Miksi kävelet hiihtoladulla ?
Kysymys otsikossa . Niin , miksi tallot vaivalla laitetut ladut ?
Kommentit (282)
Mitä lyödään vetoa niin 10 v päästä kukaan ei onneksi hiihdä sillä nuo harvat sitä harrastavat ukot ja akat on kuolleet. Joko luonnollisesti tai raivoonsa.
Koska minulla on oikeus enkä välitä jos menee ladut pilalle.
Joku sitten tekee ne uudestaan.
Äänestän vasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan hiihtäjä ei ole vielä vastannut, miksi kävelytiet ja kevyenliikenteen väylät pilataan moneksi kuukaudeksi hiihtoladuilla? Miksi latuja ei tehdä muualle?
Missäpäin Suomea tehdään latuja kevyenliikenteen väylille?
Vierailija kirjoitti:
Nämä tallaajat eivät kunnioita latujen tekijöitä eivätkä ylipäätään muita ihmisiä. He voivat kävellä millä tahansa muulla tiellä tai polulla, mutta kun on pakko tallata siellä ladulla.
Miksi se latujen tekijä on tehnyt ladun kävelytien päälle?
Vierailija kirjoitti:
Mitä lyödään vetoa niin 10 v päästä kukaan ei onneksi hiihdä sillä nuo harvat sitä harrastavat ukot ja akat on kuolleet. Joko luonnollisesti tai raivoonsa.
Meitä nuoria hiihtäjiä on paljon. Ja me elämme pitkään, sillä hiihto on erinomaista terveysliikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan hiihtäjä ei ole vielä vastannut, miksi kävelytiet ja kevyenliikenteen väylät pilataan moneksi kuukaudeksi hiihtoladuilla? Miksi latuja ei tehdä muualle?
Etelästä pohjoiseen, idästä länteen ja myös Keski-Suomessa. Ahvenanmaasta en tiedä.
Minun verorahoillani ne ladutkin tehdään. Rahoittajalla on oikeus käyttää rahoittamaansa.
Vierailija kirjoitti:
Saisiko tähän vastauksen?
Vierailija kirjoitti:
Laduilla/vapaan hiihdon alueella tallaavat ovat samojaidiootteja jotka esim ajaa mopoilla yleisurheilukentillä.
Ne reitit on siellä siksi että sinne voidaan tehdä latu, ilman hiihtoa niitä reittejä ei olisi olemassa.
Kävelylle löytyy vaikka kuinka paljon teitä ja jalkakäytäviä.
No ongelma on siinä, että niille teille ja jalkakäytävillekin on suksijoiden ängettettävä tekemään "latua".
Mahtuvat siis tohon idiootti kategoriaan.
Tosin epäilen väitettä, ettei useimpia reittejä, jotka vallattu kaupungin toimesta suksijoille olisi muuten olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Minun verorahoillani ne ladutkin tehdään. Rahoittajalla on oikeus käyttää rahoittamaansa.
Oikeus käyttää. Ei turmella. Ladulla kävely on ladun turmelemista.
Vierailija kirjoitti:
Koska minulla on oikeus enkä välitä jos menee ladut pilalle.
Joku sitten tekee ne uudestaan.
Äänestän vasemmistoa.
Sainpas tähänkin tungettua vasemmiston. Thih hihi hii
T:persu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katteleppa vastausta sieltä asemakaavasta. Ei ne ladut synny sissitoiminnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakakin pk seudulla, joka talvi. Kunhan on vähänkin lunta.
Ja kuka ladut tekee? No suksijat itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla pitenee työmatka merkittävästi, jos kierrän ns. virallisia pyöräteitä myöten. Haluan kävellä sitä samaa pururataa, jota kuljen muulloinkin. On epäreilua, ettei kävelijöillä ja koiran ulkoiluttajilla ole mahdollisuutta valita luontoreittiä talvisin ollenkaan, vaan pitäisi käpötellä pyöräteitä autojen vierellä. Nyt kun on ollut runsaslumisia pakkastalvia monta peräkkäin, puhutaan melkein puolesta vuodesta.
Sinulla on vapaus liikkua siellä suksilla kuten muutkin.
No en varmana hiihdä töihin. Varsinkin kun työmatkani ei suinkaan ole kokonaisuudessaan tuo pururadan pätkä, eli voisin hiihtää vain osan matkasta. Se kuitenkin oikaisee merkittävästi, ja työaamuina jokainen minuutti on ratkaiseva.
Ikävä tuottaa pettymys mutta en ole käynyt lähelläkään hiihtolatuja varmaan pariinkymmeneen vuoteen.
Jos teette ladun pururadan,jota pitkin jengi kävelee Lidliin ja bussipysäkille ja jolla myös yleisesti lenkitetään koiria, päälle niin älkää tulko itkemään että pulkkaa kiskova mamma tai koiranpissattaja on pyhällä hiihtoreitillänne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään, se ei ole pilaamista. On oikein ja kohtuullista että osa kävelyteistä varataan hiihtäjien käyttöön talven ajaksi. Myös kaupungeissa asuvilla täytyy olla hiihtomahdollisuus.
Hiihtäminen kuuluu suomalaiseen kulttuuriin.
Mä en usko, että ne kilometrien mittaiset hiihtoladut on kokonaan kävelijöiden valtaamia. Luulen, että kuten kotikaupungissani, muuallakin kävelyreitit ovat vain pieniä pätkiä laduista, jotka jatkuvat metsiin kilometrikaupalla. Näin ollen, voisiko hiihtäjät olla erityistarkkana niillä osuuksilla, joilla kävelytie ja latu risteävät, ja metsätaipaleella saa sitten hiihtää ihan täysillä?
Miksi kävelet hiihtoladuilla?