulle oli täysi järkytys, että juuri taksarien kannattamat puolueet menivät lupajärjestelmän purkamaan.
Siihen loppui minulla persujen äänestäminen ja samalla loppui taksiduunikin. Lopetin juhannuksena 2018, eli viikko ennen kuin uusi taksilaki astui voimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi vähättelee ongelmia ja taksiliiton pomo vähättelee. Ei ole minkäänlaista halua kellään puuttua asiaan!
Taksiliiton pomon mukaan mamukuskit on tärkeä osa Helsingin taksijärjestelmää. Pieni marginaaliporukka vain pilaa rehellisten maineen.
Ei kyllä yhtään vaikuta "pieneltä marginaaliporukalta" tuonkaan Ylen jutun, eikä muun uutisoinnin perusteella. Taas pehmitellään ties miksi 🤬 Pelkääköhän tuo taksiliiton pomo jotakin...
Näin myös Ruotsissa.Kysymys on naispuolisesta ukomaalaistaustaisesta naisesta jota uhattiin ja joutui lopettamaan työt.Olikohan uskontoa vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Siinä alkuperäisessä persujen kannattamassa Bernerin laissahan ei tarvinut edes taksikupua, eikä edes taksamittaria!
Mitå se auttaa, kun nämä pimeät taksit laittaa valekupuja autoihinsa 🤡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa Sipilä ja Berner päättää miten noita takseja valvotaan. Se on ihan muiden valinta mihin valvontaresursseja kohdennetaan.
Kyllähän taksiuudistukselle oli tilausta ja jämäkällä epäkohtiin puuttumisella tuosta saataisiin vielä ihan toimivaa hommaa.
Miettikää vaikka millaista olisi pysäköinti keskustoissa jos sitä ei valvottaisi. Ei varmasti kovin kaunista.
He nimenomaan päättivät vähentää valvontaa ja sääntelyä 🤦
Koita vähän skarpata, sääntelyä kyllä poistettiin ja sitä myöden -vähemmän yllättäen- myös sen poistuneen sääntelyn valvonta lopetettiin. Mutta eivät he ole päättäneet siitä, kuinka poliisi valvoo toiminnan lainmukaisuutta.
Jos sääntelyä pystytään vähentämään, sitä pystytään myös lisäämään.
Suomi on täynnä sääntöjä ja sääntelyä.
Herraisä, en koskaan mene noiden kyytiin. Jotain pahaa tapahtuu 90 % varmuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisi vähättelee ongelmia ja taksiliiton pomo vähättelee. Ei ole minkäänlaista halua kellään puuttua asiaan!
Taksiliiton pomon mukaan mamukuskit on tärkeä osa Helsingin taksijärjestelmää. Pieni marginaaliporukka vain pilaa rehellisten maineen.
Ei kyllä yhtään vaikuta "pieneltä marginaaliporukalta" tuonkaan Ylen jutun, eikä muun uutisoinnin perusteella. Taas pehmitellään ties miksi 🤬 Pelkääköhän tuo taksiliiton pomo jotakin...
Onko hänelle tehty tarjous josta ei voi kieltäytyä ...?!
Orpolla (kok) ja Ranteella (persut) menee aika 4 miljardia maksavan Turun radan suunnitteluun.
Kiitos persut kokkarit ja kepulit. Tämäkin teidän aikaansaannoksenne.
Eräskin autoilija evästi renkiään pitämään autossa sisävalon päällä taksitolpalla. Saa paremmin kyytejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitå se auttaa, kun nämä pimeät taksit laittaa valekupuja autoihinsa 🤡
Mitlä ihmeen pimeät taksit? Ne on ihan laillisia takseja, jotka siellä öykkäröi, kiitos perskokkarien taksilain joka mahdollistaa tämän. Milloin olet nähnyt pimeässä taksissa taksikuvun??? Laittaako ne "pimeät taksit" salaa taksamittarinkin :D
Tiedätkö edes mitä tarkoittaa pimeä taksi?
Kannattaa tilata taksi sovelluksen kautta eikä ottaa tolpalta, saa asiakaskin vielä nyrkistä kuskien tapellessa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tilata taksi sovelluksen kautta eikä ottaa tolpalta, saa asiakaskin vielä nyrkistä kuskien tapellessa.
Tutulta kuskilta. Jos oma hyvinvointi kiinnostaa.
Eihän nämä nykyiset "taksikuskit" osaa edes ajaa. Vaarallisia ihan joka suhteessa. Boikotti päälle ja rajat kiinni.
Itse olin taksari 15 vuotta josta puolet isäntänä.Olin persujen äänestäjä ja minulle oli täysi järkytys, että juuri taksarien kannattamat puolueet menivät lupajärjestelmän purkamaan.
Siihen loppui minulla persujen äänestäminen ja samalla loppui taksihommatki. Laitoin pillit pussiin juhannuksena 2018, eli viikko ennen kuin uusi järkyttävä taksilaki astui voimaan.
No tietenkin ensin ollaan mielin kielin, mutta kun saadaan sandaali oven väliin, jalansijaa ja edut alkaa juosta, niin voidaan näyttää se todellinen luonto. Joukkovoima tekee sitten loput. Ja meidän lait ovat vielä niin käsittämättömät, että itseään ei saa suojella tai puolustaa. Game over.
Näin meitä on höynäytetty, ja tämä oli ihan selvää alusta saakka, paitsi niille jotka täällä päättävät näistä asioista. Hulluinta on, kun homma jatkuu ja näyttää vaan kiihtyvän, eikä mitään muutosta tapahdu, paitsi huonompaan suuntaan.