Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko klo 16 liian aikainen kellonaika pyytää vieraita tulemaan syömään?

Vierailija
03.12.2023 |

Monelta yleensä pyydätte vieraat paikalle tuollaiseen ihan perus illanviettoon? 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se aika hankala. Jos on kerran vapaapäivä, vieraat ovat ehkä nukkuneet myöhään ja syöneet siis aamiaisen normaalia myöhemmin. Sitten lounas on syöty ehkä kahden maissa. Ei neljältä voi mitenkään olla vielä ruokahalua.

Mutta jos sille on jokin syy, voithan kutsua vieraat neljäksi ja tarjota silloin vaikka glögiä. Seurustelette tunnin-pari ja sitten alat valmistella ateriaa. Kun kaikki on hyvin esivalmisteltu etukäteen, pystyt samalla pitämään vähän seuraakin. 

Jos valmiiksi tietää että mennään neljäksi jonnekin syömään niin varmaan voi myös ennakoida syödä hieman kevyemmän lounaan. Ja jos neljältä mennään kylään niin tuskin se ruoka ihan heti ovelle kannetaan. Itse olisin kiitollinen jos joku kutsuisi tuohon aikaan, koska silloin pääsisin ajoissa kotiin tekemään omia iltapuuhi

Mitä puuhia sinun nyt pitää ihan joka päivä tehdä? Minä ainakin haluan nauttia kyläilystä enkä todellakaan halua aikaisin kotiin puuhastelemaan kotitöitä. 

Kotimatka, koiran ruokinta ja iltalenkki, meikin putsaus, suihku, hampaiden pesu, iltajooga, meditointi... 

Vierailija
22/27 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se aika hankala. Jos on kerran vapaapäivä, vieraat ovat ehkä nukkuneet myöhään ja syöneet siis aamiaisen normaalia myöhemmin. Sitten lounas on syöty ehkä kahden maissa. Ei neljältä voi mitenkään olla vielä ruokahalua.

Mutta jos sille on jokin syy, voithan kutsua vieraat neljäksi ja tarjota silloin vaikka glögiä. Seurustelette tunnin-pari ja sitten alat valmistella ateriaa. Kun kaikki on hyvin esivalmisteltu etukäteen, pystyt samalla pitämään vähän seuraakin. 

Jos valmiiksi tietää että mennään neljäksi jonnekin syömään niin varmaan voi myös ennakoida syödä hieman kevyemmän lounaan. Ja jos neljältä mennään kylään niin tuskin se ruoka ihan heti ovelle kannetaan. Itse olisin kiitollinen jos joku kutsuisi tuohon aikaan, koska silloin pääsisin ajoissa kotiin tekemään omia iltapuuhi

Mitä puuhia sinun nyt pitää ihan joka päivä tehdä? Minä ainakin haluan nauttia kyläilystä enkä todellakaan halua aikaisin kotiin puuhastelemaan kotitöitä. 

Miksi kyläilystä voi nauttia vain silloin jos se tapahtuu myöhäiseen aikaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat saa kutsua juurikin siihen aikaan kun itelle sopii, jos vieraille ei sovi niin ei tartte tulla. Varsinkin kun on tälläsiä vieraita jotka ei lähe sitte kulumallakaan, parempi alottaa ajoissa et voi sit sanoa et hei ootte ootte jo ollu 6 tuntia, oisko aika lähteen kotio.

Vierailija
24/27 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rytmeihin tuo aika sopisi juuri täydellisesti. Ja tiedän että myös mun ystävien. Ollaan kaikki päiväkoti ikäisten äitejä ja 16-17 aikoihin on aina kaikilla ruoka-aika. Itse en edes tykkäisi syödä enää myöhemmin, tulee vain huono olo. Toki näitä ruokailurytmejä on monia. Eli kutsu just siihen aikaan kun on sulle itsellesi hyvä. 

Vierailija
25/27 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on omassa elämässään oma ruokalurytminsä. 

Jos saan kutsun syömään jonnekin, niin sovitan päivän muun ruokailun sen mukaan.

Jos kutsu on klo 16, niin jätän lounaan kevyemmäksi.

Meillä syötiin tänään ns. lounas eli päivän ainut lämmin ateria neljän jälkeen.

Vierailija
26/27 |
03.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glögi + herkut kutsun  kuudeksi illalla. Illallinen seitsemäksi. Neljältä sopisi tee, kahvi tarjoilu jos joku on jo kotiutunut töistä.  Elämmemme aikuisten elämää.

Vierailija
27/27 |
04.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin silloin kun lapset olivat pieniä kutsuimme ystäväperheet meille tuohon aikaan. Nyt olemme taas niin vanhoja että yöunta arvostetaan ja halutaan olla puolenyön aikaan kotona.

Yleensä tunti menee jutellessa ja alkupaloja/-drinkkejä maistellen ennenkuin päästään varsinaiseen ateriaan. Kevyesti venyy puolilleöin. Kun lapset olivat pieniä heidät laitettiin siskonpetiin nukkumaan  ja me vanhemmat jatkoimme syömistä.

Ulkomailla asuessamme on helpompi kutsua ystäviä lounaalle jolloin ilta jää itselle. Päivälliselle kutsutaan vasta klo  19