Alle kolmannes naisista kokee Helsingin keskustan turvalliseksi viikonloppuiltaisin
Pääkaupunkimme on kriisissä.
Kommentit (20)
Kokeminen on yksi asia ja se miten asia oikeasti on toinen. Ihmiset pelkäävät usein eniten asioita jotka ovat paljon epätodennäköisempiä kuin ne joita kannattaisi pelätä.
Ensin media saa ihmiset pelkäämään jotain ja sitten se media tekee tutkimuksen jossa tämä todetaan.
Pöhhh... Itä-Helsinkiäkin pelätään ihan hirveästi. Mutta mun vanhemmat on eläkkeellä ja asuu siellä ihan tyytyväisenä. Ovat asuneet koko ikänsä ja tietävät todellisuuden. Itsekin asuin Idässä tyytyväisenä yli 30 vuotta, kunnes muutin töiden takia parin sadan kilsan päähän.
Että joo, ikävää jos pelkäävät. Mutta se on sitten eri asia onko perusteltua.
Ja Putaan persut ry voi jättää sen asiantuntijalausuntonsa tällä kertaa väliin.
Vierailija kirjoitti:
Pöhhh... Itä-Helsinkiäkin pelätään ihan hirveästi. Mutta mun vanhemmat on eläkkeellä ja asuu siellä ihan tyytyväisenä. Ovat asuneet koko ikänsä ja tietävät todellisuuden. Itsekin asuin Idässä tyytyväisenä yli 30 vuotta, kunnes muutin töiden takia parin sadan kilsan päähän.
Ja Putaan persut ry voi jättää sen asiantuntijalausuntonsa tällä kertaa väliin.
Oho. Meni jopa 5. viestiin asti, kunnes vasemmistolainen tuli öyhöttämään persuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Putaan persut ry voi jättää sen asiantuntijalausuntonsa tällä kertaa väliin.Oho. Meni jopa 5. viestiin asti, kunnes vasemmistolainen tuli öyhöttämään persuista.
Vtun spede.
Esitin rauhallisesti perustellen omiiin kokemuuksini (ja vanhempieni kokemuksiin) perustuvaa faktaa. Ja persu mölisee "vasuri öyhöttää". Ootteko te oikeesti täysin kyvyttömiä käymään minkäänlaista kesksutelua? Jos on faktoja, käytä niitä. Eikä ne "mestarin" vääristelemät tilastot muuten ole faktoja.
Voisi olla poliiseja enemmän partioimassa. 1960-luvulla oli jopa puistovahtejakin keskustan puistoissa pitämässä hampuuseja kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Putaan persut ry voi jättää sen asiantuntijalausuntonsa tällä kertaa väliin.Oho. Meni jopa 5. viestiin asti, kunnes vasemmistolainen tuli öyhöttämään persuista.
Vtun spede.
Esitin rauhallisesti perustellen omiiin kokemuuksini (ja vanhempieni kokemuksiin) perustuvaa faktaa. Ja persu mölisee "vasuri öyhöttää". Ootteko te oikeesti täysin kyvyttömiä käymään minkäänlaista kesksutelua? Jos on fakto
Nimenomaan tulit kertomaan tänne oman kokemuksesi, kun täällä keskusteltiin tilastoista. Nyt aloit jo haukkumaan ja öyhöttämään mestarista. Opettele tapoja ja tule ulos kuplastasi.
Ehkä huvittavinta tuossa "tutkimuksessa" se, että keskustassa asuvat viihtyvät siellä, mutta muualla asuvat kokevat alueen eri tavalla. Ja luulen, että täälläkin isoimmin meuhkaavat asuvat ihan muualla suomessa ja vaan "tietävät" näemmä paremmin kuin alueen omat asukkaat millaista keskustassa on.
Juuri olin viettämässä pikkujouluja työporukan kanssa Helsingin keskustassa ja pakko taas kerran sanoa, että niin mahtavaa porukkaa oli liikkeellä ravintoloissa ja kaduilla. Oman kotikaupungin (asun pikkupaikkakunnalla Uudellamaalla) yöelämässä näkee joka kerta agressiivisia tyyppejä tappelemassa ja rähinöimässä keskenään (ihan supisuomalaisia) ja paikalliset kapakkaruusut mulkoilevat ja haistattelevat vessassa yms. Helsingissä oli liikkeellä iloista hymyilevää porukkaa, osataan jutella tuntemattomillekin. Hyvä Helsinki.
Vihervassareiden syy. Saitte nyt mitä tilasittekin. Taksejakaan ei enää uskalla käyttää.
Jonkin aikaa sitten Helsingissä jossain R-kioskilla tapahtui joku ampuminen tai jotain en muista tarkalleen. Jotain tyttöä oli haastateltu ja hän ihmetteli että "miten tällaista voi tapahtua hienolla kadulla minä luulin että tämä on turvallinen paikka". No ei ole ja hyvä kun kerrankin saat maistaa sitä minkä itse olet aiheuttanut. Suomessa ja Ruotsissa on liikaa tilaa niin näitä voi vältellä mutta kyllä nämä asiat saavuttavat kaikki ennen pitkää. Tanskassa tätä touhua ei suvaita kovin pitkään kun siellä ei ole tilaa paeta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vtun spede.
Esitin rauhallisesti perustellen omiiin kokemuuksini (ja vanhempieni kokemuksiin) perustuvaa faktaa. Ja persu mölisee "vasuri öyhöttää". Ootteko te oikeesti täysin kyvyttömiä käymään minkäänlaista kesksutelua? Jos on fakto
Niin ja minun kokemukseni on se että Helsinki on äärimmäisen vaarallinen. Ma mut ovat hakanneet minut ja kaikki tuntemani henkilöt heti kun ovat Helsingissä käyneet. Tiedätkö mitä anekdootti tarkoittaa?
En minäkään enää edes halua mennä keskustaan. Vaikka en niin pelkäisikään. Siellä on liikaa rähinäjengejä.
Jos kylvät tuulta niin korjaat myrskyä.
Olen asunut Stadissa 30 vuotta ja asun edelleen keskustassa. Ei pelota illalla tai yöllä liikkuminen. Joskus hieman arveluttaa kun on selkeästi narkkareita, mutta ovat yleensä niin huonokuntoisia, että tuskin paljoa vahinkoa saisivat aikaseksi.
No mikä siellä on hätänä ? Liukkaat kadut ja kävelyreitit ?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä huvittavinta tuossa "tutkimuksessa" se, että keskustassa asuvat viihtyvät siellä, mutta muualla asuvat kokevat alueen eri tavalla. Ja luulen, että täälläkin isoimmin meuhkaavat asuvat ihan muualla suomessa ja vaan "tietävät" näemmä paremmin kuin alueen omat asukkaat millaista keskustassa on.
Juuri olin viettämässä pikkujouluja työporukan kanssa Helsingin keskustassa ja pakko taas kerran sanoa, että niin mahtavaa porukkaa oli liikkeellä ravintoloissa ja kaduilla. Oman kotikaupungin (asun pikkupaikkakunnalla Uudellamaalla) yöelämässä näkee joka kerta agressiivisia tyyppejä tappelemassa ja rähinöimässä keskenään (ihan supisuomalaisia) ja paikalliset kapakkaruusut mulkoilevat ja haistattelevat vessassa yms. Helsingissä oli liikkeellä iloista hymyilevää porukkaa, osataan jutella tuntemattomillekin. Hyvä Helsinki.
Mitä helvettiä sinä selität? Helsinkiläisiltä on kysytty omia kokemuksiaan siitä tuntevatko keskustan turvalliseksi, ja valtaosa naisista ei koe sitä turvalliseksi viikonloppuisin. Sinä et kuulu tähän valtaosaan, mutta valtaosa naisista ei kuulu sinun osaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on huvittavaa? Tietenkin he jotka kokevat olonsa turvattomaksi muuttavat alueelta pois. Kantakaupungissa asuu paljon nuoria jotka eivät pelkåä väkivaltaa kuten muut ja osa luo sitä turvattomuutta itse. Itsekin muutin kantakaupungista pois kun ikää tuli enemmän.
Ja eikä sun ei maaseudulla asuvana kannatta tulla meille helsinkiläisille kertomaan mitä meidän kannattaa pelätä ja mitä ei. Varmasti tunnetaan kaupunkimme paremmin kuin sinä.
Helsinki on tuhottu monella eri tapaa viimeisen 10 vuoden aikana.
Mitäs tämä on nyt? Itsehän halusitte siitä a f r i k a n.