Voiko normaali kurkkua laittaa suolakurkun etikkaan?
Tuleeko niistä kuten suolakurkkuja tai jotain sinne päin? Jotenkin turhalta tuntuu kaataa pois sitä etikkaa. Etikka on ollut koko ajan jääkaapissa.
Kommentit (49)
Tuorekurkusta ei kovin hääviä tule vaikka viipaloisi maustekurkkujen liemeen, avomaan kurkut toimii paremmin ja niitähän saa syksyihin tosi halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee itse se liemi, niin ei ole lisäaineita. Etikkaa ja vettä suunnilleen yhtä paljon (voit laimentaa jos liian etikkaista), vähän suolaa ja vähän sokeria. Avomaankurkut on parempia, kuori ja viipaloi. Lisää tilliä, jos et sitä vihaa. Voit toki tehdä myös pitkistä kasvihuonekurkuista, mutta eivät ole yhtä maukkaita kuin avomaankurkut.
Ei Ap tuota kysynyt. Hän kysyi, että voiko olemassa olevaa kurkunlientä käyttää hyväkseen uusien kurkkujen säilömiseen, vai pitääkö se kaataa viemäriin. Voi helvata sentään nykyisten aikuisten luetun ymmärtämistä.
Kaikkea voi tehdä, mutta on eri asia, kannattaako. Katso ja maistele itse sitä kurkkupurkin lientä ja lue tuoteseloste. Ihan helvetin typerää käyttää jotain lisäainelientä, kun voi tehdä itse helposti terveellisemmän ja muutenkin paremman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolakurkkuja ei säilötä etikkaan. Maustekurkut säilötään.
Suolakurkku taitaa kyllä yleisnimityksenä kattaa sekä maustekurkut, että hapankurkut.
Avomaankurkku säilötään.
Itse käyttäisin liemen kaalisalaatissa. Miksi heittää roskiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolakurkku taitaa kyllä yleisnimityksenä kattaa sekä maustekurkut, että hapankurkut.
Ei kata. Kannattaa lukea, mitä siinä purkin kyljessä sanotaankaan.
"Yleiskielessä suolakurkuiksi kutsutaan erilaisia säilöttyjä kurkkuja: etikalla valmistettuja etikkakurkkuja, maustekurkkuja, joissa on suolan ja etikan lisäksi mausteita, ja "venäläisiksi suolakurkuiksi" kutsuttuja hapankurkkuja, jotka säilyvät, kuten hapankaali, maitohappokäymisen takia laskeneen pH:n, eivät niinkään korkean suolapitoisuuden takia.[1]"
Olisit nyt laittanut edes sen kohdan, mistä olet tuon lainannut, taliaivo. Purkkien kyljissä lukee aina selvällä suomenkielellä, mitä ne sisältävät. Se on sitten eri asia, jos käyttäjällä on lukihäiriö
Ei tässä ollut kyse mistään purkista ja siitä, mitä niissä lukee. Oli kyse termeistä suolakurkku, maustekurkku ja hapankurkku. Termiä suolakurkku voidaan käyttää sekä hapankurkuista että maustekurkuista puhuttaessa. Sensijaan hapankurkkua ei voida käyttää maustekurkusta, tai toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee itse se liemi, niin ei ole lisäaineita. Etikkaa ja vettä suunnilleen yhtä paljon (voit laimentaa jos liian etikkaista), vähän suolaa ja vähän sokeria. Avomaankurkut on parempia, kuori ja viipaloi. Lisää tilliä, jos et sitä vihaa. Voit toki tehdä myös pitkistä kasvihuonekurkuista, mutta eivät ole yhtä maukkaita kuin avomaankurkut.
Ei Ap tuota kysynyt. Hän kysyi, että voiko olemassa olevaa kurkunlientä käyttää hyväkseen uusien kurkkujen säilömiseen, vai pitääkö se kaataa viemäriin. Voi helvata sentään nykyisten aikuisten luetun ymmärtämistä.
Kaikkea voi tehdä, mutta on eri asia, kannattaako. Katso ja maistele itse sitä kurkkupurkin lientä ja lue tuoteseloste. Ihan helvetin typerää käyttää jotain lisäainelientä, kun voi tehdä itse helposti terveellisemmän j
KYSYMYS OLI, ETTÄ PITÄÄKÖ SE OLEMASSA OLEVA LIEMI KAATAA VAIN VIEMÄRIIN VAI VOIKO SITÄ HYÖDYNTÄÄ JOSSAKIN. Joko alat ymmärtää? Sitä paitsi kurkkujen liemissä ei juurikaan ole lisäaineita, ainekset ovat pitkälti täysin samoja kuin kotona tehtävissä kurkuissa eli terveellisyysaste on ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avomaankurkku säilötään.
Meillä on tehty vuosikymmeniä säilöttyjä kurkkuja lavakurkustakin tarpeen mukaan. Siitä voi tehdä kurkkusäilykettä talvellakin, ei tarvitse täyttää jokaista kaappia kurkuilla loppukesästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole.