Talvella on niin tylsää
Ei kiinnosta poistua kotoa kun on niin kylmä. Ainoa paikka mihin voi mennä on joku kauppa. Eikä oo rahaa. Ja autoilukin on ärsyttävää pakkasella. Koirankaan kanssa ei voi kunnolla lenkkeillä kun se jäätyy koska liikaa pakkasta. Talviurheilu ei kiinnosta.
Mä sit lojun yksin kotona ja syön. Oon keväällä varmaan +10kg.
Ei oo ees kavereita et joku vaan tulis käymään. Tai vois vaan mennä käymään jollain kylässä.
Kesällä sitä pysty vaikka kävelemään tunnin pari ympäriinsä. Yms.
Kommentit (21)
Tee omaperäisiä provoja palstalle kuten kaikki muutkin, joiden elämässä ei ole mitään sisältöä.
Tässä mietin just ihan samaa. Jotenkin tuolla pakkasessa ulkoilu ei piristä mieltä samanlailla kuin vaikka lauhemmalla talvisäällä ulkoilu. Ei tarvitse olla edes aurinkoa, kunhan olisi vain lauhempaa eli nollan tuntumissa, max pari astetta pakkasta. Ja on varmaan se serotoniinikin madaltunut kun tuntuu, ettei huvita mikään ja pää jotenkin jumissa. Miksi nämä pakkaset ei jo lopu??
Nyt on ihanaa.
Sen sijaan maalis-huhtikuun rospuutto on ällöttävin vuodenaika.
Täälläpäin maailmaa viikonloppua vietetään + 24- 25 asteen lämpötiloissa. Tänään kävimme ruokakaupan lisäksi rantaravintolassa syömässä; huomenna sitten jotakin muuta.
Autolla pääsee isoon markettiin, paitsi joulun alla ei kannata ruuhkaan. Entä sukulaisella käynti. Jospa löytyy vielä ystävät ja tuttu. Mutta kannattaa katsoa eläinrakas tai neutraali, jos joku tulee kylään, osa vihaa salaa eläimiä ilmeisesti. Kävely ulkona pienesti on jo aika hyvä. Seikkailu olisi mukavaa kyllä hyvässä säässä. Meille muilla ei ole autoa koskaan käytössä, edes apukuskina. Ollaan vähän kuin vankina.
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin maailmaa viikonloppua vietetään + 24- 25 asteen lämpötiloissa. Tänään kävimme ruokakaupan lisäksi rantaravintolassa syömässä; huomenna sitten jotakin muuta.
Hyi, en tykkäisi.
Talvi ja joulunaika on parasta aikaa, olen taas niin virtaa täynnä! Tilulei!😘
Vierailija kirjoitti:
Nautin siitäkin aina silloin tällöin, mutta veri vetää Pohjolan ilmastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, en tykkäisi.
Talvi ja joulunaika on parasta aikaa, olen taas niin virtaa täynnä! Tilulei!😘
Kuka tykkää mistäkin! Minä taas en kaipaa kylmyyttä enkä lunta. Hyvää joulunodotusta! 🌴
Eteläisessä Suomessa on ollut mukava talvi tähän mennessä, kun pakkanen on olleet sopivasti alle 10 astetta.
Sen sijaan ensi vkolle ennustetut vesisateet kuulostavat inhottavilta, koska niitä seuraa liukkaus... 😞
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti. Ketään ei tuollainen kiinnosta.
Täällä -10 -19 välillä ollu jo liian kauan. Ja jos lauhtuu lähelle -10 niin päälle tulee heti kylmä tuuli nii että kasvot jäätyy hetkessä.
Ei oo kivaa.
Talvi on kyllä kamalaa aikaa. Edes lenkille ei pääse revittelemään kun pakkasilmaa on kamala hengästyessä hengittää. Nenästä vuotaa verta kun limakalvot kuivuu, kämmenselät lohkeilevat.
Pakkanen on vain pukeutumiskysymys. Toki liikkuessa lämpiää, alkumatka on aina se inhottavin kylmä pätkä.
Ihan sama mulla!