Kolmio kuudelle neuvoo kuinka 15k säästöön vuodessa
Eli siitä vaan ilmottaa että jatkossa yritystulo on 2500e edellisen 1000e/kk sijaan. Ja kaikilla on samaan mahdollisuus, pyytää vaan palkankorotusta tai tekee lisätöitä.
On se muuten helppoa! Ja toki asumistuki ja muut tuet kattaa pakolliset menot.
Vain Suomessa tämä on mahdollista.
Kommentit (28)
Tuo on muuten niin älytöntä, että tuon yritystulon voi vain ilmoittaa itse, ja sitä voi eläkeyhtiö korjata vain muutaman vuoden välein. Toki jokaiswn oma asia eläkkeen kannalta, mutta ongelmallista on se, että esimerkiksi myös asumistuki lasketaan ainoastaan tuon ilmoitetun tulon perusteella, ja sitä voi saada tällöin kuinka suurilla todellisilla tuloilla tahansa.
Vierailija kirjoitti:
No onpa melkoinen venkula. Nyt esittää äiti Madonnaa. En ole tiennytkään, että hänellä on ollut tuollainen välimies. Miten hän sai pitää lapset itsellään, vaikka nämä olivat asuneet huumebisneksen keskellä?
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin huumeiden kasvatuksesta ja myynnistä kun jäivät kiinni, oli lastensuojelu sanonut että hänen on lähdettävä tai lastensuojelun on puututtava lasten elämään. Lähti kai todella nopeasti, tyyliin yhdessä yössä Mikkelistä Lahteen lapsineen ja uuden miehen, sittemmin pienempien lasten isän, kanssa. Itselleni on jäänyt epäselväksi, lähtikö heti sen yön jälkeen, kun poliisit löysivät huumeviljelmät autotallista, vai vasta myöhemmin. Ja tämä ex on tuomionsa huumehommista kärsinyt, ja toi taustan yliksellä esiin tänä syksynä. Päivi oli ilmeisesti alkanut nyt myöhemmin pyytää noita maksamiaan velkarahoja takaisin exän vanhemmilta, jotka eivät tietystikään liity huumehommiin tai niiden takia otettuun velkaan mitenkään.
Ja tämä Päkän "sijoitusasunto" on siis Mikkelissä. Rivitalo, jossa asunut lapsineen ennen kuin muutti tämän huumeidenkasvattajan kanssa omakotitaloon. Häneltä kun aiemmin kysyttiin, kun vuokralla asui, että miksei muuta omaan asuntoonsa vaan maksaa vuokraa, selitti aina, että omistusasunto sijaitsee liian kaukana lasten koulusta ym. No toki, kun asunto ja entinen elämä Mikkelissä, ja muuttivat Lahteen huumehommia pakoon.
Kyllä näihin tukiin on todella saatava muutos. Ei tuollaisia kuulu tuilla elättää, eikä tuet ole silloin viime käden ratkaisu jos on mahdollista silti säästää 15k vuodessa. Ei siihen pysty palkkatyöläinenkään ja kaiken itse maksava. Joutaisi tulla ruokasetelit, samoin maksukuponki apteekkiin, vuokra suoraan Kelasta. Ei mitään ylimääräistä rahaa tileille pyörimään. Huvitukset ja säästöt maksetaan itse, ruoka ja katto valtiolta.
En ole koskaan toiminut yrittäjänä, niin mulle ei kyllä aukene tämä, miten tämä säästää, että ilmoittaa yritystuloksi 2500 eikä 1000 e/kk? Eikö sitä yeliä makseta tulojen mukaan, ja pyritään ilmoittamaan mahdollisimman alhainen summa, jotta yeliä ei tarvitse maksaa niin paljon? Vai mikä tässä nyt on logiikkana?
Nyt on ketkuilijan verkkokurssi myynnissä. Meinaatko ostaa?
Missä tuo teini on kertonut huonosta äiti suhteestaan.