Nousiko vai laskiko äitiysraha muutoksen myötä?
Olen varmaan elänyt säkki päässä kun vasta nyt huomasin, että äitiysrahan maksukaava muuttui vuodenvaihteessa.
Hyötyykö tuosta muutoksesta vai saako sitä nyt aikaisempaa 70 % vähemmän? Minä kuulun siihen ryhmään joka tienaa vuodessa 29 393 - 45 221.
Olisi mukava tietää, että saanko vähemmän kuin mitä olisin saanut jos olisin jäänyt äitiyslomalle jo vuoden 2006 aikana.
Se 56 päivän korotettu raha on kyllä kiva juttu mutta saako sen kaikki riippumatta mihin palkkaluokkaan kuuluu?
Kommentit (3)
Kai se nousi... mutta oliko se niin että muutos koski vaan äp-rahaa eikä sitä vanhempainrahaa... Minä saan työnantajalta palkaa 3kk joten muutos ei taida vaikuttaa minun äp-rahaan, paitsi että työnantajan kelakorvaus taitaa olla isompi kuin ennen...
Kelan jutut ja korvaukset ovat yleensä niin monimutkaisia.... ja harvoin sieltä saa hyvän vastauksen kun kysyy jotain
=)
Kaikilla se nousi, en ainakaan itse ole nähnyt mitään juttuja että koskisi vain osaa. Ks. http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/Docs/110701111752EH?OpenDocume…
oli siihen tuloraja mutta aika korkea joku 40 000e kai...