Miten voi olla mahdollista että ei muka juuri koskaan syö mitään
Ja silti on lihava?Meillä on töissä yksi 150kg punkero joka ei omien sanojensa mukaan juuri koskaan syö mitään ja silti matamilla on painoa 150 kiloa ja rapiat.
Kommentit (9)
Ihmisillä on todella hämärtynyt käsitys nykyään siitä, mikä on normaali tai iso annos ruokaa. Tai minkälaisia energiasisältöjä tietyissä raaka-aineissä tai tuotteissa on.
On mullekin tullut vastaan henkilö, joka omasta mielestään oli pieniruokainen. Kun vietettiin pari päivää samassa porukassa, niin arviolla tämä noin 150 senttinen ei erityisen urheilullinen ja kevyesti ylipainoinen henkilö söi kolmisentuhatta kilokaloria per päivä, kun huomioi energiapatukat, limsat, alkoholin tissuttelun jne.
Ei syö lämmintä ruokaa juuri mitään, mutta niiden välissä sitten puputtaa herkkuja
Esittää muille ettei syö ja sitten ahmii iltaisin ja öisin
Minäkin syön vain kerran päivässä ja olen ylipainoinen - paino laskusuunnassa toki tällä menetelmällä :)
Mä tunnen monia jotka ei paljoa syö ruokaa. Joku suklaapatukka silloin ja toinen tällöin korvaa aika hyvin kalorivajeen niin ei pääse laihtumaan.
Minä syön yleensä hyvin kevyesti. Aterioita jää välistä ja ateriaksi riittää esim. valmis salaatti tai joku mikroateria. Joskus voin syödä vain muutaman siivun makkaraa ja lasin maitoa. Joskus pitää muistuttaa myöhään illalla että syödäkkin pitää kun en ole koko päivänä syönyt mitään. Silti merkittävä ylipaino.
Itse yhdessä työpaikassa kiinnitin huomiota, että yksi söi töissä vain aterian korvikkeita. Vapaalla sitten kului siideriä ainakin aftereilla yms. Toinen taas söi vain omia eväitä ja eväsastiana oli sellainen tupperin salaattikulho. Se oli täynnä pastaa yms ja kaikki meni. Mutta pullaa ei voinut ottaa missään tapauksessa, ettei liho.
Luulen, että molemmissa tapauksissa ei ollut mitään käsitystä siitä, mistä sitä energiaa tulee ja mikä on normaali annoskoko. Tai paljonko vaikkapa salaattiin voi laittaa kastiketta.
No siis lihavan kehon ylläpito samassa painossa ei vaadi jatkuvaa järkyttävää mässäilyä, jos keho on pääosin rasvaa, se on passiivista kudosta eikä levossa nosta kulutusta niin paljon kuin monet tuntuvat kuvittelevat. Ylläpitokalorien ero hoikkaan voi olla vaikkapa yhden voileivän verran.
Lihominen toki vaatii ylimääräisiä kaloreita, ja moni kyllä aliarvoi ruoan sisältämän energian. Ihmisten kehot myös käsittelevät ruokia aivan eri tavalla riippuen hormoneista, kehonkoostumuksesta, suoliston mikrobeista jne. Mutta tietenkin on mahdotonta syödä "ei mitään" ja lihoa tai pysyä lihavana.
Dementia?