Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tsemppaat itsesi siivouksen aloittamiseen?

Vierailija
10.12.2023 |

Niksejä

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan heti niin ei tarvitse jahkailla , ja sitten on kiva tunne kun tehty . 

Vierailija
2/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoilen joka päivä niin ei tarvii kerralla hirmusiivousta tehä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaminen on monesti vaikeaa, mutta paljon stressaavampaa on kun koko ajan pyörii mielessä että pitäisi tehdä sitä ja tätä. Tuon kun tajuaa elämä helpottuu huomattavasti.

Vierailija
4/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä siivoan jo alkuviikosta, ei tarvitse stressata, että viikonloppu menisi siihen. Viikonloppuisin kaikkea muuta, niin helppo suorittaa alta pois jo alkuviikosta.

Vierailija
5/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapoja on varmaan monia...ostimme aikoinaan puolison työkaverilta jotain remppatarvikkeita ja nouto sovittiin klo 17 maissa heiltä. Mentiin paikalle ja työkaverilla oli ollut vapaapäivä /siivouspäivä. Hän oli ihan naamat kun saavuimme.

Samaan aikaan hänen ukkonsa tuli töistä ja oli muuten todella tyytyväinen :) hitto, se ilme oli näkemisen arvoinen.

Vierailija
6/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oluella. Se on loistava motivaattori useimpien ei-niin-mukavien asioiden aloittamiseen.

Vierailija
7/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sotkua ja teen ylläpitosiivousta päivittäin ja se tuo hyvän olon. Imuroin 1-2 kertaa viikossa ja sitä ennen huiskin pölyhuiskulla pölyt. Wc:n siivoan n kerran viikossa, mutta päivittäin ylläpirosiivous.

Ikkunanpesut on sellainen vaikea juttu. Ikkunan pesu itsessään on ihan ok ja nopea, mutta kaikii se oheistoiminta eli huonekalujen siirto ja sälekaihtimien putsaus. Kestää kauan.

Koskaan en siivoa kerralla paljoa esim ikkunanoesu on yksi ikkuna/pva ja työ tehdään kunnolla. Samoin kaappeja siivoan ja järjestelen yksi kerrallaan. Suursiivouksiin en ala. 

Vierailija
8/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan joka päivä jotain pientä. Olen tarkka tämän asian suhteen, asunnon pitää olla siisti ja puhdas. 

Hyvää musaa soimaan ja ei kun siivoomaan. 😄

Vierailija
9/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä äänikirja kuulumaan, niin siivous hoituu siinä sivussa. Ylipäätään kotityöt ei nykyään tympäise enää ollenkaan, kun olen alkanut kuuntelemaan kirjoja.

Vierailija
10/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ajastimeen 5 tai 10 minuuttia ja siivoan sen aikaa. Melkein joka kerta ajan loppuessa jatkan siivousta, kun olen päässyt vauhtiin. Aika usein teen myös tehtävälistoja, kun 'siivoa koko talo' tuntuu liian isolta urakalta. On palkitsevaa, kun saa raksittua tehtäviä listalta sitä mukaa kun ne saa tehtyä (esim. tiskikoneen tyhjennys, roskien vieminen, vaatteiden viikkaus)

Vierailija
11/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhoan sotkua ja teen ylläpitosiivousta päivittäin ja se tuo hyvän olon. Imuroin 1-2 kertaa viikossa ja sitä ennen huiskin pölyhuiskulla pölyt. Wc:n siivoan n kerran viikossa, mutta päivittäin ylläpirosiivous.

Ikkunanpesut on sellainen vaikea juttu. Ikkunan pesu itsessään on ihan ok ja nopea, mutta kaikii se oheistoiminta eli huonekalujen siirto ja sälekaihtimien putsaus. Kestää kauan.

Koskaan en siivoa kerralla paljoa esim ikkunanoesu on yksi ikkuna/pva ja työ tehdään kunnolla. Samoin kaappeja siivoan ja järjestelen yksi kerrallaan. Suursiivouksiin en ala. 

Teet väärin päin. Imurointi nostattaa pölyä ilmaan ja se laskeutuu pinnoille. Kannattaisi imuroida ensin ja pyyhkiä pölyt seuraavana päivänä.

Vierailija
12/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan ajastimeen 5 tai 10 minuuttia ja siivoan sen aikaa. Melkein joka kerta ajan loppuessa jatkan siivousta, kun olen päässyt vauhtiin. Aika usein teen myös tehtävälistoja, kun 'siivoa koko talo' tuntuu liian isolta urakalta. On palkitsevaa, kun saa raksittua tehtäviä listalta sitä mukaa kun ne saa tehtyä (esim. tiskikoneen tyhjennys, roskien vieminen, vaatteiden viikkaus)

Nuo on päivittäisiä kotitöitä, ei siivousta. 

Vierailija
13/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamme joka lauantai. Asiaa ei tarvitse siis pohtia laisinkaan tai käydä kaupankäyntiä itsensä kanssa.

Vierailija
14/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teet väärin päin. Imurointi nostattaa pölyä ilmaan ja se laskeutuu pinnoille. Kannattaisi imuroida ensin ja pyyhkiä pölyt seuraavana päivänä.

Ei mitään väliä, kun koskaan ole ole näkyvää pölyä. Siivoan päivittäin eikä ole turhaa rojua keräämässä pölyä. Itselle on aina opetettu, että ensin pölyt, sitten imurointi. 

Vierailija
15/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo on päivittäisiä kotitöitä, ei siivousta. 

Listaan voi laittaa niitä tehtäviä, joita itse on aikeissa tehdä. Voi hyvänen aika sentään. Itse en tee päivittäin näitä mainitsemiani asioita vaan silloin, kun siivoan.

Vierailija
16/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin joskus täältä av palstalta, että ensimmäiseksi tavoitteeksi kannattaa ottaa keittiön tiskiallas tai kylpyhuoneen lavuaari. Tätä neuvoa olen noudattanut kiltisti jo vuosia...siitä se lähtee.

Vierailija
17/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siivoaminen ei yhtään huvita, katson you tubesta ensin pari siivousvideota ja alan sen jälkeen itsekin siivota. Aloittaminen on silloin helpompaa.

Vierailija
18/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vaikea jakso siivouksen kanssa tuossa. Sitten jostain tuli tämmönen rutiini, että mulla on nyt yksi hyvä "siivousbiisi". Siis aina sama biisi.

Aloitin niin että "saan" siivota vain sen yhden biisin verran, sitten PITÄÄ lopettaa.

Siitä sitten lähti edistymään, ensin niin että luuppasin biisiä usein pari kertaa, sitten monta kertaa putkeen ja aloin sen tietyn biisin voimin saada aina koko kämpän siivoiltua. Vaikka vähän mietin, että pilaanko hyvän biisin tuohon liittyväksi, niin ei käynyt niin. Pääsin eroon tuosta tietyn biisin luukuttamisesta, ja siivous nykyään on rutiinia ja helpompaa kun saan tehtyä useammin ja säännöllisemmin. Mutta mulla auttoi alkuun tuo yksi, sen hetken lempibiisi, eli sai sitä kautta hyvän olon ja touhusi vain sen minkä jaksaa. Nyt se siivous menee ilman, tai muun musiikin kanssa ihan kivasti jo.

Kokeile jos olet musiikki-ihmisiä, edes yhden biisin verran. :)

Vierailija
19/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkia, podcast, tai äänikirja päälle.

Vierailija
20/21 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattelen kauniita sisustuskuvia:)

Eikä meillä ikinä ole tiskiä,sotkua ym.Laitetaan kamat heti paikoilleen,niin pääsee helpommalla.

Kerta viikkoon imuroin ja pesen lattiat.