Hobby Hallista Reimatec haalarin tilanneet!
Hei!
Tilasin, kuten ilmeisesti moni muukin täällä, joulun aikaan Hobbyhallin -50% reimatec haalarin. Sain vahvistusviestin, että tilauksesi on vastaanotettu ja tuote on varastossa. No, tänään tulikin sitten kirje jossa sanotaan, että tuote on loppu eikä uusia saada!
Vähän kismittää, kun en ole aleissa kierrellyt kun luotin tuohon tuote on varastossa ja toimitetaan teille juttuun...
Onko muita joille käynyt näin? Onkohan mahdollista saada mitään " korvausta" tälläisessa tilanteessa jossa tuote jo luvattu?
Kommentit (15)
Eli HobbyHallisa tilatessani on tullut tilausvahvistus että tuotetta on varastossa ja tilaamani tuotteet toimitetaan. Näin on käynyt kaksi kertaa, tuota haalaria en kyllä edes kerennyt tilata. Harmittaa, kun voisi luulle että nykytekniikalla tuo varastotilanne voitais ilmoittaa reaaliaikaisena, mutta HobbyHallin asiakasapalvelun mukaan varastotilanne päivittyy vain kerran vuorokaudessa! Aika harvoin siis näin aleaikaan. Mulle kävi kerran niin että kaikki muut tilaamani tuotteet oli loppu, tuli vain sukat 3,50 ja niissä tietysti postikulut liki 5e päällä. Palautin sukat, olisi tullut sukille hintaa vähän liikaa...
Tilasin siis viime kuussa myöhään illalla haalarin ja maksoin sen verkkopankissa ohjeiden mukaan. Seuraavana aamuna sitten näin Hobby Hallin sivuilla kaikkien haalareiden loppuneen. Soitin asiakaspalveluun tarkistaakseni oliko oma tilaukseni ehtinyt mennä läpi, ja todellakin kaikki haalarit olivat olleet loppu jo tilausta tehdessäni. Rahat luvattiin palauttaa samalle tilille kuin mistä ne oli lähetetty.
Varasin ja hain Hobby Hallin myymälästä sitten samana päivänä saman haalarin viimeisen kappaleen, ja olin tyytyväinen.
Laitoin e-maililla tiedustelun rahojen palauttamisesta viikko-pari asian tapahtumisen jälkeen - siihen ei vastattu. Toiseen mailiini koskien toista tilauta vastattiin välittömästi.
Nyt tänään, kun rahat olivat olleet palautumatta jo viikkoja, soitin jälleen asiakaspalveluun tarkistaakseni tilanteen... Ylläri: ensimmäiseksi tilaamani puku on postitettu eilen ja tulossa on... Hohhoijaa...
Taitaa olla sitten jonkun toisen asiakaspalautus. Ja vaikka sen palauttaisi, niin vaivansa siinäkin ja postikuluthan siinä sitten hävisi.
Aika kummaa toimintaa.
Tilasin itse aikoinaan sieltä matkarattaat tarjoushintaan. Sain tilausvahvistuksen, jossa kerrottiin tuotetta olevan varastossa ja toimitusaika, mutta tuotetta ei kuulunut. Kun kyselin asiakaspalvelusta, minulle kerrottiin, että tuote onkin päässyt loppumaan. Eikä luvattu muuta tuotetta tilalle.
No, minä otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, joka vastasi minulle seuraavasti:
" Kerroit tilanneesi Hobby Hallin verkkosivuilta lastenrattaat ja saaneesi
tilausvahvistuksen asiasta. Molempia osapuolia sitova sopimus on syntynyt, ja sinulla on oikeus vaatia, että Hobby Hall täyttää antamansa sitoumuksen. Eli sinulla on oikeus saada tilaamasi taikka vastaava tuote sovitulla hinnalla."
Lähetin tuon vastauksen Hobby Hallin asiakaspalveluun ja parin päivän päästä sieltä tulikin vastaus, että nyt tuotetta olisikin saatavilla. Sain siis tuotteen, mutta oli varmaankin jonkun asiakaspalautus, kun ensin oli loppu ja sitten ei ollutkaan... Mutta omituista toimintaa minunkin mielestäni, että miksi lähettelevät niitä vahvistuksia jos tuotetta ei kerran ole? Kai heillä nyt joku reaaliaikainen tilaustietokanta noin isossa firmassa on...
Epätoivoisena kysyn, olisiko tuo haalari sattumoisin tyttöjen väriä ja kokoa 104 cm? Voisin ostaa sen enemmän kuin mielellään...Mulle kävi juuri niin että jäin ilman haalaria tilausvahvistuksesta huolimatta, ja harmittaa vietävästi.
Taitaa meidän ensi talvena 3,5-vuotias siihen hukkua, vaikka pitkä tyttö onkin...? Kerrothan vielä jos sähläävät sen verran paljon, että lähettäisivätkin väärää kokoa :-) Minkä ikäselle/kokoiselle olet tuon 110 senttisen hankkinut? Meillä kun poika käytti muistaakseni 110 senttistä vasta 4,5-vuotiaana...Eli varmaan tytölle tosiaan iso.
Mutta kiitän etukäteen jos vielä viitsit olla yhteydessä. Maksaisin haalarista toki kaikki postikulut ja vaikka vielä vaivanpalkkaakin päälle. Ostin nimittäin vielä kolmoselle samansävyisen haalarin siinä uskossa että tytöillä on sitten ensi talvena samanväriset haalarit....
Ja odottelin innolla niitä postista, mutta tulikin kirje ettei niitä saakaan. harmittaa hirveesti, koska en sitten lähtenyt alemyynneille ollenkaan koska luulin pääseväni tänä vuonna noin helpolla. Laitoin palautesähköpostiakin mutta tuli sellanen vastaus mikä on varmaan muillekin laitettu. Eli pahoittelemme yms. Taidan kyllä vielä laittaa udestaan s-postia ku ärsyttää niin kamalasti.
Mä olen valmis ostamaan ylimääräisen pukusi kun/jos sen saat!! Jos haluat päästä puvusta eroon niin laita meiliä eija882@hotmail.com
Tilasin sieltä tyttöjen 104cm koon ja se tulikin hyvin nopeasti varmaan muutamassa päivässä. Olen tyytyväinen että kerkesin tilata koska parin päivän päästä siitä haalarit taisivat jo olla loppu. Tosin sen jälkeen kun itse tilasin niin haalareiden hintoja oli alennettu vielä enemmän.
Minä lopetin tilaamisen HobbyHallista kun onnistuivat ensin hukkaamaan yhden tilauksen kokonaan. Toisen kerran sain tuotteista tilausvahvistuksen , mutta en koskaan tuotteita. Lähetin HH:lle palautetta, mutta vastausta sieltä ei koskaan tullut, joten heippa hei HobbyHall.
Harmittaa vaan kun vielä edelleen lähettävät esitteitään....
Meillä nyt n.103cm n. 4v. hoikka tyttö ja hällä nyt käytössä 110cm reimatec.. On sopivan väljä muttei yhtään liian iso.
Sanoit lapsesi olevan pitkä,joten tuo 110cm haalari voisi sittenkin sopia teille....
Näin sivuhuomautuksena loppu viestejä lukematta.
meillä tytöllä melkein 4-vee käytössä 110 reiman haalari. Sopivan kokoinen on ja uskon, että menee vielä ensi talvenakin.
Olin kyllä yllättynyt ettei ollut sen isompi, kun yleensä ovat reilua kokoa.
Noiden kommenttien rohkaisemana, haluaisin tosiaan ostaa tuon 110 senttisen haalarisi. Jos/kun noudat sen postista, ottaisitko yhteyttä? Etukäteen kiittäen :-)
petra.lyly@welho.com
Tästä erittäin tuohtuneena, naputtelin hobbarin asiakaspalveluun kiukkuisen sähköpostin, jossa vaadin, että haalari on minulle toimitettava, koska olin siitä tilausvahvistuksen saanut! Ilmoitin heille, että mikäli ei uutta haalaria ole tulossa, niin siinä tapauksessa hooyhall maksaa erotuksen normaalihintaisesta reimatechaalarista, jonka joudun kaupasta ostamaan!
No, meni kolme päivää ja sitten heiltä tuli minulle sähköpostia, jossa luki:
Hei!
Kiitos viestistäsi!
Asiakastiedoissasi olikin merkintä, että saamme sittenkin toimitettua tilaamasi lasten reimatec-haalarin sinulle. Voit odotella kyseistä haalaria lähiaikoina.
Olen todella pahoillani tapahtuneesta.
Tammikuisin terveisin ......
Joten laittakaa vaan sähköpostia (kiukkuista sellaista) hobbarille... heidän on toimitettava teille haalarit, jos olette tilausvahvistuksen saaneet, että tuotetta on varastossa!
Mulle kans tuli ilmoitus että haalareita ei ole enää, tilausvahvistus oli tullut. Mä laitoin viestin että viimeisen kerran tilaan yms yms painavaa sanaa, pettynyt olen siis jo monesti mutta nyt todella tää oli viimeinen kerta. Nyt sitten postissa oottaa paketti Hobby Hallista. Kummasti niitä nyt sitten löytyykin kun valittaa..
Pesukone kun loppui niin sain toisen saman arvoisen tilalle vaikkei siitä etukäteen edes kerrottu, mutta eikö niissä toimitusehdoissa yleensä joka kaupassa sanota, että jos on loppu niin on loppu eikä kauppa sellaisesta voi vastata.