Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei täällä ole työpaikoista pulaa. Meillä maatalousalalla

Vierailija
10.12.2023 |

Alkaa porukka olla jo lähes yli puolet ulkomailta tulleita. Hyviä työntekijöitä ovatkin. 

Nii että mikä on? 

Osallistumaan vaan ruoantuottamiseen, tämän lähemmäs sitä ette pääse. Alkaa arvostuskin nousemaan ihan eri tavalla, uskoisin. 

Kaikkihan on niin kovin eläinrakkaita ja pitävät hyvää huolta eläimistä, joten täällä teitä tarvitaan. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommallakin pääsee kun on vaan työtön ja nostaa korvauksetniinkauan kuin niitä saa.

kylmä töitä tehdessä, hiki laiskan syödessä

Vierailija
2/8 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuljetusalalla. Kokoajan on kursseja, on rekrykoulutuksia ja töitä riittää. Palkalla on toimeen tullut. Mutta ne koulutuksetkin huutavat tyhjyyttään. Ei työttömille kelpaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovita yhteen yhtälö jossa puoliso on työtön lähimmässä kaupungissa ja toinen on hyväpalkkaisessa tehtävässä. Pitäisikö tällaisen työttömän muuttaa pikkupaikkakunnalle työn perässä? Paljonko tulisi työmatkaa? Missä kouluttautua vai pääseekö töihin ihan vaan maalaisjärjellä varustettuna?

Vierailija
4/8 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tarjolla todellisia paskahommia nälkäpalkalla...

Vierailija
5/8 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä pysyy fyysinenkin kunto hyvänä. Ei tarvi istuskella. 

Ap

Vierailija
6/8 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tarjolla todellisia paskahommia nälkäpalkalla...

Kannattaa värvätyä paikkaa joka panostaa, siellä maksetaan myös ihan hyvä palkka. Lisäksi jos vähän muuttaa syrjempään, täältä saa hulppean omakotitalon pääkaupunkiseudun vuoden vuokrien hinnalla. 

Vierailija
7/8 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua maalle töihin. On se hienompaa lähellä Tallinnan laivaa, ratikkaa, teattereuta, musiikki taloja. Kun vain rahaa ja ruokaa tulee maa miehiltä niin mikäpä tässä. Merkkivaatteetkin siellä likaantuu, eikä voi käyttää nupukin nahkakenkiä. 

Vierailija
8/8 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin minä tulla. Olen kasvanut maatilalla lypsykarjaa hoitaen. Lukioajan olin kaikki lomat kunnalla maatalouslomittajana. 

nyt olen ollut pitkään työttömänä kun 50 v naiset ei tunnu kelpaavan työnantajille. 

toki maataloustyössä huomattava että minulla nykyään paljon allergioita esim maidolle, elämille ja heinällä. Lisäksi minulla on astma. Eli navetassa en pysty olemaan. Nykyaikaisia traktoreita ym en ole käyttänyt koskaan. Eli voi olla että maataloudesta ei löydy minulle sopivia töitä kuitenkaan.

On kyllä ikävä sitä kun auttaa lehmää poikimisessa, opettaa vastasyntynyttä vasikkaa juomaan, heinän tuoksua, lehmien tyytyväistä ääntelyä ja sitä kun illalla katsoo navetassa eläimiä jotka on lypsetty ja ruokittu ja yövalon valossa katsoo tyytyväisenä märehtiviä lehmiä.