Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaveri haluaa muistella asioita joissa olen epäonnistunut?

Vierailija
10.12.2023 |

Näimme kaverin kanssa pitkästä aikaa ja nopeasti hän nosti esille vanhan työni jossa en viihtynyt. Myös parisuhde mikä oli ollut minulle vaikea tuli muistelu listalle. Hän myös utelee vanhoista vaikeista ihmissuhteista.

Mikä on hänen motiivinsa? Hän selkeästi näkee etten halua puhua menneistä ikävistä asioista, mutta jatkaa silti kyselyään. Muuten kaveri on lämmin ihminen ja en haluaisi ajatella ikävästi hänestä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan osa sanoa syytä, mikä voisi olla käytöksen takana?

Vierailija
2/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nämä olivat asioita, mistä viimeksi avauduit ja purit hänelle pahaa oloasi kenties viikko/kuukausitolkulla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nyt vain ovat sellaisia, että haluavat ilkeillä.

Vierailija
4/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan sano, että et halua puhua niistä asioista.? Yksi tuttu sanoi, että hän ei halua ikinä puhua erostaan, enkä sitten kyselekkään. Asia ei minulle kuulu. 

Vierailija
5/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät olleet. Tapahtumista on useampia vuosia tai vuosikymmeniä.

Vierailija
6/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että näitte pitkästä aikaa. Ehkä nämä asiat llivat pinnalla elämässäsi silloin viimeksi. Mistä muusta kaverisi olisi osannut kysellä, kuin niistä mistä viimeksi puhuit. Ehkä hän halusi varmistaa, että oletko päässyt yli näistä asioista.

Vierailija
7/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa narsistilta. Mulla oli joskus yksi tällainen kaveri. "Tiedän että et tykkää kun puhun sulle tästä..." jopa aloitti tuolla tavalla, ja puhui silti, ihmisistä ja asioista jotka ei hänelle kuulu.

Vierailija
8/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vaan sano, että et halua puhua niistä asioista.? Yksi tuttu sanoi, että hän ei halua ikinä puhua erostaan, enkä sitten kyselekkään. Asia ei minulle kuulu. 

Olen sanonut etten jaksa muistella, mutta taas seuraavalla kerralla hän tuo vanhoja asioita esille. Kysymykset tulevat niin yllättäen ettei niihin osaa varautua. Sitten on oma fiilis pilalla kun taas ruoditaan vanhoja.

Vierailija
9/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän luultavasti haluaa saada sinut tuntemaan olosi epävarmaksi jostain syystä. Toinen mahdollisuus on se, että hänellä on jotain ongelmia sosiaalisissa taidoissa ja sen ymmärtämisessä, mitkä ovat sopivia rupattelun aiheita. Onko hänellä ollut muutenkin taipumusta möläyttelyyn ja tilannetajuttomuuteen?

Jos hän ei välitä tai osaa lukea sitä, ettet halua puhua näistä aiheista, niin sinun ei auta muu kuin sanoa tästä hänelle suoraan. Ei tarvitse alkaa räyhätä mutta voit vaikka kysäistä, että miksi hän haluaa välttämättä puhua sellaisista aiheista, jotka ovat sinulle kipeitä. Katso sitten, miten kaveri reagoi. Jos tajuaa mokanneensa ja pyytää anteeksi, niin hyvä juttu. Jos alkaa vähätellä, naureskella tai heittäytyy puolustuskannalle malliin "niin mutta kun emmä tarkoittanut sitä niin!", niin sitten on aika selkeää, että kyseessä ei ole mikään kaveri ollenkaan.

Vierailija
10/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos kysyisit tältä kaverilta itseltään? 

Arvaan kyllä, että kalastelet tällä aloituksellasi sen suuntaisia vastauksia, missä kaverisi haukuttaisiin kiusaajaksi, ilkeäksi, kateelliseksi, narsistiksi tai ties miksi. -Herääkin kysymys millainen kaveri itse olet?

Vierailija
11/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut etten jaksa muistella, mutta taas seuraavalla kerralla hän tuo vanhoja asioita esille. Kysymykset tulevat niin yllättäen ettei niihin osaa varautua. Sitten on oma fiilis pilalla kun taas ruoditaan vanhoja.

Sit jos se on vaan kaveri, sanot et tää oli tässä. Elämä rullaa raiteillaan ilman sinuakin. Hyvää loppuelämää. 

Vierailija
12/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän näkemisestä oli aikaa, sillä olen tietoisesti ottanut etäisyyttä näiden epäonnistumisieni muisteluiden takia. Ja en enään avaudu hankalista aiheista. Nytkin kerroin normaalisti mitä elämässäni on tapahtunut, niin silti piti palata kymmenen vuoden takaiseen mieskuvioon. Ja hän tietää että en halua muistella sitä parisuhdetta.

Vierailija
13/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasen kaverin löpinöihin voi sitten tarttua ja ottaa saman asenteen, jos on jostain kumman syystä pakko pitää yhteyttä. Käännä aihe vaikka siltä istumalta, miksi hän on vielä ylipainoinen ( tai jotain). Joka kerta aloitat saman latinan: etkö sä vieläkään ole laihtunu?

Seuraavan kerran ku näätte, no vieläkö on vatsaa? Ohhoh.

Jne jne jne jne jne jne

Vierailija
14/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ollut samanlainen paras ystävä, kuka tykkäsi puhua mun epäonnistumisista. Aikuisiällä joskus myönsi, että kokenut paljon kateutta siitä, että nuorempana pojat tykkäsi aina minusta eikä hänestä :D Ei olla enää parhaita kavereita, mutta ystäviä. Taisi sitten yrittää helpottaa omaa pahaa oloaan just hakemalla mun epäonnistumisia.

Vierailija
15/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy kaverilta itseltään.

"Miksi sinä haluat aina puhua tästä asiasta yhä uudelleen?"

Vierailija
16/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae mitään tietyn tyypistä vastausta vaan haluan aidosti ymmärtää mikä voi olla taustalla. Koska kaverini on sosiaalisesti taitava, pidetty ja viihdyn itsekin hänen seurassaan yleensä. En usko että ilkeilee tietoisesti.

Vierailija
17/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan syynä se, että nykyinen minäsi on karannut hänen ulottumattomiin, joten hän pyrkii tuomaa jutuissaan esiin sen henkilön minkä hän tunsi?

Vierailija
18/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen huomannut, että olet kovin kiinnostunut tästä asiasta, saanko kysyä miksi?"

Vierailija
19/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin ollut samanlainen paras ystävä, kuka tykkäsi puhua mun epäonnistumisista. Aikuisiällä joskus myönsi, että kokenut paljon kateutta siitä, että nuorempana pojat tykkäsi aina minusta eikä hänestä :D Ei olla enää parhaita kavereita, mutta ystäviä. Taisi sitten yrittää helpottaa omaa pahaa oloaan just hakemalla mun epäonnistumisia.

Juuri toi kateus, kaverisi on kateellinen että sinulla menee nykypäivänä hyvin, niin haluaa jotain negatiivista elämääsi vanhoja epäonnistumisia muistelemalla.

Vierailija
20/34 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen huomannut, että olet kovin kiinnostunut tästä asiasta, saanko kysyä miksi?"

Kysymyksellä vastaaminen on hyvä keino saada kysyjä kiemurtelemaan ja puolustelemaan itseään.