~*~Enskattaret torstaina~*~
Kommentit (32)
Kävin sitten neuvolassa klo 10. Ultrattiin reilun vartin verran, eikä Poitsu suostunut liikkumaan yhtään. Menin sit välillä labraan (kun kutisee joka puolelta niin pirusti) ottamaan maksa-arvot ja juomaan mehua, jospa se virkistyisi kun saa sokeria. Sit uudelleen ultrattavaksi, ja toisen käden sormet Poitsu suoristi ei oikein muuta tehnyt. Hikka sillä kyllä oli ja kova:) Eli pieni liike saatiin, eikä tarttenut naikkarille lähteä! Alkaa olla stressaavaa:( Tiistaina oli tosi hyvä mieli kun liikkui ja tänään taas huonompi kun oli niin rauhallinen. Mulla ois lääkäri vasta 23.1, en tiedä maltanko odottaa 2½ viikon päähän vai pitäiskö mennä aiemmin tarkastamaan et kaikki ok?!
Muuta neuvolassa ei oikein tehtykään, paino otettiin. Viikon muutos
-550g:)) Eka kerta kun paino laskenut. Ja nyt siis yhteensä tullut 8kg 55kg --> 63kg. Paljonko voi odottaa vielä nousevan vikoina viikkoina??
Poppiksellakin oli lähtenyt paino laskuun. Ja säkin ihan turhaan siellä vauhkoat painosta, kun masukin on niin siro että!!
Siru, toivottavasti koira kunnossa ja syömiset tulee ulos=) Onkos minkä rotuinen teidän hauveli ja miten suhtautuu lapsiin? Kun meillä 4kg painava toy-villakoira poika, joka pelkää ihan pieniä vauvoja kun ne maiskuttaa suullaan, itkee ja pitää kaiken maailman ihme ääniä... Toivottavasti tottuu vauvaan helposti, muuten kun se ei sitten pelkää edes hampaat irvessä murisevaa dobermannia vaan iloisesti menisi häntä heiluen luokse;)
Masu-mamma, noita lääkärietä on joka lähtöön eikä tiedä keheen luottaa. Mäkin olen saanut kaikilta eri neuvoja tähän vauvan liikkumattomuuteen. Mut sinuna luottaisin erikoislääkäriin jos " vastassa" perus sairaalalääkäri. Luulisi että ovat kaikki saman koulun käynyt, mutta ei!!:(
Titi, enää viikko ultraan sulla=) Täällä odotellaan jo mielenkiinnolla tuloksia; kaksoset, raskaus pidemmällä vai mitä?!
sere, oletteko jo katsoneet uutta kämppää? Toihan kuulsotaa ihan hirveältä!!! Toivottavasti saatte asiat kuntoon.
Mykis pääsi kans ultraan, kiva oli varmaan nähdä pitkästä aikaa sinne masuun:) Meillä neuvolassa sen verran huono ultra, ettei siitä oikein ihmeitä näe paitsi liikkeet. Odotan siis lääkärintarkastusta 23.1 jolloin pääsee 4D:llä katsomaan, jos näkis vaikka Poitsun kasvot=) Elllen sit aikasita aikaa, kun pelko vauvan hyvinvoinnista on kuitenkin vielä suuri..
Mutta nyt katsomaan josko sieltä tulis joku leffa, ja tänään alkaa Idolskin. Kiva päästä kastomaan niitä hoilaajia:=)
Aurora + Hra Rauhallisuus
Aurora, kyllähän se paino vielä nousee, kun sen vauvankin paino nousee jotain n.200g viikossa. Tietysti sellaisella henkilöllä, jolla on ollut tosi paljon esim. turvotusta, voi paino laskeakin, kun turvotukset laskee, mut jos ei mitään sellaisia ole, niin kyllä se varmaan jotain parinsadan gramman viikkovauhtia nousee. Ehkä.
No niin, täällä sitä yhä etsitään merkkejä mahdollisesta lähestyvästä synnytyksestä. Nyt kun kävin pytyllä, niin sinne lorahti jotain (ei siis pissaa) ja minähän olin heti, että " limatulppa, lapsivettä?!?" :D Ei varmaan ollut kumpaakaan, mutta saahan sitä toivoa ;) Ja mitä enemmän olen löytävinäni merkkejä synnytyksestä, niin sitä varmemmin kirjoittelen täällä viestejä vielä 42+1 :))
Han ja Rumpali
Kuten Niinakin kirjoitteli, on tosi kiva lukea juttujanne raskauden eri vaiheista, oppii vähän ymmärtämään mitä kaikkea tässä vielä on edessä. Kovasti tekisi mieli kaikille jotain kommentoida, mutta ei oikein osaa, kun olette niin paljon edellä. Noh, Niinan kanssa ainakin mennään samoilla viikoilla, niin löytyy joku jolla on yhtä pitkä matka vielä edessä.
Huomasin itse asiassa eilen (vai olikohan se toissapäivänä ku kirjoittelin) ilmoitelleeni nuo viikot ihan väärin. Eli ei tässä vielä millään 7. viikolla mennä. Tuli laskettua yksi viikko kahteen kertaan, kerran vuoden 2006 kalenterista ja toiseen kertaan tämän vuoden kalenterista.
Ekaan neuvolaan ois tarkotus mennä neljän viikon päästä (kalenteriviikko 5). Millos sulla Niina?
hannnah rv 6+2
[color=4876FF]
Lähdin kyllä töistä kotiin, mutta arvatkaa vaan olenko siivonnut? Kyljelläni olen makoillut ja välillä tuntuu höyhenenkevyitä potkuja. Kunpa nyt se pieni älyäisi riehua siellä tuttuun tapaan, niin saisi mielenrauhan.
[b]Auroran pojalle[/b] samat toivotukset, liikettä sinnekkin sen verran reippaasti, ettei äipän tarvii huolehtia!
[b]Iisa ja Han[b], kiitos rauhoitteluista. Eiköhän masussa ole kaikki hyvin, mutta sitä vaan saa lietsottua itselleen kaikenlaista huolta ja hätää niin helposti nykyään. Ja [b]Iisa[/b], täällä on yksi Helsinkiläinen, joka on ihan kiva. Vaikkei siis Espoossa käy muuta kuin töissä :)
Takaisin sohvalle. Yritän rauhoittua. (Lue: soitan kättärille hysteerisen puhelun noin 30s kuluttua...)
Kesis, 27+0 edelleen
P.S. [b]Niina[/b], jos sulla on viikkoja nyt 6+jotain, oot raskausviikolla 7. Kahdeksas rv alkaa päivästä 7+0. Eikös tunnukin heti, että on paljon pidemmällä :)
Mahtavaa! Kiva helsinkiläinen!!!! :) joo ja me muutetaan Länsiväylän varrelle, josta pääsee näppärästi myös Helsinkiin, mies käykin siellä töissä ja varmaan sit myöhemmin minäkin... teki vaan mieli muuttaa vähän väljemmille vesille... :) Mutta pääseepähän sit ääkaupunkiseudun treffeille osallistumaan myöhemmin. :)
-i- tänään näköjään palstaterrorostina
Ai,muillakin välillä hieman hiljaisempaa mahassa..Ite oon koittanu vaan olla rentona ja silitelly mahaa ni kyllä se sieltä taas alkaa liikkumaan :)
Mulla vaan pahaolo jatkuu,sellanen kuvotus :(
oon lukenu tosi paljon kaikkia kirjoja ja yms. ja on alkanut pelottamaan tää tulevaisuus,että pysyykö se mies siin vieressä ja auttaa?! Entiedä miksi sitä niin paljon pelkään,hän on kyllä luvannut että ei mihinkään lähde..ehkä vaan nää hormoonit
Eilen taas seurannassa Tayssissa supistusten takia ja onneksi mitään ei taaskaan ollut tapahtunut,kuulemma joku neste sirppi synnytyskanavassa (Kuulemma ei VARMAAN vakavaa....) Eikä enempää asiasta puhunut! Onko kenelläkään tietoa asiasta,netistä en ole tietoa löytänyt..
Mutta priima vauva kuulemma tulossa :) Tietäis vaan kumpaa sukupuolta priima o :) mitenkään ei jaksaisi oottaa..
Kyllä aika on mennyt tosi nopeeta,juurihan sainhan tietää että oon raskaana ja nyte jo 6.kuukaudella ja se ihan oikeesti on totta ja se on musta ja mun miehestä.. :) :)
Sori kun taas kerran HIEMAN sekavaa kirjoitusta,oon vaan niin S.E.K.A.I.S.I.N :D
Hauskaa illan jatkoa kaikille,rupeen nyt valmistuu Idolsiin
Niina 26+3
Hei vaan kaikille ja tasapuolisesti tervetuloa lämpimästi uusille enskattarille!
Meillä tapahtui monenmoisia muutoksia työpaikalla vuoden vaihtumisen myötä ja kiire on hirmuinen. Hädin tuskin iltaisin olen jaksanut käydä lukemassa mitä teille kuuluu. Kommentoimaan ei ole minusta ollut...
Itsekkäästi omaa napaa sen verran kerron, että vointi on ollut aikaslailla hyvä. Vauva on innostunut iltaisin elämöimään ja liikkeet tuntuu oikeinkin selvästi välillä mahan päältäkin. =) Ensi viikon neuvolaa vähän jännitän, koska paino on noussut... Toivotaan ettei terkka kauheasti saarnaa.
Nyt vielä vilkaisen sähköpostit ja sitten iltapalalle sekä nukkumaan. Viime yönä valvoin pari tuntia kun ei vaan uni tullut...
t. iida-linnea 24+1
Kauhea kun te kaikki olette jo niin pitkällä! Poppis, Han, Siru, Iisa... Kaikki vaan vauvapuolelle, vielä tammikuun puolella! :)
Meillä vihdoin seesteistä vauva-arkea ;) Noel on ihana ja suloinen, ja hyvin sitä näköjään jaksaa vähemmilläkin unilla. Tai no mä jaksan, mies on ihan sekaisin koko ajan vaikka nukkuu enemmän kuin mä. Miehet ei vaan oo yhtä kestäviä! :)
Piti tulla kommentoimaan lorahteluja. Mulla lorahti parina aamuna jotain viikko-pari ennen synnytystä, ja se ei mielestäni ollut pissaa. Mutta ei ilmeisesti lapsivettäkään. Sitten kun sitä lapsivettä lorahteli, niin sen huomasi oikeastaan vaan siitä että tuli useampi samankaltainen lorahdus, ja erilaisissa tilanteissa.
Noel itkee, pitää mennä!
Lääkärineuvolassa tänään kaikki ok ja vaavi sen kokoinen kuin pitää ollakin! Nyt taas helpottaa hermoileminen vähäksi aikaa! ;) Puhuin niistä hengenahdistuksista ym. ja ihan tuntuu asiaan kuuluvan jo näillä viikoilla. Nyt ne ovatkin jo helpottaneet, kun kovasti olen jaksanut käydä ulkoilemassa päivittäin.
Pakko kommentoida Hermione, tuota sinun kommentia tuosta loppuraskauden tylsyydestä. Taisin eilen kirjoitella kuinka tuntuu tämä alkuraskaus olevan niin tylsää aikaa, kun ei oikein masu kasva ja liikkeitä ei tunnu. Monta tylsää vaihetta tässä raskaana olemisessa siis näyttää olevan! :)
Serenitylle kiitos reseptistä ummetusvaivaan! On taas sellanen jumi päällä, että oksat pois! Kaikki niksit on siis tarpeen, kun tuntuu ettei kohta mikään oikein kunnolla tepsi. Mulla taitaa ollakin kaikki tykötarpeet tuohon mössöön, joten taidanpa sitä mennä nyt kokeilemaan.
Hoyt rv13+5
Kerpele, mä kirjoitin vaikka miiiiiiiiiiiten pitkän viestin, ja puf, se katosi. *hmph*
Nyt siis lyhyesti.
Uusia oli tullut mukaan, hienoa, TERVETULOA!!
Komppaan HOYTia siinä, että tämä alkuraskaus tuntuu aika piiiiitkälle, kun ei tunnu varsinaisesti vielä millekään eikä näy mihinkään. Potkuja odotellessa. =)
POPPIS oli masukuvia laittanut, IHANAIHANA masukka! Tääkintahtoo tollasen!
AURORA oli käynyt taas ultrassa, hyvä että liikkeitä näkyi, edes pieni vilkutuksen poikanen. Laiskempaa sorttia vaan sitten teidän pieni. Toivottavasti on masun tälläkin puolen sitten rauhallinen, ettei nyt vaan kerää voimia ja ala sitten hepuloimaan. ;)
Omaan masuun ei kummempia.
Mun piti päästä tänään hammashoitajan tarkastukseen, mutta aamulla soitettiin että on sairas, uusi aika meni parin viikon päähän.
Masu ei ole vielä pullahtanut ainakaan näkyviin, omiin housuihin mahdun ihan kepoisasti vielä kuten aina. Toisaalta ihan kiva niinkin, mutta jotenkin on vaan olo että näyttää vaan kamalan sumolle, eikä yhtään raskaana olevalle. Tulis vauvamasu, niin sais rauhassa näyttää raskaana olevalle. =)
Tissit on kyllä ihan maksimilla, millainenkohan Povi-Pamela musta tulee kun maitoa joskus alkaa kertyä. *apuuva!!*
Ekoja liikkeitä tosiaan odottelen kovasti, vaikka tiedän että vielä muutama viikko niihin menee.
Jushka ja Naksu 14+0
aika menee ihan sairaan nopeesti, vastahan mä plussasin ja nyt siitä on KYMMENEN VIIKKOA!!
Jep. Liityn Jushkan ja Hoytin kuoroon. Kunpa viikot vain kuluisivat. Nyt onneksi ovat nuo ensimmäisten viikkojen vaaranpaikat ohi, mutta kun mitään ei tunne vatsassa, niin odottelu on tylsää. Onneksi ensi viikolla on toinen neuvola ja eka neuvolalääkärikin, joten on jotain odottamista.
Vatsa pullottaa, mutta sen verran vähän, ettei kukaan ainakaan vielä ole uskaltanut tulla kyselemään. Toisaalta se kavereistani, joka luuli minun olevan raskaana jo vuosi sitten, kun olin lihonut lyhyessä ajassa kuusi kiloa, ei varmasti uskalla kysellä uudestaan! :-) Vielä emme ole uskaltaneet kertoa kenellekään kavereista, vaikka miehen kanssa keskenämme jutskataan melkein pelkästään vauvasta. Tekisi mieleni lähteä huonekaluliikkeisiin katselemaan söpöjä vauvan pinnasänkyjä ja muuta, vaikka ihan turhan aikaista siihen olisikin.
Asiasta seuraavaan. Vaikka tämä ei tänne pinoon kuuluisikaan, niin pyytelen teitä alkupään odottajiakin mukaan Enskojen treffeille. Minä ainakin olen menossa ja olisi kiva, jos teitä muitakin tulisi mukaan. Tietty osa teistä varmaan asuu liian kaukana Helsingistä, mutta kaikki kynnelle kykenevät mukaan!
että mulla on nyt sitten se np-ultra torstaina 11.1. Tuun sit kertoo mitä näkyi!
T:Titi rv11+4