Mitä miltä nimestä...
..Jannu/Junnu?
itse pidän molemmista koska ovat HYVIN erikoisia, mutta niissä on kuitenkin sitä jotain... :D Voiko pienen pojan nimeksi antaa Jannu/Junnu Mikael? Kumpi parempi... ?
Toista lasta suunnittelemassa :)
Kommentit (9)
nykyaan on niin paljon kaikkia outoja nimia ja lempinimen tyylisia...ellei sitten silta aina kysyttais etta mika on " oikea" nimi.
Jannusta ehkä tulee hiukan mielleyhtymä sellaiseen vetelehtivään tupakkia vetävään teini-ikäiseen, kuten kundi - mutta Junnusta vain positiivisesti eräs " kansallisrunoilijoistamme" , oman lajinsa nero Juha Vainio.
Pari samantapaista voisi olla:
Juska
Jonne
Joska
Junnu ei minusta mikään kauhean kiva vähän vanhemmalle lapselle, saati sitten aikuiselle. Ainakin meillä päin junnu-nimeä käytetään esim. urheilupiireissä ns. pikkupojista, jotka vasta alkaneet pelata (junnu-liiga), ei nyt mikään haukkumasana, mutta kuitenkin minun korvaani sillä on vähän semmonen negatiivinen sävy. Luulen että ainakin täällä päin saisi aikuinen Junnu kyllä hymyjä ja vitsejä nimestään. Esim. työelämässä johtaja Junnu olisi minusta aika hassu tuon pikkupoika mielikuvan takia. Jannu sen sijaan ei herätä erikoisempia mielleyhtymiä joten kannatan sitä.
en kauheasti välitä kummastakaan nimestä.
Ainakin täällä meilläpäin (Hki) Jannu tarkoittaa samaa kuin kundi, jätkä. Junnu (tark. usein juniori, esim. jäalkapallojunnut) on ok, mun veli on Juhana ja kaikki kutsuu Junnuksi. Mutta hänestä on varmaan hyvä, että hänellä on " oikeakin" nimi (mm. työelämässä tuo ehkä tietynlaista uskottavuutta?).
Eli en ota hirveästi kantaa, Junnu kuitenkin henk.koht. syistä parempi :)
Vähän tosiaan hankalia molemmat nimet jo muiden mainitsemista syistä. Jättäisin lempinimeksi ja antaisin " virallisen" nimen.
Olen tässä meinaan yrittänyt miettiä nimeä tulevalle poikalapselle :) ...Esikoiseni on tyttö ja hänen nimekseen tulee Jamina Micaela. Olisin kamalasti toivonut poikaa, ihan vaan sen takia että olin 110%varma että mahassani asustelee poika. Silloin mietimme pojan nimiä. Junnuksi häntä kutsuttiin (ei varmaan kiva kertoa sille isona :D)
Jotenkin tämä nimen miettiminen on vielä turhaa, mutta kuitenkin.
Ehdottakaapas muita hieman erikoisempia J :llä alkavia pojan nimiä. Toinen/kolmas nimi tulisi kuitenkin olemaan Mikael... Jos poikaa edes koskaan saan :)
Janrik ja Jirko kuulostavat erikoisilta ja kauniilta (lisäksi on kivaa kun nimi päättyy o:hon)
Janrik Micael (Janric Mikael) myös sointuu hyvin yhteen.
Junnu ja Jannu kuulostavat lempinimiltä.
Junnu Mikael ehkä hitusen kivempi!