Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan tehnyt itse reikää korvalehteesi?

Vierailija
04.12.2023 |

Kerro siitä.

Minä tein kaksi kertaa, ensin olin ehkä yhdeksän ja sitten kymmenen. Yksitoistavuotiaana sitten sainkin reiät korviin, vaikka piti saada vasta 15-v. Taisivat vanhemmat vähän pelästyä.

Muistan, miten reiän tekemisessä meni kauan, varmaan puoli tuntia. Kyllä sitä lapsena keksii kaikenlaista.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään kertomista ole. Tilasin sopivan lävistysneulan, pistin korvan läpi ja pujotin korun paikalleen. 

Vierailija
2/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jollain hakaneulalla joskus teininä... Oli kyllä korvissa reiät, mutta halusin toiseen korvaan kaksi. Muistan kun joku tuttu tyttö oli yrittänyt tehdä hakaneulalla napalävistystä, tuli paha tulehdus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Miksi olisin kun sen hoitaa ammattilainen parissa minuutissa?

Vierailija
4/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tein! 90-luvulla teini-iässä punkkarivaiheessa lisää reikiä. Kai se oli tavallisella neulalla, en oikein muista.

Ei silloin ollut lävistysliikkeitä pienemmissä kaupungeissa (isoimmissa varmaan oli), eikä edes yleisesti tiedossa että korviksia voidaan tehdä niinkin. Jos otti ammattimaisesti tehdyt reiät, ne olivat pistoolilla ammutut kultasepänliikkeessä.

Vierailija
5/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat eivät antaneet lupaa / rahaa, joten tein itse. Jääpalalla puudutin korvanlehden ja nuppineulalla läpi. 

Vierailija
6/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä paljon kertomista ole. Putsasin korvanlehden ja sen vanhan harkkarikorun jolla aiemmat reiät oli tehty ja työnsin läpi. Sattui kyllä aika huolella, mutta kun piti saada "koviksena" se toinenkin korvis toiseen korvaan.

Eikä se tulehtunut eikä ole ollut ongelmaa, mutta eipä siinä tullut pidettyä korvista kuin ehkä vuoden ajan. Nykyään en käytä korviksia oikeastaan koskaan edes noissa ekoissa.

Vierailija
7/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein jollain hakaneulalla joskus teininä... Oli kyllä korvissa reiät, mutta halusin toiseen korvaan kaksi. Muistan kun joku tuttu tyttö oli yrittänyt tehdä hakaneulalla napalävistystä, tuli paha tulehdus. 

Me tehtiin kolmen tytön kanssal hakaneulalla kaikille huulikävistykset molemmille puolille lasten suljetulla psykiatrian osastolla. hoitajat suuttu tosi paljon kun oli vastuussa meistä ja tuli noottia vanhemmilta. Oltiin 11,12 ja 13 vuotiaat.

Vierailija
8/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat eivät antaneet lupaa / rahaa, joten tein itse. Jääpalalla puudutin korvanlehden ja nuppineulalla läpi. 

No sitten. Eihän siinä muukaan auttanut.

Kai steriloit neulan?

Vierailija
9/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt muistaakseni teininä. Ja aikuisena survonut reikiä puoliksi umpeen menneisiin reikäkohtiin.

Nenään tein myös 90-luvun alussa itse reiän. Pidin siinä ensin isohkoa hakaneulaa, ennen ku laitoin korun. 😳

Enää en nenäkorua ole käyttänyt 2000-luvulla, mutta reiän jälki näkyy vieläkin.

Toisessa korvassa on monta reikää tuolla ylhäällä, mutta en niitä ite tehnyt. Käytän niissä korviksia kun muistan, ettei menis nekin umpeen. Reikiä oli koko korva täynnä mutta enää on 3 auki. 

N51

Vierailija
10/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painoin kaverille, mikä lienee klemmari ollut... Olin aika fakiiri, pystyin pistämään toislle reiän korvaan, eikä itseäni sattunut yhtään. Mutta ei tehnyt mieli koittaa itse sen jälkeen.

Vierailija
11/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tässä paljon kertomista ole. Putsasin korvanlehden ja sen vanhan harkkarikorun jolla aiemmat reiät oli tehty ja työnsin läpi. Sattui kyllä aika huolella, mutta kun piti saada "koviksena" se toinenkin korvis toiseen korvaan.

Eikä se tulehtunut eikä ole ollut ongelmaa, mutta eipä siinä tullut pidettyä korvista kuin ehkä vuoden ajan. Nykyään en käytä korviksia oikeastaan koskaan edes noissa ekoissa.

Sama, en ole vuosikausiin pitänyt korviksia enää. Itse tehdyt reiät ovat umpeutuneet ajat sitten. Ne ensimmäiset kultasepänliikkeessä, taisi olla 8-vuotiaana tehdyt saisi varmaan survottua auki, jos yrittäisi. Sinällään harmi, kun aikuisena tuli sitten ostettua paljon kalliimpia korviksia :D

Iän myötä pahentunut nikkeliallergia tai varmaan jokin muukin vaikutti, ettei tee mieli pitää korviksia. Mistä tahansa materiaalista tehty korvis aiheutti kuumotusta ja kutinaa korvanlehdessä. Niistä mitkä ilmeisesti sisälsi nikkeliä meni koko korvalehti punaiseksi ja turvonneeksi, ja alkoi vuotaa kudosnestettä rei'istä.

Vierailija
12/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se muuten oli, jääpalalla puudutus! Ei siihen aikaan mitään nettiä ollut, mistä tällaisia ohjeita olisi päässyt etsimään. Perimätietona kulki toisilta nuorilta miten tehdä itse reikiä. Taisin itse steriloida neulan puhdistusaineen lisäksi ensin polttamalla, koska sekin tuli ohjeena.

Vierailija
13/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista ostin neuloja ja putsasin korvan ja korun. Ei sattunut ja hyvät tuli vieläkin on korvikset niissä. Tein myös nenään molemmille puolille reijät, mutta ne eivät sopineet kumpikaan mun nenään.

Vierailija
14/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jollain parsinneulalla molempiin korviin kaksi, plus rustoon pari jotka ei parantuneet oikein koskaan ja nenään myös sellaisen joka oli kipeä aina. Ja napaan liian lyhyen.

Ammutut 1. korvareiät sain jo al-asteella ja 18v teetin kielilävistyksen ruotsissa kaverin kanssa.

Oi niitä aikija, onneksi eivät ole täällä...

Vierailija
15/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä edelliseen, että viimeiset tein ruiskuneulalla eli sellaisella joilla lävistykset oikeasti tehdään. Vahva suositus jos aikoo. 1) stariili, 2) menee läpi kuin ei mitään 3) korun pää onttoon kärkeen ja takaisinvedolla sisään. vrt. parsinneula.. ja korun tulee olla laadukas.

Vierailija
16/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin just temusta korvanrei'itys vehkeet. Onks kukaa testannu niitä?

Vierailija
17/17 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään kertomista ole. Tilasin sopivan lävistysneulan, pistin korvan läpi ja pujotin korun paikalleen. 

Sama. Seitsemän korvista tehtynä näin. Yksittäispakatut laadukkaat lävistysneulat ja kirranteräksiset korut sekä hyvä hygienia lävistysvaiheessa.

Rustokorut ja muita lävistyksiä sitten teetetty ammattilaisella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi