Kirppareilla käynti on nykyään yhtä tyhjän kanssa
Ero hinnoissa käytettyjen ja uusien vaatteiden välillä on niin pieni. Jos viitsii laittaa vähän enemmän rahaa, voi ostaa laatuvaatteen joka kestää, kirppisvaatteesta ei koskaan tiedä. Sääli että nuo ovat kallistuneet niin paljon, taidan lopettaa kirppistelyn tähän.
Kommentit (4)
On totta, etta joillakin kirppiksilla/myyjilla hinnat karanneet kasista, ehka kirppisbuumin myota.
Jos kuitenkin osaa katsoa vaatteen materiaalit, seka esim. ompelujaljen, saumarakenteet ja vaikkapa nappien kiinnityksen, niin laatuvaatteita voi silti viela kirppiksilta loytaa edullisesti - ainakin jos vertaa siihen, etta ostaisi saman tuotteen kaupasta. Ja jos vintage-vaatteesta kyse, niin silloinhan sita ei edes kaupasta voi enaa ostaa, joten siinakin mielessa sen arvo suurempi. Akryylia ei kannata ostaa ikina, ei edes uutena. Itse keskityn kirppistuotteissa aika lailla puuvillaan, silkkiin ja villaan, enka juuri koskaan neulos/trikootuotteisiin.
..ja se on kans totta, etta vaatekaupoissa, etenkin kaikissa ketjuliikkeissa, on laatu aivan jarkyttavan huonoa nykyaan. Jaa ostamatta.
Kirppikseltä voi löytää vaatteita, jotka on tehty siihen aikaan kun materiaalit olivat vielä kunnollisia. Nykyään kaupoissa on naisille pelkkää tekokuitua, tai jos on puuvillaa, niin se on ohutta ja lörpähtää nopeasti pesussa.
Minä taas olen löytänyt kirppikseltä todella edullisia ja laadukkaita vaatteeita. Aion jatkossa käydä siellä. Vaatekaupoissa en ole käynyt vuosiin, miksi maksaisin 10 kertaisen hinnan uudesta vaatteesta, josta saumat repeää ekassa pesussa.