Mitä pyytäisitte palkkioksi
Kun pojan kaveri tulee 2vkoksi asumaan meille? Äiti on sen ajan työmatkalla. On yh.
Minäkin olen totaali yh. Meneehän rahaa ruokaan.
Kommentit (42)
Palkkio = korvaus tehdystä työtä siihen liittyvät kulut mukaan lukien.
Mun pitää vaan kehittää todella edulliset ruuat.
Lasagnea ja salaattia, lihakeittoa, hirvipataa ja perunamuussia, sitähän syödään monta päivää. Kasvissosekeittoa ja sämpylöitä, juustoa. Lohta ja uunijuureksia.
Pitääkin osataan tehdä itse. Ja se on hyvää.
Mitä muuta edullista ruokaa voin tehdä?
Ap
Eikös 15-vuotiaat syö aika paljon, kun ovat kasvuiässä?
Viikon asumisesta 25 euroa on hävyttömän vähän.
Te ette ole edes tuttuja sen äidin kanssa.
Tulet vielä moittimaan itseäsi, kun sun rahat loppuu syöttämällä jonkun muun lasta puoli kuukautta.
Nyt menee ap jo trollauksen puolelle. Höpön löpöä koko stoori.
Jos pojan äidillä on työmatkoja ulkomaille, ei taida olla ihan pienipalkkaisimmassa työssä. Rohkene nyt vaan pyytää se ruokaraha.
Ei ole höpön löpön koko stoori vaan totta. En veloita petivaatteista tai vaatteiden pesusta. Ruuasta olisi mukava saada korvausta, mutta minulla ei ole sydäntä pyytää häneltä rahaa. Heillä ei ole autoa ja asuvat pienesti. Äiti on tilapäisissä töissä, toisessa maassa. Minulla on keskivertoansiot. Siihen vielä kilometrikorvauksia.
Ap
Miksi juuri sinä. Eikö kukaan läheinen auta. Siksikö sinä, koska sinua saa riistää? - Itse ottaisin 500 euroa.
Heillä ei ole läheisiä auttamassa. En edes muista mistä se lähti tämä idea. Minä varmaan hyväsydämisenä tarjosin mahdollisuutta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen lapsi?
Hän on 15v. Onneksi olen lomalla osan hoitoajasta niin voin kotona leipoa pojille jotain mukavaa ja siivoilla kotia jouluksi.
Ap
Sinulla on lämmin sydän. Ihanaa joulunalusaikaa sinulle ja pojallesi!
M52
Vierailija kirjoitti:
Heillä ei ole läheisiä auttamassa. En edes muista mistä se lähti tämä idea. Minä varmaan hyväsydämisenä tarjosin mahdollisuutta.
Ap
Tarjosit itse siis majoituksen täyshoidolla. No sitten älä odottele korvausta. Pessimisti ei pety.
Tarjoaisin mielelläni nuorelle ilman rahallista korvausta kaiken. Eri juttu on yleinen jaksaminen sen suhteen, että taloudessa olisi ylimääräinen ihminen noinkin pitkällä vierailulla - sitä ei korvattaisi rahalla, enkä ryhtyisi sellaiseen vastuunottoon ja vaivaan ihan muista kuin taloudellisista syistä johtuen.
Millainen 15-vuotiaan yh-äiti ottaa tilapäistöitä ulkomailta? Juttu haisee provolta.
15v pärjää kyllä kotonaankin kunhan äiti jättää ruokarahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun pitää vaan kehittää todella edulliset ruuat.
Lasagnea ja salaattia, lihakeittoa, hirvipataa ja perunamuussia, sitähän syödään monta päivää. Kasvissosekeittoa ja sämpylöitä, juustoa. Lohta ja uunijuureksia.
Pitääkin osataan tehdä itse. Ja se on hyvää.
Mitä muuta edullista ruokaa voin tehdä?
Ap
Peltipitsaa, lettuja, köyhiä ritareita.
Mä en pyytäis mitään. Vastavuoroisesti oma poika vois mennä heille tarpeen mukaan.
Min. 30e päivä, sen maksan pikkukoirankin hoidosta.
Missäs tämän lapsen isä tai isovanhemmat on?
Luulin, että sait 25 euroa päivä. 10 euroa per päivä on aivan liian vähän.
Ap on muutenkin köyhä yh, niin tietää mitä köyhää ruokaa voi muutenkin tehdä.15v saa vielä lapsilisää. Lapsilisät on lapsien kulujen tukemiseen. Ei se toinen köyhä yh voi antaa 2 viikon edestä lapsilisää ruokarahaksi, ei pitäähän ulkomailla päästä 2 viikon työrupeamalla bilettämään vapailla. Tyhmä kysymys Porvoosta saa tyhmän vastauksen.
Mä en pyytäs mitään palkkioksi, jos olen apua tarjonnut. En kyllä olekkaan köyhä yh.
Ei tuo ole palkkio, vaan kulukorvaus!