Olenko hirveä ihminen?
en ole nähnyt äitiäni (hän on 76) moneen viikkoon kasvotusten. olemme jutelleet puhelimessa ja viesteillä mutten ole käynyt hänen luonaan koska minulla on ollut kiireitä. nyt vähän aikaa sitten äitini joutui sairaalaan ja teholle, koska hänellä oli todella huono olo (Veljeni vei hänet sinne ja kertoi minulle) Äitini on sekavassa tilassa ja puhuu omiaan eikä muista lapsiaan. nyt minulla on hirveä olo kun olen käyt hänen luonaan viimeksi melkein kuukausi sitten. Tunnen että olen ollut aivan hirveä lapsi ja pelkään että äitini ei enää toivu takaisin omaksi itsekseen. mitä teen?
Kommentit (3)
Mene veljen kanssa yhdessä, veli tukenasi tai joku ystäväsi. Katso onko äidin asiat hyvin ja mikä lääkitys. Mikä tilanne, kysy lääkäriltä jos saa jostain kiinni puhelimella erikseen. Varmaan silti ahdistavaa kun tilanne on mikä on. Mitä veli sanoo ja onko muita sukulaisia käynyt, joku yksi täti esimerkiksi. Tarvitseeko äiti jotain sairaalan ulkopuolelta. Haluaako vastauksia päivittäin jos ei muista asioita. Onko ahdistunut vai luottavainen.
Äitini oli teholla, menetti muistinsa, mutta siltä kahdelta viikolta oli kuitenkin kaksi muistoa, pankkikirjat pikkuveljelläni ja takkini erikoisen kauluksen. Äitisi voi muistaa vierailusi tai ei, mutta näet itse hänet. Jos äidistäsi on huolehdittu, älä turhaan soimaa itseäsi, ihminen tekee parhaansa, aina ei vain jaksa.
Käy sairaalassa, vaikka äiti ei muista, sä muistat ja jäät katumaan jos et käy jos sattuukin että ei selviydy.