Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyysturvalle siirtyminen

Vierailija
07.12.2023 |

Siirryin toimeentulotuelta pitkän ajan jälkeen takaisin työttömyysturvan saajaksi joka tarkoittaa siis käytännössä sitä että olen alkanut tehdä enemmän asioita työllistymisen eteen.

Laskin että saan lähemmäs 60e vähemmän plus joudun maksamaan sähköt ym laskut itse joka kk tästedes.? Eli siis tuntuu että rankaistaan siitä että siirryin työttömyystuen piiriin. Multa lähti siis noin satanen tuista pois tuon vuoksi onko tuo ihan normaali käytäntö? Ruokarahat oli joka kk loppu liian aikaisin jo toimeentulotuella. En tiiä miten nyt pärjään siis.

Jos jollakin on oikeaa tietoa asiasta olisin kiitollinen vastauksista. Mee töihin huutelijat voi vaikka 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis monet työttömyysturvan saajat saa myös toimeentulotukea. Miksi et ole hakenut toimeentulotukea lisäksi?

Vierailija
2/7 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittaja. Hain toimeentulotuen lisäksi tälle kuulle. Toimeentulotukihakemus hylättiin koska tuloni ovat noin 60e liian isot. En ymmärrä yhtään nyt.. Tuloni on paljon pienemmät kun ennen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten sun tulot täytyy olla 60 euroa enemmän kuin toimeentulotuella, jos laskelma on 60 euroa ylijäämäinen. Katso sitä laskelmaa. Siitä selviää, mitä tuloja huomioitu ja mitä menoja.

Toki voi olla, että jos saat ensimmäistä kuukautta työttömyysetuutta, niin sitä maksetaan mahdollisesti silloin 30 päivää ja silloin oikeutta toimeentulotukeen ei ole. Jatkossa kun maksetaan 20 päivää, niin oikeus taas muodostuu. Mutta hankala sanoa, kun ei näe sitä laskelmaa. 

Vierailija
4/7 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ns. väliinputoaja. Joskus Suomessa pärjää paremmin, kun ei yritä yhtään mitään.

Vierailija
5/7 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea kunnalta täydentävää toimeentulotukea, vaikka kela ei myönnä perustoimeentulotukea

Vierailija
6/7 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kunnan täydentävä toimeentulotuko on kyllä aivan jostain. Ei sieltä ainakaan Helsigissä saa mitään, koskaan!!

Pitää olla kuollutm että siellä huomioitaisiiin että ongelma on. Saa vain suositukset miten toimia, mennä ruokajonoon ym.

Harkinnanvarainen, ei ainakaan minulle ole koskaa sattunut sellaista käsittelijää joka antaisi ruokaan tai lasten harrastuksiin senttiäkään. Vaikka laskennallisesti tarvetta on. Aivan samat säännöt kuin normitoimeentulossa. 

t.yh äiti

Vierailija
7/7 |
07.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas vaan kun menet sinne puutyökurssille, niin menetät sen työmarkkinatuen ja tiput takaisin toimeentulotuelle ja lisäksi tulee -20 prosenttia kaupanpäälle, koska kurssi ei ole työvoimapalveluiden "suosittelema."