Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** TOUKOTAAPEROT torstaina***

04.01.2007 |

Siis eikö meillä ollut vielä pinoa!!!???

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä aloitan, jos te muut sitten liitytte joukkoon :)

Ultria oli tänään jollakin, pian sitten kertomaan mitä sinne masuun kuului! :)

Ihanaa oli tullut pikkasen lunta, käytiin pojan kanssa kävellen ( lue; ilman rattaita ) lähikaupassa. Normaalisti kauppareissu taittuu 10 minuutissa nyt meni melki tunti ;) Pamperssit oli tarjouksessa -50% joten niitä tuli haalittua mukaan pari pakettia, niissä olikin kantamista pojan lisäksi, kun ei enään loppumatkaa jaksanut itse kävellä. Ei onneksi supistellut.

Nyt yritän saada pikkumiehen unille, että jaksaa taas riekkua iltapäivällä.

Miitu78 tais kertoo, ettei pysty kirjoittaan tänne mitään. Ei me sua unohdeta, vaikka tauon joudutkin kirjoittelussa pitään :)

Onnea kaikille ultrassa käyneille!

Oikein hyvät voinnit kaikille toukotaaperoille!! :)

Onnipapunen, Käpy 22+3 & " iivari" 1v4kk

Vierailija
2/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa torstaita kaikille!

(.) Käytiin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan hyvin.

Kätilö kyseli liikkeistä ja sanoi ettei niitä missään tapauksessa saa laskea vielä. (En ole niitä laskenutkaan, ihmettelin vain kun oli 3 päivää hiljaista)

Kuulemma vasta ihan loppuraskaudessa saa alkaa laskemaan.

Kysyttiin sukupuolta, muttei sanonut juuta eikä jaata... Luulen että näki mut jätti sanomatta. 4d Ultra on kuunlopussa että sitten selvinnee.

Tärkeintä kuitenkin oli että pikkuisella on kaikki hyvin. Siellä se heilui ja hikotteli =)

Meinaako joku muu ottaa vauvalle vakuutuksen ennen syntymää?

Tilasin eilen ne vakuutusehdot ynm... paperit ja varmaan huomenna on postissa.. katsotaan sit kuinka kalliiksi se lysti tulee.

[color=red] Touhukasta torstaita kaikille toukotaapertajille! [/color]

ki-ra rv 20+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuossa aikaisemmin jo katselemassa että onko pinoa.. Ja kun ei ollut niin en sitten jaksanut uuttakaan aloittaa! =) Laiskuus iski...

ki-ralle onnittelut hyvistä ultra-kuulumisista!!! Ihanaa että kaikki oli hyvin! Mihin olette menossa 4d-ultraan?

Miitu78: Juu ei me unohdeta! Eilen laitoitkin viestisi monen päivän edestä, ei jäänyt varmasti keltään huomaamatta!!! ;)

Kiva tietää, että hengessä olet silti mukana ja lukemassa käyt meidän muiden juttuja!

Ki-ra kyseli myös vakuutuksista: Me otettiin esikoiselle fenniasta, kun siellä on muutkin vakuutukset. Ei taida kyllä olla paras mahdollinen tuo lapsi-vakuutus siellä.. En tiedä, kun ei olla niitä niin kauheesti vertailtu. Mutta kakkoselle otetaan myös samanlainen vakuutus! Ihan varmuuden vuoksi, vaikka esikoiselta ei ole kertaakaan tarvinnut vakuutuksesta korvauksia pyytää..

Mä ajattelin ostaa kuntopyörän!! Nyt on niin hyviä tarjouksia, kun eilen kävin vähän katselemassa.. Siinä yhdessa on normaalihinta 249e ja nyt maksaa 169e! Ei pidä minkäänlaista ääntä polkiessa ja menee tosi pehmeästi! Se vois olla ihan hyvä kuntoilumuoto nyt raskaana ollessa ja voi polkea vaikka illalla samalla kun kattoo telkkaria! Sitten kun neiti on jo nukkumassa!

Kovat on mulla suunnitelmat! Nähtäväksi jää poljenko sillä 5 vai kymmenen kertaa ennen kun jää lojumaan olohuoneen nurkkaan! =D

-Alpukka rv22+4 & " Pinsku" 1v3kk

Vierailija
4/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otettiin esikoiselle vakuutus ennen syntymää.

Kalliitahan ne ovat, mutta minä en ainakaan halua ottaa riskiä, jos synnytyksessä taoahtuukin vaikka jotain ( lonkkaluksaatio, todetaan joku vakava sairaus yms. )

Meillä vakuutus pohjantähdessä, hinta tais olla jotain pikkasen alle 300 eur. per vuosi. Korvaa erikoisruokavalion, allergiat ja kaikki mitä kela hyväksyy lääkevalmisteeksi. Omavastuu on 5o eur. per sairaus, eli korvaa lääkkeet ja lääkärinmaksu yhteensä, miinus 50 eur omavastuu.

Ja tuo vakuutus on voimassa 65 vuotiaaksi asti, kun muissa vakuutuksissa vain täysi-ikäiseksi.

Poika on ollut niin terve ettei ole tarvinnut käydä lekurissa kuin 3 kertaa ( nekin vain siksi, että on tsekattu korvat ja yks paha vaippaihottuma ) eli ns. " turhia" käyntejä.

Työpaikka maksaa lapsen lääkärikäynnit ainakin toistaiseksi, mutta en tiedä kuinka kauan joten siksi varuilta myös vakuutus.

Ja onhan koirallakin oma vakuutuksensa, joten kyllä lapsellekkin piti hankkia :)

Siinä onkin sitten työtä vertailla, kuka korvaa mitäkin ja missä tilanteessa, esim. invaliditeetti korvaurajat on tosi erilaiset eri firmoissa.

OP

Vierailija
5/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh :) Mulle tuli niin elävästi mieleen, kun viime keväänä päätin että nyt alkaa kuntoilu, ostin crosstrainerin ( kun halvalla sain 189 eur. ) Sitä tuli käytettyä ehkä 10-15 kertaa ja nyt se lojuu makkarissa käyttömättömänä ;)

Myyn sen sulle 100 eurolla, heh! :)

OP

Vierailija
6/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans sama: hoksasin, ettei pinoa vielä ollut, mutten jaksanut itsekään aloittaa...

(.) Ei erikoista. Olo oikein hyvä muuten paitsi supistelee. Siitä esim. tämän päivän ongelmana se, että pitäis lähteä kävellen yliop.kirjastoon, kun pyörä on rikki. En kuitenkaan millään viitsi (=supistelee jo kotona istuksiessa), joten hommat meinaa kohta tyssätä.

Eilen siivoilin joulukoristeet pois ja kärsinyt kuusi pääsi takaisin pakkaseen (lapset ovat tykänneet vähän liikaa vaihdella koristusten paikkoja...). Illalla puolipakotin miehen sitten naputtelemaan ostamiani hyllyjä paikoilleen, ja muutenkin vähän sisustelin. Ah kun tuli kivan näköistä! PESÄNRAKENNUSVIETTIÄKÖ?? Jesjesjes ainakin mun kohalla näillä viikoilla!

Omituinen olo (supistusten lisäksi) ollut mahassa pari päivää. Sisäreidet puutuneina ja kirrailee sieltä täältä. Taitaa olla maha kasvussa ja paikat löystymässä?

ONNEA ULTRASSA KÄYNEILLE TAASEN!! Ihana, kun kaikilla on mennyt niin hyvin.

OM 21+0 tai 20+0

Vierailija
7/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Tampereella on LUNTA!=) Oli mahtava olla metsässä koirien kanssa kun lunta oli maassa ja hiljalleen tipahteli taivaalta lisää.:) Tosin tuntui vähän loskaiselle, mutta kuitenkin, lunta se oli!:)

Täälläpä on hiljaista ollut tänään? Varmaan kaikki ovat ulkana ihmettelemässä lumentuloa?:)

Joku oli käynyt ultrassa ja hyviä uutisia saanut.:) Onkohan jo kaikki toukokuiset käyneet rakenneultrassa vai vieläkö joillakin edessä?:) Eletään kyllä jännittäviä aikoja. Rakenne ultrat ja sitten se, että virallisesti ylitetään raskausajan puoliväli ja mahat alkavat kaikilla (luultavasti) jo näkyä.:)

Itsellä mahaan ei kummoisia kuulu. Pikkutyyppi siellä potkii ja käyttää nyrkkeilysäkkinä mun mahaa aika aktiivisesti.:) Tosssa vähän ennen joulua katseltiin miehen kanssa telkkaria ja nostin paitaa ylös kun tuntui niin voimakkailta potkut ja aloin seurata tilannetta. Kohta huomasin ihan silmin miten tyyppi yritti morsettaa mahasta.:) Todella voimakkaasti liikkuu tämä pikkuinen.:) Yöllä välillä herää siihen kun asentoa vaihtaa ja tyyppi alkaa liikkua.:)

Joku puhui hengästymisestä jotain. Olen huomannut saman, että alkaa hengästyyn välillä ihan pienistä. Johtuu noista kilpirauhasista kirjan mukaan. Kuulemma kilpirauhasesta tulee aktiivisempi ja lepoaineenvaihdunta on 20% korkeampi kuin tavallisesti. kätevä kyllä toi neuvolakirja, kun pystyy viikko viikolta seuraamaan sikiön ja oman kropan toimintaa ja kasvua.:)

jepsjeps. Pitäs alkaa siivoamaan taas.:/ jotenkin jos sais motivoitua ittensä siihen. Palaillaan..:)

T: Daim ja pömppis rv 22+3

Vierailija
8/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips,

Laitoinkin tonne yleisesti, mitä mulle tänään kuuluu. Iskias-kivut olivatkin sitten pahempia ja lääkäri määräsi koiran lenkittämiskieltoon. Tollanen iso koira voi riuhtaista niin, että voin joutua loppuajaksi vuodelepoon. Ei viitti ottaa mitään riskiä. Nyt täytyykin löytää miehen lisäks toinen lenkittäjä kultsulle..vauvan terveys ja äidinkin menee nyt edelle. Hieman mua masentaa, kun tuntuu koko ajan olevan jotain kremppoja.

Vakuutuksesta: me otettiin vakuutus miehen vakuutusyhtiöstä Nordeasta, kun saatiin keskittämällä hyvä alennus, eikä sitten jaksettu alkaa sitä vertailua eri yhtiöiden kesken, on meinaan aika vaivalloista. Oli alusta lähtien selvää, että vakuutus otetaan. Viimeinen niitti oli se, kun täällä Turussa ei katsota lasten korvia yöaikaan, vaan passitetaan takaisin kotiin kipeän lapsen kanssa. Ollut vilkasta keskustelua turun sanomissa asian tiimoilta..

Taidanpa piristää itseäni kupillisella teetä. Ulkona vaan sataa ja on pimeetä.

Almaeino 20+4

Vierailija
9/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin kurkkimaan kuulumisianne. Poika leikkoo tuossa meidän sängyllä vieressä. Peruuntui viikonlopun hoittoonvienti. :/ Mummulla on nyt sitten vatsatauti. Toivottavasti paranee pian! Eniten sitä odotti, että saa la aamuna nukkua pitkään. :D No kahden viikon päästä jos koittaisi uudestaan. ;)

Ki-ralle onnittelut hyvin menneestä ultrasta! :)

Minulla on ainakin vielä ultra edessä (huomenna! <3).. ja taitaa se vielä jollain muullakin olla edessäpäin? Huomista odotellessa. :)

Tänään vielä kampaajalle meno.. ,utta nyt imurin varteen ja ruuanlaittoon.

Niin ja täällä ihmetellään veden tuloa, lupasi (kai?) räntää, mutta vettähän tuo on.

Kai se on sama kumpaa tulee, märkää kumminkin. :D

Hyviä vointeja kaikille! :)

t:tiitiäinen, poika ja Oiva rv 19+2

Vierailija
10/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ki-ralle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Toivottavasti sitten 4d paljastaa sukupuolen, jos sitä toivotte.

Miitu, kiva kun kävit välillä moikkaamassa. Ei unohdeta :)

Daimkohan se kyseli, että onko kaikki käynyt jo rakenneultrassa. Mulla on ensi viikolla ja jollain muulla on vielä mun jälkeen. Se oli joku muu meistä loppukuisista. On kyllä ihanaa, kun on nyt viime aikoina ollut hyviä uutisia. Tosin en käynyt täällä pariin viikkoon.

Onko muuten Keijo.annikki saanut jo tuloksensa? Kun tosiaan on voinut mennä multa ohi tossa palstatauon aikana.

Vakuutuksista: Meillä ei poitsulla ole ollut vakuutusta. Oltiin menossa silloin viimeksi seuraavalla viikolla sitä hakemaan molemmille kaksosille, mutta sitten jouduin sairaalaan. En olisi sen jälkeen sitä enää saanut. Tosi hyvin ollaan onneksi sitten pojan kanssa pärjätty, kun eka vuosi mentiin aina suoraan Lastenklinikan päivystykseen. Sen jälkeen ollaan onneksi pärjätty hyvin näillä kunnallisilla. Kerran jonotettiin yöllä paikallisen sairaalan päivystyksessä ja kerran olen käyttänyt pojan yksityisellä tässä 4,5 vuoden aikana.

Nyt tälle uudellekaan ei sitten luultavasti oteta vakuutusta. Jotenkin koetaan, että ei tarvita. Ollaan varmaan päästy (keskosalun jälkeen) niin helpolla näissä sairauksissa :) Ja mies juuri sanoi, että saataisiinkohan me edes tässä raskausaikana vauvalle vakuutusta edellisen keskossynnytyksen ja tämän supistelun takia.

Mulla on nyt saikulla vuorokausirytmi mennyt ihan sekaisin, kun olen lukenut kirjaa kolmeenkin asti yöllä ja nukkunut sitten puoleen päivään. Tosin aamulla olen vienyt pojan kahdeksalta tarhaan. Tänään meinattiin nukkua pommiin, kun herättiin kymmentä vaille 8 ja kahdeksalta pitäisi pojan olla tarhassa aamiaisella. No, kyllähän sitä nyt kerkiää täällä kotonakin aamupalan syömään, jos tarhasta myöhästyy, kun ei itse tarvitse lähteä töihin juoksemaan.

Olen nyt tällä viikolla vienyt pojan tarhaan, kun pitäisi tosiaan nyt levätä, kun taas viime viikolla kipuili niin paljon. Ja tuollainen 4,5-vuotias oikeasti tarvitsee jo toimintaa, eikä jaksa päivästä toiseen tehdä vaan niitä rauhallisia juttuja joihin voin osallistua (palapelit, videot yms.). Ihan mielellään on poitsu lähtenyt onneksi, vaikka tietää mun jäävän kotiin. Kai se pari viikkoa äipän kanssa kotona riitti.

Saa nähdä miten sitten kun vauva tulee. En ole vielä oikein päättänyt mitä pojan tarhassa käynnin kanssa tehdään. Missään nimessä hän ei jää sinne koko päiväiseksi, mutta jos kävisi parina päivänä viikossa. En tiedä. Riippuu tietysti syntyykö vauva ennenaikaisesti ja millainen rytmi vauvalla on. Jos on kauheaa koliikkia tms. niin olisi varmaan ihan hyvä pitää poikaa vielä jonkin verran tarhassa. Ja muutenkin tuntuu tosi tyhmältä ottaa poika kokonaan pois tarhasta, kun vuoden kuluttua hänen pitää kuitenkin mennä takaisin eskariin. Toisaalta jäisikö hän osapäiväisenä vähän sivuun leikeistä tms. Tämä ei ole niin yksinkertaista, kun luulisi.

Onko täällä mammoilla kokemusta 5-vuotiaan kotona viihtymisestä, kun päivisin ei lähellä ole leikkikavereita? Meillä on ilmeisesti yhtenä aamuna viikossa tässä lähellä joku perhekahvila, mutta muulloin vähän pidemmällä.

No, niin meni vähän aiheen vierestä, mutta mielelläni kuulen muiden kokemuksia, jos niitä löytyy.

Laru rv 19+1

Vierailija
11/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekkään ei kuulu sen ihmeempiä, mitä nyt masu on kasvanut hirveesti ja näkyy nyt oikein hyvin. Eilen jumpassa alkoi supistella jumpan aikana ja lisäksi joitain liikkeitä ei oikeen pystynyt tekemään kun ei vaan tuntunut hyvältä. Se oli vielä helppo ja kevyt jumppa. Saas nähdä kuinka pitkään sielläkään voi käydä :)

Gallup: mistä olette ostaneet äitiys vaatteita pääkaupunki seudulla?

Mä en meinaa löytää mistään hyviä housuja. oon kattonu lindeksistä, kapp ahlista (sellon) ja H&M:stä. Kaikki on hirveen kapeita malleja. Yhdet leveämmät löyty H&M:stä, mutta niissä hassut taskut ja ne näytti ihan hassuilta mun päällä, joten en nyt sitten ole löytänyt mitään. Niin tai sitten ne on ollu ihan yli suuria mahan kohdalta silleen, että tuntuu et ne vaan roikkuu mut mitään kiristys mahdollisuutta ei ole. En oikeen viitti hankkia monia eri housuja eri raskaus kuukausille, kun raskaus aikaa on muutenkin jäljellä vain 4,5kk. Jos jollain on hyviä ehdotuksia mistä saisi hyviä housuja kertokaa! Yks hame mulla on ja parit vanhat housut menee vielä hetken, mut jos maha tästä vielä kasvaa niin ei kovin pitkään.

Murmeliitta rv 21+5

Vierailija
12/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täs siivouksen ja iskiaskipujen lomassa...

Sain nyt madam mammaltakin ennustuksen ja hänkin ennusti poikaa syntyväksi 5.4.07 (se toinen ennusti 3.4.07) kuulema pieni mutta terve.

Hänen mukaan saisin vielä joulukuussa 2008 tytön =)

unohti vain kertoa kuka on isä, kiirettä meinaa pitää ;D

Onnea ultriin ja käyneille! =D

ja hyvät vloput, lähdemme mun isovanhempien iloksi huomenna taas!

Rv 21+1

Vierailija
13/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täs siivouksen ja iskiaskipujen lomassa...

Sain nyt madam mammaltakin ennustuksen ja hänkin ennusti poikaa syntyväksi 5.4.07 (se toinen ennusti 3.4.07) kuulema pieni mutta terve.

Hänen mukaan saisin vielä joulukuussa 2008 tytön =)

unohti vain kertoa kuka on isä, kiirettä meinaa pitää ;D

Onnea ultriin ja käyneille! =D

ja hyvät vloput, lähdemme mun isovanhempien iloksi huomenna taas!

Rv 21+1

Vierailija
14/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIKKU-TYYPPI taitaakin saada huhtivauvan:) Ei, vaan tulipahan mieleen, että kukakohan meistä on ekana synnytyslaitoksella??

Kaikille ultrassa käyneille onnea!

REEMIS tervetuloa Suomeen!

MIITU78 toivottavasti saat pian yhteytesi toimimaan, emme toki unohda sinua.

KI-RA kyseli vakuutuksista. Meillä oli ensimmäisellä lapsella vakuutus, jonka tosin otimme vasta kolmen kuukauden iässä. Se ei sitten korvannut mitään siihen mennessä sairastettua eli ulkopuolelle jäivät allergiat ja korvatulehdukset (siis juuri ainoat, joihin sitä olisimme voineet käyttää). Vakuutuksen irtisanoimme jossain kahden vuoden kieppeillä, eikä sitä tullut siis käytettyä yhtään. Muille lapsille emme vakuutusta sitten ottaneetkaan. Olemme olleet täysin tyytyväisiä terveyskeskuspalveluihin sekä muutaman kerran on tullut käytyä esim. Jorvissa viikonloppu- ja iltapäivystyksessä sekä myös allergiasairaalaan olemme saaneet lähetteet tosi nopeasti. Olemme ottaneet kaikille lapsille ainoastaan nuorison tapaturmavakuutukset, jotka maksavat alle 20 euroa vuodessa. Samoin aiomme toimia myös toukovauvan kohdalla.

ALPUKKA noi kuntopyöräilyt kuulostaa tosi tutuilta:) Meille ostettiin myös kuntopyörä noin viitisen vuotta sitten, tarkoituksena ajaa tv:tä katsoessa, tulikohan sitä ajettua ehkä viisi kertaa. Muutama vuosi sen jälkeen hankimme stepperin samalla idealla ja samalla lopputuloksella. Toivottavasti innostutte asiasta enemmän!

DAIM, voi kun kateellisena lukee muiden juttuja lumesta ja lumisateesta, täällä selvässä vesisateessa, olisi edes räntää:(

Eilen kävimme lasten kanssa HOPLOP:issa. Onkos kukaan muu käynyt? Meidän lapsemme tykkäsivät niin paljon, etteivät olisi mitenkään malttaneet lähteä pois. Onneksi siellä oli leikkiaika max 2 tuntia, niin ei tarvinnut alkaa asiasta tappelemaan. Paikkahan on tarkoitettu enintään 10-vuotiaille ja esikoinen on syyskuussa täyttänyt jo 11 vuotta. Kassalla eivät kuitenkaan kyselleet mitään iästä ja olinkin valmistautunut valehtelemaan, että on vasta 10-vuotta. Toi sotii kyllä meidän kasvatusperiaatteitamme vastaan pahasti, olimme jo kauan sitten päättäneet, ettemme esim. yritä viedä lapsia leffaan liian nuorina tai osta heille lapsenlippuja, vaikka ovat jo vanhempia. No, nyt sitten päätettiinkin näin, kun olimme jo ehtineet kertoneet lapsille paikasta ja vasta sen jälkeen tajusimme tarkistaa noita ikärajoja.

Nyt tarttee mennä vaipanvaihtoon.

Kolmeplusyks ja 23+1

15/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vaan Larun viestiä ja ajattelin kertoa omia kokemuksia...

Meillä ei ihan samanlaista tilannetta ole ollut, kun kahden ensimmäisen ikäero on vain reilu vuosi, mutta kun keskimmäinen oli 5v, isoveli meni päivittäin eskariin 4 tunniksi. Minä olin lähes koko ajan vauvan kanssa (oli 4kk, kun eskari alkoi), joten poika sai olla yksikseen suurimman osan siitä ajasta. Onneksi poika on yksin viihtyvää sorttia, leikki legoilla tai pikkuautoilla kauan aikaa, tai sitten tietokoneella pelaten Mato Matalan matikkapeliä. Välillä tuntui, että keskittyi autoihinsa niin, ettei edes kuullut, kun käskin syömään.

Olen luuhannut pitkin maakuntaa koko päivän, kun olin veljen vaimon kanssa hankkimassa tukkukorttia, ja samalla sitten leipomo- ja kauppakierroksella. Nyt vain pitää palauttaa järjestys taloon, kun tuntuu meteli yläkerrassa yltyvän :)

Äippä rv 21+4 ja metelisakki :)

Vierailija
16/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo.annikki kävi kertomassa hyviä uutisia ennen joulua, kaikki oli hyvin :)

Vierailija
17/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan flunssa ja supparit ovat ajaneet mut ihan sippiin. tänään oli neuvola ja sain saikkua maanantaihin, jolloin on taas lääkäri, tällä kertaa pyysin suomalaisen ja kokeneemman.

Luulin, että painoa olisi tullut, mutta olikin laskenut 200g! Mihin se kuuden kilon kinkku katosi ja kaikki suklaat? Masu mitta oli 20 eli normaali. Hb oli jo laskenut 118:aan ja rautaa pitäs syödä sekä kalsiumia. Oli jotenkin ihana kerta kun juteltiin kaikkee voinnista ja siitä miten koin sen lapsivesitutkimuksen yms. Tuli olo, että kerrankin jollain oli aikaa kuunnella ja ennenkaikkea ymmärrystä. Vää ihan itkettää taas... No siihenpä sitten hyvät fiilikset loppukin kun opettaja ahdisteli ilmoitettuani saikusta. Odottelen nyt maanantain lääkäriä ja otan sitten selvää, että mitä jatkossa. Eniten huolettaa, että saanko mistään rahaa jos työvoimakoulutukseni keskeytyy!? Kuitenkin tärkeintä on tämä vilkas vipeltäjä, joka dopleriakin potkaisi niin, että rusahti :)

Rakenneultraankin voisin vielä mennä, mutta enpä tiedä kun lapsivesitutkimuksen yhteydessä tutkittiin kaikki. Toisaalta pikkuisten katseluun ei kyllästy. Huomaa siitäkin miten kaikki täällä on ihan täpinöissään;)

Kävin tänään lindexillä katsomassa mammavaatteita, mutta olipa surkeet valikoimat, pöh. Onneksi ei tarvinnut kuitenkaan tyhjin käsin poistua kun minäitepiiperolle ostin pari paitaa ja housut sekä vauvalle aivan ihanan trikoohatun! Meinas ryöstäytyä ostaminen käsistä, mutta onneksi ei ollut pieniä kokoja yksissä potkareissa :)

Nyt loppu tää romaani tältä päivältä

AatuEetu 19+6

Vierailija
18/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nopsaa vain kirjotan ultrakuulumisia:) oon siskon luona käymässä ja en viitsi viettää aikaa koneen kanssa seurustellen sen suuremmin:)

Mutta ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin!! LA tosin muutettiin pikkasen myöhemmäks,koska sikiö vastasi viikkoja 19+4 ja kk:n mukaan mulla olis tänään 20+6. eri mitat heitteli 19-20viikon tienoilla ja eipä se kätilökään varmaks tiennyt muuttaakko vai ei,mutta muutti nyt kuitenkin kun lopputulos heitti useamman päivän. onneks kuitenkin vauvalla kaikki hienosti näytti olevan ja hyvin liikkuvainen sikiö oli<3

Ja jäi sitten sukupuolikin arvoitukseks ja jännitykseks vielä:) ei uskaltanut kätilö varmaks sanoa vilahtiko kivespussit....itsekkin enemmän näin poikaa siinä,mutta ei kyllä kätilö sanonut mitään kun ei varma. kontrolliajan sain 10viikon päästä istukan sijainnin takia...hetihän mä vähän oon nyt sitä miettinyt ja stressannut että apua.istukka oli siis takavasemmalla ja laskeutui kohdunsuun lähelle. kätilö kyllä meinas et se siitä nousee ylemmäs kun kohtu kasvaa eikä siitä sen enempää puhunut muutakun sanoi että tarkistetaan silti 10viikon päästä asia.

Mutta tässäpä nämä omat hehkutukset ja palaan illalla lukemaan teidän kuulumiset kun nyt en ehtinyt ku alkupään viestejä äkkiä katsoa. Ultrassa oli joku muukin käynyt,hienoa että kaikki oli hyvin=)

Nyt menoks....hyvää torstain jatkoa kaikille ja voikaa hyvin!!

toymama 19+5 nyt uuden laskun mukaan ja ai niin se LA 26.5

Vierailija
19/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOYMAMA mulla oli viime raskaudessa vielä rakenneultrassa istukka täysin kohdunsuun päällä, mutta kontrolliultrassa oli sitten noussut ylöspäiin. Lääkäri sanoi, että lähes kaikki nousevat. Sinulla ei varmaan ole mitään stressattavaa, kun on vain enää lähellä eikä enää kokonaan päällä!

LARU kiitos muuten eilisestä tiedosta, että paino nousee eniten juuri viikoilla 17-24. Tuli heti parempi tunne tuon oman painonnousun suhteen!

Kolmeplusyks ja 23+1

Vierailija
20/23 |
04.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin vain nopsasti moikkaamaan sillä huomasin että yle teemalta tulee prisma:elämä ennen syntymää. Pakko katsoa. Toinen osa huomenna samaan aikaan eli 19.00

Onnittelut ultrakuulumisista kaikille!

Omaan napaan ei kummempaa..kovaa nälkää ja nyt pukkaa joko pissa tai hiivatulehdusta..on sen verran kurja olo tuolla alapäässä:(

taitaa tulla lääkärireissu illalle..olispa vain hiiva niin selviäisi apteekkireissulla..

Almaeinolle tsemppiä iskiaskipuihin.. itekkin sillon taistelin koiran kanssa pihalla vaikka lääkäri kielsi.. ei vain osannut olla menemättä. Nilkutin itkun kanssa minilenkkejä. Ole viisaampi ja jätä tehtävä miehelle:) Kyllä ne kivut sieltä loppuu..vaikkei siltä tuntuisikaan. Itellä loppui kokonaan ihan parissa päivässä:)

okei.. lisää taas myöhemmin.. nyt on liian mielenkiintoinen tuo sarja:)

t. Mirage 21+5