Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi ylioppilas ei tiennyt, kuka Jouko Turkka oli

Vierailija
06.12.2023 |

Tunsin myötähäpeää ja olin vaivautunut. Mikä ihme nuoria vaivaa? Ei tiedetä perusjuttuja sivistyksestä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni tytär (viime kevään yli oppilas) ei tiennyt kuka  oli vasko da gaama.

Vierailija
22/35 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolussa ei perehdytä teatterihistoriaan. Koko Suomen historia jää jonnekin toiseen maailmansotaan, eikä siinä vielä ole Jouko Turkasta mitään mainintaa. Jos nuori ylioppilas ei ole kiinnostunut teatterista, niin ei ihme ettei tiedä Turkkaa. Tietääkö Tarmo Mannin tai Siiri Angerkosken? Entä Ansan ja Taunon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouko Turkka oli sekopää ja muka mahtava taiteilijasielu. Inhottava äijä.

Misogynisti koulukiusaaja. Pikkumies komplekseineen. Tuli hulluksi viimeisinä vuosinaan.

Vierailija
24/35 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkan horkka oli hieno tekniikka. Sen tulisi tuntea jokainen näyttelemään aikova. Ja ihan yleissivistyksenäkin.

Katsokaan juutuubista Kummelin Pikku Henry. Ihan parasta!

Vierailija
25/35 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu Turkan "taidekokoelmalle" jonka keräsi kotipihaltaan viime vuosinaan? Niitähän esiteltiin jossain näyttelyssäklin.

Vierailija
26/35 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin hänet kerran 90-luvulla. Luulin huumeiden käyttäjäksi ja kiersin kaukaa. Työkaverini valisti, että on kuuluisa teatteriohjaaja.

Vierailija
27/35 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä se sitten oikein on? Roope Salmisen isä?

Vierailija
28/35 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se sitten on? Itse tiedän suomalaisista julkkiksista vain Tuksun, presidentit ja Sanna Marinin. 

Vierailija
29/35 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään tiedä ja olen ollut 8 vuotta ylioppilas

Vierailija
30/35 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis se jotenkin tietää. Turkan oppilaita esiintyy jatkuvasti tv:ssä, näyttelijöiden muistelmissa ja lehdissä.

Vierailija
31/35 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkea voi tietää.

Nuori matkusti pummilla bussissa ja lipuntarkastaja kysyi lippua eikä nuori näyttänyt niin lipuntarkastaja kysyi, tiedättekö kuka minä olen?

Nuori vastasi että lipuntarkastaja mutta kysyi tiedättekös te kuka minä olen?

Lipuntarkastaja vastasi että en tiedä.

Nuori sanoi luojan kiitos ja livahti bussin kyydistä pois.

Vierailija
32/35 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin hänet kerran 90-luvulla. Luulin huumeiden käyttäjäksi ja kiersin kaukaa. Työkaverini valisti, että on kuuluisa teatteriohjaaja.

Näin monta kertaa Pirkkalassa pyöräillessä. Ekalla kerralla luulin, että on Pitkästäniemestä karussa.

Vierailija
33/35 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelin muutama vuosi sitten kun 1990-luvulla syntyneet sukulaiset eivät tienneet, että mitä on talkkuna. Itse muistan hyvin kun itse lapsuudessani söin sitä säännöllisesti piimän ja mustikoiden kanssa. Mutta eiväthän nämä nykynuoret tuollaisia vanhoja ja hyviä ruokia syö, pizzaa, hampurilaisia ja muuta sellaista vain syödään.

Vierailija
34/35 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouko Turkka oli sekopää ja muka mahtava taiteilijasielu. Inhottava äijä.

Näin. Teokset eivät jääneet elämään ja aikalaiset toimittajat/toimijat eivät ymmärrettävästi halua paljon muistella kuinka sallivat käytöksensä. Joten mitä muistettavaa hänessä enää olisi?

No jopas tuli paksua tuubaa. Olet kulttuuribarbaari ja raakalainen, ja jos Turkan teokset "eivät jää elämään" niin se kertoo silloin siitä, että kansan enemmistö on samanlaista primitiiviainesta kuin Sinäkin, joka ei ymmärrä todellisesta korkeakulttuurista mitään.

Mutta ei Sinulle ja kaltaisillesi voi siitä tietenkään vihainenkaan olla, eikä teiltä Turkkaa ymmärtämättömiltä voi enempää vaatiakaan, kun eihän teiltä voi kauhalla ottaa kun olette vain lusikalla saaneetkin.

Sivistyneitten ihmisten ja todellisten korkeakulttuurin ymmärtäjien keskuudessa Jouko Turkan mahtavat - suorastaan nerot - teokset Seitsemän Veljestä ja Kiimaiset Poliisit elävät niin kauan kuin maapallolla yleensäkin on inhimillistä ja älyllistä elämää.

Seitsemän Veljestä ja Kiimaiset Poliisit - eläkööt!

Eki-Herra Ylemmästä Yhteiskuntaluokasta ja Korkeakulttuurista

Vierailija
35/35 |
24.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän Jouko Turkan, mutta en tunne näitä "Seiska-lehden julkkiksia".

Siksi en katso näitä reality-ohjelmia, kun niissä kisailevat nämä nobodyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan