Vakava masennus, läheisen kuolema, läheisen sairastuminen, rahavaikeudet. Miten ihmeessä kaiken jaksaa?
Huoh. Väsyttää valtavasti. Paljon täytyy järjestellä asioita. Yksi menehtyi, toisella vakava sairaus. Kolmas alkoholisoitunut entisestään, josta olen myös hyvin huolissani. Kaikki nämä lähimmäisiä. Sitten on ne omat ongelmat jotka olen työntänyt syrjään nyt. Kohta pitäisi töihin palata ja jaksaa.
Vähän on olo että nytkö se korttitalo todella sortuu. Pakko tietenkin vain jaksaa jotenkin yksi päivä kerrallaan. Pelottaa mitä seuraava viikko tai kuukausi tuo tullessaan ja toivon vain että jaksan pusertaa ettei tulisi ainakaan enempää ongelmia.
Kommentit (3)
Kestää kun ei ole vaihtoehtoja eikä mieti liikaa.
Mulla oli myös (vuosia sitten) huippu 6kk: äitini sairaus todettiin ja hän kuoli, tuli avioero, jäin yksinhuoltajaksi, meni lähes kaikki omaisuus, muutin lasten kanssa ja jouduin vaihtamaan työpaikkaa. Lisäksi huolehdin täysin lamaantuneesta isästäni.
Vuosien mittaan toki muitakin ongelmia (mm 4 keskenmenoa, taloudellinen romahdus, kallis oikeudenjäynti yms yms)
Kaikesta selviää!
Onko tämä vakava masennus ns. omadiagnoosi vai oikein psykiatrin antama? Nimittäin vakavassa masennuksessa et osaa hoitaa edes itseäsi (mennä suihkuun, tehdä ruokaa, kävellä ulko-ovesta pois, ylipäätään keskittymään mihinkään,et edes kirjoittelemaan tälle AV palstalle.
Tuo on kuule vielä keporautaa siihen verrattuna mitä monet muut joutuvat kestämään. Tee asioita omaan tahtiin ja asia kerrallaan. Lepää välillä. Ajan kanssa asiat helpottavat, kun hautajaisista, kuolinpesästä ja perinnönjaosta on selvitty yksi ongelma on jo ohi. Vakava sairaus voi viedä äkkiä, joten samat ongelmat odottavat, mutta kun ne on tehnyt kerran, ne on helpommat hoitaa. Alkoholisoituminen johtuu ajan kanssa myös ongelmiin ja nuo 3 ongelmaa ovat taas edessä.
Töissä on se hyvä puoli että omat ja muiden ongelmat voi unohtaa ja keskittyä töihin.