Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ristiäiset muualla kuin kotona? Millaisia teillä on ollut?

Vierailija
03.09.2008 |

Meille ei kertakaikkiaan mahdu 13 aikuista ja 7 lasta, ja tuota vähemmäksi ei vierasmäärää saada ja nytkin jo jotkut vetävät herneen nenään kun ei kutsuta.

Millaisia ristiäisiä teillä on ollut muissa tiloissa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli myös niin iso vierasjoukko että kotiin ei olisi mahtunut. Seurakuntakodilta löytyi kaikki astiat ja kahvinkeittimet ym, ei tarvinnut muuta kuin tuoda tarjoamiset ja koristelut mukana ja vähän siistiä paikkoja ristiäisten jälkeen. Tosi helppoa!

Vierailija
2/15 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä itse ristiäiset kirkossa ja jatkot samassa rakennuksessa olevassa seurakuntakodissa, jossa tosiaan kaikenlaista tykötarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin täydellinen keittiö + astiat käyttöön, paikalla ei siis ollut ketän seurakunnan puolesta. Maksettiin muutama euro pöytäliinojen pesusta tms. Kukatkin oli pöydissä valmiina

Vierailija
4/15 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska asuimme tuolloin alle 40 neliön yksiössä ja vieraita, ihan lähisukua + kummit oli tulossa 14 aikuista ja 11 lasta. Varasimme seurakunnan leirikeskuksesta juhlatilat, siis sali + keittiö astioineen, koneineen, liinoineen. Hintaakin ottivat jonkun verran, mutta en nyt muista paljonko.

Helppoa ja mukavaa siinä mielessä, että omaa kotia ei tarvinnut siivota ja järjestellä ennen eikä jälkeen juhlien. Tilanahtautta ei ollut tietenkään ja kerrankin tarjoilupöytä oli tarpeeksi pitkä... =0) Huono puoli oli se, että tila oli vähän kolho koivuisine kalusteineen koristeluista huolimatta ja aavistuksen liian suuri. Eikä sitä kodin tunnelmaa tietenkään ollut, mutta pakkotilanteessa ihan passeli ratkaisu.

Vierailija
5/15 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita ei ollut kauheesti, mutta meille ei olis mahtunut sekään vähä. Lisäks vielä asutaan ihan toisella puolen maata kuin suurin osa molempien suvuista - vieraiden oli helpompi tulla juhlapaikalle.

Äiti oli kamalan mielissään kun ehdotin ristiäisiä ja touhusi tarjoiluita ja muita, ja hoiti vauvaa, samoin kuin tuliterät tädit, innoissaan.

Kivat juhlat oli, ja hirveästi helpotti mua kun ei tarvinnut olla vastuussa järkkäilyistä.

Vierailija
6/15 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ainakin helppo ratkaisu. Ei tarvinnut huolehtia oikeastaan mistään, muuta kun laskun maksusta. Ja seurakunnan tilavuokra /pöytäliinat ei kohtuuttomia ollut.

Vierailija
7/15 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka laittaa äitinsä ristiäisiä järkkään?

Vierailija
8/15 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin kaikki muutkin meidän perheestä. Itse ollaan tosin järjestetty, mutta tietysti saatu sitten apua sieltäkin.

Vierailija
9/15 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hössötti ja leipo esikoisen ristiäisiä varten vaikka mitä, vaikken mikään teini ollut(28v) :).

Meillä kun suvussa tapana että autellaan toisia.

Kuopuksen kekkereissä otin pitopalvelusta kaiken, ni anoppikin pääsi helpommalla

Vierailija
10/15 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja 9 serkkuani kastettiin mummolassa, omat lapset samoin kastettiin minun vanhempieni luona. Yleinen tapa muutenkin täällä päin, kun mummolat tavallisesti isoja maalaistaloja tms. ja nuorempi polvi asuu ahtaammin.

Vierailija
11/15 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli molemmat ns. nähtävyyskohteita paikkakunnalla. Ruoka tuli pitopalvelun kautta. Miehen perhe Ruotsista, saivat samalla tutustua paikkakunnan nähtävyyksiin. Hienoja tilaisuuksia ilman hirveää stressiä. Sitä tekemistä muutenkin pienten kanssa riittää!

Vierailija
12/15 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pidetty mummolassa.

Voi sitä hössötyksen määrää! Yksikin perhe oli viikon verran siellä mummolassa leipomassa ja siivoamassa ja suunnittelemassa mummon kanssa lautasliinojen väriä. Ihan kauhea sirkus mutta eivät kehdanneet kieltäytyä tästä väsyttävästä kunniasta.

Vierailija
13/15 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teini-äiti, vaan liki nelikymppinen, mutta meilläkin pidettiin anoppilassa ja anoppi hoito koko shown kukkien tilaamisesta pitopalvelun valitsemiseen. On innokas järjestelijä (kuten periaatteessa minäkin) ja ristiäiset olivat sille kovempi juttu kuin mulle, joten ihan mieluusti annoin hänen ne hoitaa ja keskityin itse vain nauttimaan ja seurustelemaan. Oikein kivaa niin :-). Toki pidin viimeisen kontrollin itselläni, että tilaisuus ei riidellyt omien mieltymysteni ja arvojeni kanssa. Eli itse valittiin musiikki jne...

Vierailija
14/15 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ristiäiset mummolassa ja mummo järkkäs ja siivos kaiken ihan mielellään ja itse ehdottaen. Mullehan se oli helppoa kun ei tarttenut kun paikalle mennä. No, olin mä sentään papin varannut ;-)

Oon jo 34v. jos se jotain kiinnostaa. Miksen olisi antanut äitini hoitaa kaikkea, kun se halusi, ei ole ikäloppu ja oli iloinen asiasta? Eikä sillä ollu univelkaa, niin kun mulla silloin...

Vierailija
15/15 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekat kirkossa ja jatkot seurakuntatalolla. pitopalvelu.

tokat srk:n tilassa. puolittainen pitopalvelu.