Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulin työttömäksi ja mulle käy kaikki työllistämistoimet.

Vierailija
08.12.2023 |

Oli ihan pakko tulla kertomaan tämä näiden kaikkien elämäntapatyöttömistä kertovien aloitusten vastapainoksi. Että kun juuri hiljattain jäin työttömäksi, niin olen täysin avoin kaikkiin niihin työllistämistoimiin, mitä mulle tullaan ehdottamaan. Tajuan, että varsinkin jos työttömyys pitkittyy, niin täytyy olla jotain dokumenttia siitä, että olen aktiivinen, osaan olla ihmisten kanssa, en suhtaudu negatiivisesti velvollisuuksiini työttömänä ja elämänhallinta vähintään sillä tolalla että voi toiminnassa käydä. Koska tajuan, että tulevalle potentiaaliselle työnantajalleni olen valtava henkilökohtainen riski, kuten kuka tahansa muukin uusi työntekijä. Jos hän erehtyy ja palkkaa vahingossa henkilön joka tuottaakin tappiota, ei valtio tue häntä tässä taloudellisessa tappiossa, kuten minua tukee parhaillaan kun työttömyys tuli kohdalle. Kyllä minä ymmärrän, että mun todistettava asenteeni ja kyvykkyyteni, vaikka keksisin siihen mielekkäämpiä keinoja, kuin monet työtoiminnat. Mutta järjestelmä ei ole täydellinen työllistäjälle, ei työttömälle, eikä työlliselle. 

Tietysti toivon, että työllistyn mahdollisimman pian. (POstista lupasivat soittaa pian). Mutta ellen, olen valmis kaikkeen mitä ehdotetaan. En päässyt työntekijänäkään valitsemaan mikä mua huvittaa ja mikä ei.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla